Патчи для Europa Universalis 3 - Страница 2 - Europa Universalis 3 / Европа Универсалис 3 - Strategium.ru Перейти к содержимому
Strategium.ru

Патчи для Europa Universalis 3


Рекомендованные сообщения

Olexandr

дай другую ссылку на фаил, а то fatal eror...


Olexandr
(изменено)
Olexandr

дай другую ссылку на фаил, а то fatal eror...

Перезагрузил выше этот файл под именем eu3rus32b_loc.zip, уже без вольностей превода. Сам проверил: через двойной клик даунлоад-мастер выдает ошибку "внутренняя ошибка сервера", попробовал кликнуть правой кнопкой и в контекстном меню выбрать "сохранить конечный документ как" - все скачивается нормально. Я свою винду "факюбилл" еще в конце 2006 поставил, но пашет нормально, может это уже ее глюки, а может и сервера.

Проиграл в 3,2 бета патч более 110 лет игры, ни разу никаких вылетов и глюков. С переводом все отлично, кроме того, что в некоторых случаях, например при колонизации или обьявлени вас главой в войне, вместо названия вашей страны, пишется "NO_TEXT_... и т. д." Пытался разобратся по кодам, вроде нормально все прописано, не пойму почему так. А с обьявлением о выходе полноценногого 3.2 патча в сентябре, не вижу смысла уже что-то менять, с нетерпением жду этого патча и следующего аддона. В этом бета патче неприятно удивили гонки за армией, т. е. итоги сражений с нулевыми результатами, иногда и два раза подряд, этот "пинг-понг", как кто-то точно назвал.

Изменено пользователем Olexandr

Таки да, чудо свершилось и полная версия патча 3.2 вышла! :022:

Список изменений на английском.Нажмите здесь!
 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---- Changes for 3.2 ----------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

**********************************

******* Gameplay Balancing *******

**********************************

- Major trade nations are more likely to get targetted my competition in trade centres.

- Combat now starts with fire phase.

- Battles now last 12 days minimum, with 2 fire and 2 shock phases.

- Units that end up inside the empire after peace, can now move through the empire to get back.

- Pirates will no longer spawn outside coasts of countries that do not have technology high enough to blockade.

- Battles are now slightly bloodier.

- Advisors now last a little bit shorter.

- Unemployed advisors now have a very high likelihood to move to another country as exclusive for them after the first year is up.

- A siege will now end directly after it is broken by a attacker.

- Colonial rebels defection time has been decreased to 36 months from the old 72 months.

- War Exhaustion now increases revolt risk by +1 again.

- Rebel forces will now wait for morale to rise before moving.

- Battles now have a length of at least 10 days, which will lessen "ping-pong".

- Trade embargos has some bigger drawbacks now.

- Its no longer possible to excommunicate someone already excommunicated.

- Assaults can now fail as soon as the morale of the infantry is 0.

- The cached number of controlled cardinals in a country is now updated at once when it changes.

- Fixed a bug with migrating advisors not being available in the pool if they come from another tech group.

- Fixed a bug with the war score from blockade being proportionate to the blockader rather than the blockadee.

- Navalcombats will now be a bit quicker, with more morale loss.

*****************************************

******* Interface Enhancements **********

*****************************************

- Fixed display of royal marriage breaking message.

- The winning avatar won't continue fighting after the battle is won.

- Editbox in colonywindow is no longer autoselected.

- Improved the reliability of selectionindicator.

- The avatar will now be facing in the correct direction when starting an assult.

- The avatar will now be marching in the correct direction.

- The avatar will now stop assulting if peace has arrived with the sieged country.

- Modified the scrollspeed for keyboard so the camera moves a bit faster.

- The camera won't change position anymore, if the game isn't in focus.

- Right-clicking will now use increments and decrements of 100 gold in the peace view.

- CoT stagnation icon and tooltip added to the ledger.

**********************************

******* Modding Support **********

**********************************

- Added trigger 'overlord_of'.

- The 'heretic' eventscope should now work properly.

- has_empty_adjacent_province now only checks land provinces.

*******************************

******* AI Improvements *******

*******************************

- AI can now properly lift excommunications.

- Strategic AI: Separate check for suspension of merchants.

- Merchant AI: Slightly altered CoT priorities.

- Fixed a problem where the AI was ignoring policy restrictions (in fact, doing the exact opposite of what it should.)

- Subject nations will now lift the excommunication of their overlord if they can.

- The AI will no longer gain inflation when going bankrupt to reduce cycles of constant bankruptcies.

******************************

******* Scenario Setup *******

******************************

- Added Taizu as a Ming ruler from 1584

- Added Nurhachi as a Manchu ruler from 1583

- Fixed three typos in the Bavarian and Tuscan monarch lists

- Fixed the Venetian core on Zeta at start

- Fixed the army names for Spain, Castille and the Teutonic Order

- Azerbaijan is no longer transferred to Russia in 1813

- Dauphine gets a core on Lyonnais from 1399

- Russia now has imperial government after 1721.

- Corrected an admiral in the GBR history file.

- Added a new province for Holstein.

- Lithuania is now Orthodox during the two years of Svitrigaila's reign.

- Adjusted the discovery dates of the Azores and Madeira.

- Default Italian army names are now actually in Italian.

- Fixed some typos and added some new names to the USA.

- Revised monarch and leader names for Albania.

*************************

******* Decisions *******

*************************

- Tweaked the "Tribal reform" decisions so that centralization plays a bigger role

- The "Indian trade company" decision is no longer visible to landlocked countries

- The "Establish trade in cot" decision won't trigger unless you own a cot

- The decision Church Tax is now possible for all Christians, but Catholics also need The Statute in Restraint of Appeals.

- Corrected typo in the "Restore the Holy See" decision.

- Ottomann capital move decision now requires control as well as ownership of Constantinople.

************************

******* Missions *******

************************

- The "Spanish Netherlands should be Catholic" mission aborts if Spain is no longer Catholic

- The "Conquer Ferrara", "Conquere Ancona" and "Annex Avignon" missions won't trigger if the owner is papal controller

- Fixed the success conditions of the "Rule the seas" mission

- Fixed the generic "Destabilize Rival" mission so that the player gets the reward

- The "Rival Army" and "Rival Navy" missions won't trigger if you're allied with the other nation

- The Manchu mission, "Start the Conquest of Ming China" won't trigger if Manchu is a vassal or lesser partner in a union

- The "Conquer Southern Korea" and "Establish footholding in Manchuria" missions will abort if the countries are not neighbours and don't have a port

- Changed the success conditions for the Spanish "Finish the reconquista" mission so that it's only cosidered a success if the Iberian peninsula is Catholic

- Fixed the Lithuanian "Defeat the Livonian Order" mission so that it affects the correct provinces

- The generic "Conquer Core" mission won't trigger for countries that are the lesser partner in a union

- Added target countries to the abort sections of the "Annex Novgorod", "Annex Sicily", "Annex Naples" and "Annex Prussia" mission

- Spanish "Discover La Plata" mission is now possible to get.

- The "Convert Province" mission got improved triggers.

- Austria's "Reclaim the Empire" mission is now aborted and no longer available after the HRE has been dismantled.

- Slight adjustment of Portuguese missions concerning Brazil.

- Castille/Spanish reconquista mission adjusted so they have to do it themselves.

- The "Convince Elector" mission corrected so it does not target vassalized electors.

- English mission to occupy Paris is no longer almost impossible to get.

- Missions rival_army and rival_navy updated with better abort conditions. Missions take_control_of_papacy, gain_cardinals and solidify_our_papal_relations updated with better allow conditions.

**********************

******* Events *******

**********************

- Fixed the "Colonial Migration" event so that the same province isn't targeted twice

- Added the "Emergency talks" flag as a positive modifier to the "War ends with negotiated peace" and "War ends with negotiated peace" events

- Corrected some events to use relative city size modification rather than absolute.

********************************

******* General Bugfixes *******

********************************

- Fixed the common out-of-sync problem when loading savegames in multiplayer.

- Fixed a problem which could cause OOS when starting a game in MP.

- Performed some optimisations and memory leak removals in the game.

- Fixed a problem which caused the game to sometimes crash when autosaving.

- Made a few optimisations to the game.

- Lobby port is no longer 1632, but 1638.

- Fixed the "Naval officers are retiring" text

- Fixed the text for the "Force convert mission"

- Fixed the localisation errors for the two "Policy Changes" events

- Cleaned up some text database corruption.

- Fixed Infinite loop freeze on page 5 of the ledger after disbanding the HRE.

- Changed date format in the "time until core" tooltip.

- Fixed bugged tooltip for "exists" trigger.

- On a tag change, lesser partners in Personal Unions now get the correct overlord tag.

- Added missing owner scope to modifiers in event 746.

- Corrected numerous typos in the message setting texts.

- Correct tooltip now shown for modifier local_colonial_growth

- Reputation was called badboy in a trigger tooltip.

- The target country is now correctly shown if it's not the player in event effect tooltips.

- Mission effect text now left formatted and uses a smaller font in the mission view.

__________________

[Cкрыть]

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Стырено с сайта: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

P.S. Это моё сотое сообщение :D . Хотя пожалуй за полтора года... Наверно мог бы и почаще отписываться:)


Strateg
Таки да, чудо свершилось и полная версия патча 3.2 вышла! :022:

Список изменений на английском.Нажмите здесь!
 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

---- Changes for 3.2 ----------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

**********************************

******* Gameplay Balancing *******

**********************************

- Major trade nations are more likely to get targetted my competition in trade centres.

- Combat now starts with fire phase.

- Battles now last 12 days minimum, with 2 fire and 2 shock phases.

- Units that end up inside the empire after peace, can now move through the empire to get back.

- Pirates will no longer spawn outside coasts of countries that do not have technology high enough to blockade.

- Battles are now slightly bloodier.

- Advisors now last a little bit shorter.

- Unemployed advisors now have a very high likelihood to move to another country as exclusive for them after the first year is up.

- A siege will now end directly after it is broken by a attacker.

- Colonial rebels defection time has been decreased to 36 months from the old 72 months.

- War Exhaustion now increases revolt risk by +1 again.

- Rebel forces will now wait for morale to rise before moving.

- Battles now have a length of at least 10 days, which will lessen "ping-pong".

- Trade embargos has some bigger drawbacks now.

- Its no longer possible to excommunicate someone already excommunicated.

- Assaults can now fail as soon as the morale of the infantry is 0.

- The cached number of controlled cardinals in a country is now updated at once when it changes.

- Fixed a bug with migrating advisors not being available in the pool if they come from another tech group.

- Fixed a bug with the war score from blockade being proportionate to the blockader rather than the blockadee.

- Navalcombats will now be a bit quicker, with more morale loss.

*****************************************

******* Interface Enhancements **********

*****************************************

- Fixed display of royal marriage breaking message.

- The winning avatar won't continue fighting after the battle is won.

- Editbox in colonywindow is no longer autoselected.

- Improved the reliability of selectionindicator.

- The avatar will now be facing in the correct direction when starting an assult.

- The avatar will now be marching in the correct direction.

- The avatar will now stop assulting if peace has arrived with the sieged country.

- Modified the scrollspeed for keyboard so the camera moves a bit faster.

- The camera won't change position anymore, if the game isn't in focus.

- Right-clicking will now use increments and decrements of 100 gold in the peace view.

- CoT stagnation icon and tooltip added to the ledger.

**********************************

******* Modding Support **********

**********************************

- Added trigger 'overlord_of'.

- The 'heretic' eventscope should now work properly.

- has_empty_adjacent_province now only checks land provinces.

*******************************

******* AI Improvements *******

*******************************

- AI can now properly lift excommunications.

- Strategic AI: Separate check for suspension of merchants.

- Merchant AI: Slightly altered CoT priorities.

- Fixed a problem where the AI was ignoring policy restrictions (in fact, doing the exact opposite of what it should.)

- Subject nations will now lift the excommunication of their overlord if they can.

- The AI will no longer gain inflation when going bankrupt to reduce cycles of constant bankruptcies.

******************************

******* Scenario Setup *******

******************************

- Added Taizu as a Ming ruler from 1584

- Added Nurhachi as a Manchu ruler from 1583

- Fixed three typos in the Bavarian and Tuscan monarch lists

- Fixed the Venetian core on Zeta at start

- Fixed the army names for Spain, Castille and the Teutonic Order

- Azerbaijan is no longer transferred to Russia in 1813

- Dauphine gets a core on Lyonnais from 1399

- Russia now has imperial government after 1721.

- Corrected an admiral in the GBR history file.

- Added a new province for Holstein.

- Lithuania is now Orthodox during the two years of Svitrigaila's reign.

- Adjusted the discovery dates of the Azores and Madeira.

- Default Italian army names are now actually in Italian.

- Fixed some typos and added some new names to the USA.

- Revised monarch and leader names for Albania.

*************************

******* Decisions *******

*************************

- Tweaked the "Tribal reform" decisions so that centralization plays a bigger role

- The "Indian trade company" decision is no longer visible to landlocked countries

- The "Establish trade in cot" decision won't trigger unless you own a cot

- The decision Church Tax is now possible for all Christians, but Catholics also need The Statute in Restraint of Appeals.

- Corrected typo in the "Restore the Holy See" decision.

- Ottomann capital move decision now requires control as well as ownership of Constantinople.

************************

******* Missions *******

************************

- The "Spanish Netherlands should be Catholic" mission aborts if Spain is no longer Catholic

- The "Conquer Ferrara", "Conquere Ancona" and "Annex Avignon" missions won't trigger if the owner is papal controller

- Fixed the success conditions of the "Rule the seas" mission

- Fixed the generic "Destabilize Rival" mission so that the player gets the reward

- The "Rival Army" and "Rival Navy" missions won't trigger if you're allied with the other nation

- The Manchu mission, "Start the Conquest of Ming China" won't trigger if Manchu is a vassal or lesser partner in a union

- The "Conquer Southern Korea" and "Establish footholding in Manchuria" missions will abort if the countries are not neighbours and don't have a port

- Changed the success conditions for the Spanish "Finish the reconquista" mission so that it's only cosidered a success if the Iberian peninsula is Catholic

- Fixed the Lithuanian "Defeat the Livonian Order" mission so that it affects the correct provinces

- The generic "Conquer Core" mission won't trigger for countries that are the lesser partner in a union

- Added target countries to the abort sections of the "Annex Novgorod", "Annex Sicily", "Annex Naples" and "Annex Prussia" mission

- Spanish "Discover La Plata" mission is now possible to get.

- The "Convert Province" mission got improved triggers.

- Austria's "Reclaim the Empire" mission is now aborted and no longer available after the HRE has been dismantled.

- Slight adjustment of Portuguese missions concerning Brazil.

- Castille/Spanish reconquista mission adjusted so they have to do it themselves.

- The "Convince Elector" mission corrected so it does not target vassalized electors.

- English mission to occupy Paris is no longer almost impossible to get.

- Missions rival_army and rival_navy updated with better abort conditions. Missions take_control_of_papacy, gain_cardinals and solidify_our_papal_relations updated with better allow conditions.

**********************

******* Events *******

**********************

- Fixed the "Colonial Migration" event so that the same province isn't targeted twice

- Added the "Emergency talks" flag as a positive modifier to the "War ends with negotiated peace" and "War ends with negotiated peace" events

- Corrected some events to use relative city size modification rather than absolute.

********************************

******* General Bugfixes *******

********************************

- Fixed the common out-of-sync problem when loading savegames in multiplayer.

- Fixed a problem which could cause OOS when starting a game in MP.

- Performed some optimisations and memory leak removals in the game.

- Fixed a problem which caused the game to sometimes crash when autosaving.

- Made a few optimisations to the game.

- Lobby port is no longer 1632, but 1638.

- Fixed the "Naval officers are retiring" text

- Fixed the text for the "Force convert mission"

- Fixed the localisation errors for the two "Policy Changes" events

- Cleaned up some text database corruption.

- Fixed Infinite loop freeze on page 5 of the ledger after disbanding the HRE.

- Changed date format in the "time until core" tooltip.

- Fixed bugged tooltip for "exists" trigger.

- On a tag change, lesser partners in Personal Unions now get the correct overlord tag.

- Added missing owner scope to modifiers in event 746.

- Corrected numerous typos in the message setting texts.

- Correct tooltip now shown for modifier local_colonial_growth

- Reputation was called badboy in a trigger tooltip.

- The target country is now correctly shown if it's not the player in event effect tooltips.

- Mission effect text now left formatted and uses a smaller font in the mission view.

__________________

[Cкрыть]

]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

Стырено с сайта: ]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

P.S. Это моё сотое сообщение :D . Хотя пожалуй за полтора года... Наверно мог бы и почаще отписываться:)

А смысл? Через 2 недели новый аддон выходит.

С 100м сообщением поздравляю :rolleyes:


Olexandr
(изменено)
Таки да, чудо свершилось и полная версия патча 3.2 вышла! :022:

Хоть и 3.2 патч вышел поздно, но снежки сработали довольно оперативно:

" Фирма «1С» и Snowball Studios сообщают о выпуске обновления 3.2 для игры «Европа III. Византия».

Обновление вносит многочисленные изменения в игровой баланс, улучшает работу искусственного интеллекта и исправляет некоторые ошибки.

Скачать обновление 3.2 для русской версии игры (15 Мб): Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. "

Как думаете, есть надежда, что также оперативно локализируют аддон Europa 3 Heir to the Throne?

Изменено пользователем Olexandr

Круто! Давно ждал. Кстати вот описание вносимых изменений и исправлений на русском - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.


nightmind

Хех... а всё-таки чем патчить? Поверх русика или наоборот? И необходимо ли?


Strateg
Хех... а всё-таки чем патчить? Поверх русика или наоборот? И необходимо ли?

Это патч для Византии, а не для Наследника. Если кто не понял.


alexis
А смысл? Через 2 недели новый аддон выходит.

ну, смысл хотя бы в том  есть, что уже вышедший add-on, как мы сейчас видим в соответствующих темах форума, далёк от идеала и уже требует неопределённого количества fix'ов. Другими словами, чтобы наслаждаться игрой, а не багами и недоработками в ней, придётся , наверное, пока подождать выхода патчей к add-on'y, коротая время за последним патчем для "Византии".


Бета патч для Наследника

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.


Olexandr
(изменено)
Бета патч для Наследника

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Большое спасибо. Этот бета патч 4.1а фиксит много ошибок в Наследнике, в том числе и с кнопкой Tab.

Англоязычный патч: 4.1.rar

Подправил перевод @ндрея под этот бета патч 4.1а, ничего не добавил, только убрал строки, которые поубирали Парадоксы в двух файлах из 4-рех измененных в 4.1а, видно что-то они поупрощали, или переосмыслили. Файл httt.csv совпадает, просто заменил на таковой переведенный. Не перевел файл v41.csv (8 строк). Финальную шлифовку может сделать тот, кто с английским "на ты", как @ндрей. Но можно и полноценный патч 4.1 подождать.

Установка бета патча 4.1а: берете любой из этих архивов (не важно уже, если хотите играть в русифицированную игру), скидываете в корень папки игры и распаковываете с заменой всех файлов, а потом таким же образом устанавливаете перевод @ндрея Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Примечание: На 27.12.2009 в мультиплеерных играх (МП) по Европе:Наследнику пока применяется перевод @ндрея 0.99, который надо установить до bpHttT41rus.zip, по-этому для МП ставить финальный перевод по ссылке выше пока не надо. Контрольная сумма, нужная для МП (пока): ICWJ. Ссылка на пока действующую готовую сборку для МП (автор Роман Кушнир): Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Хотя пора уже переходть в МП на финальный перевод. С 03.01.2010 в МП перешли на новую сборку с финальным переводом QSGS: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать патч 4.1а: файлы уже удалил по причине неактуальности.

Изменено пользователем Olexandr

alexis

После установки патча обязательно ли начало новой игры/кампании?


Версия "v4.0c" - не полная версия? Если не полная, то что в ней урезано?


alexis, не обязательно, лично я продолжил игру. Возможен баг со скидыванием уровня сложности на very easy.

Vhalior, 4.0с полная версия, 4.1а бета версия грядущего официального.


Strateg
Vhalior, 4.0с полная версия, 4.1а бета версия грядущего официального.

Есть какая-нибудь информация, когда выйдет 4.1 (не бета)?


alexis
(изменено)
alexis, не обязательно, лично я продолжил игру. Возможен баг со скидыванием уровня сложности на very easy.

поэкспериментировал сам: пришлось начинать новую игру - у меня по старому сэйву выходила ошибка Run Time Error у .exe файла главного при выходе в Главное Меню из игры (слжность на уровне HARD). Но я, правда, русификатор ставил сразу... может, это повлияло ещё.

Изменено пользователем alexis

(изменено)
Есть какая-нибудь информация, когда выйдет 4.1 (не бета)?

Пока нет.. When it's done. К сожалению, на официальном форуме в раздел бета-теста без зарегистрированной игры не пускают. Может, если кто купил игру может побыть там скаутом?

поэкспериментировал сам: пришлось начинать новую игру - у меня по старому сэйву выходила ошибка Run Time Error у .exe файла главного при выходе в Главное Меню из игры (слжность на уровне HARD). Но я, правда, русификатор ставил сразу... может, это повлияло ещё.

Может быть. Я играю без русика.

Изменено пользователем Timych

Кто-нибудь достал патч 4.1b? Вроде бы, вышел на следующий же день после 4.1a, никак найти не могу.


поставил патч и уровень сложности упал до very easy. Как это исправить, не начиная заново? В сейвах не нашел такого параметра.


Strateg
поставил патч и уровень сложности упал до very easy. Как это исправить, не начиная заново? В сейвах не нашел такого параметра.

В сэйве есть, ищи.


Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 968
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 319726

Лучшие авторы в этой теме

  • CityLove

    36

  • jan

    35

  • Aspen

    31

  • MaslovRG

    28

  • Нимор

    25

  • noisegrinder

    25

  • Woozle

    19

  • Tam

    18

  • Olexandr

    17

  • Ivashka

    17

  • prinigo

    16

  • Reggea

    15

  • simuil

    15

  • Jeffery

    14

  • Гессенский стрелок

    13

  • Chaos Destroyer

    13

  • mikebmg

    12

  • Helios

    12

  • Traktorden

    12

  • BloodRaven

    11

  • Midgard

    10

  • Timych

    10

  • Strateg

    9

  • Killen

    9

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
×
×
  • Создать...