Общее обсуждение мода «Warhammer: Geheimnisnacht» - Страница 27 - Warhammer: Geheimnisnacht - Strategium.ru Перейти к содержимому

Общее обсуждение мода «Warhammer: Geheimnisnacht»

Рекомендованные сообщения

Каллиграф

SFrioBU.png

 

i

В данной теме ведётся общее обсуждение мода «Warhammer: Geheimnisnacht».

Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения
EternityKing

Хьюстон,у нас проблема.

Проверьте на грамытныст описание,буду благодарен.

ca_erengrad;Erengrad;;;;;;;;;x,,,,,,

ca_erengrad_desc;Erengrad is the main trading post and largest sea port in Kislev. The city is built at the head of the river Lynsk, within a huge lagoon that shelters it from the cold sea and the flesh-melting winds of Chaos that blow from the north. The docklands are built on a sizable island, connected to the main city by a fabulous timber bridge. The city is protected by walls of solid timber, and from its great bronze gates winds a single dangerous path towards the city of Middenheim in the Empire. Attracting traders, mercenaries and criminals from across the Old world, this city become an important centre of international trade.;;;;;;;;;x,,

ca_praag;Praag;;;;;;;;;x,,,,,,

ca_praag_desc;Praag, also known as "the silver city", is the oldest city in the region and main outpost of Ungols. Northern center of craftmanship, luxueris and exotic goods trade, place of rest for nomadic tribes

and wanderers, place of entertainment and safety. So say the citizens, inviting travelers to their city. Many mages, witches, hags and sorceres all over the Old World take refuge in its walls, and many rumors are told of strange spells working amongst its streets. City of warriors. Over the thousand years of its life, the city has endured countless attacks. Many northern tribes and bands attempt to conquer the city, but every time without success. Citizens are convinced that the city is able to withstand any siege, but who knows what threat could come from the north?;;;;;;;;;x,,

Изменено пользователем Enmergal
даблпост удален
Ссылка на комментарий

Tempest
The city is built

Was

Дальше лень читать :D

Ссылка на комментарий

EternityKing
Was

Дальше лень читать :D

Это строчку я лениво рипнул из армибука.Кхе-кхе.

Update:Упс,рипнул я с лексиканума,из армибука я другое рипал,хах.Самому странным показалось,что там is...Ну ладно,переделаем.

Изменено пользователем EternityKing
Ссылка на комментарий

EternityKing

Спасибо всем за помощь...

Ладно,так или иначе,отпишусь о том,что уже сделано:

1)Стрельцы и пушкари-практически полный аналог имперских полков,но дороже.При образовании полка дается плюс к славе.

2)Собственно,слава,а точнее аж две.Одно значение сбрасывается,а второе нет.Набираются одинаково,в равных количествах.Первое влияет на спавн дрояшек(после чего сбрасывается),а второе продолжает набираться,выдавая новые трейты персонажу.После смерти,соответственно,сбрасывается.Трейты еще пишу,самое сложное-придумать нормальные "кислевитские" названия.Если с начальным и конечным все понятно("Dobry voya" и "Protector of the Ice Realm"),то вот с промежуточными что-то не идет.

3)Страх-мороз и Осколок.

Страх-мороз наследуется только женщинами(ради фана прикручу еще и ивент на смерть мужских персонажей,которым его подарили.),martial 4,отношения с вассалами 8, урон в бою 0.15, мораль 0.1, 0.40 престижа в месяц.Имба.

Осколок-клинок Бориса,но из-за того,что нет упоминания даты запила этого оружия,то решил и сюда добавить.Крафтится.Martial 2, отношения 6, урон 0.1,усиливает чардж рыцарей(легион грифона и простых гусар) на 0.2.Чуть меньшая имба.

4)Много текста для ивентов на русском.Нуфф сказал.

5)Урскин,пока без цепочки квестовых ивентов на его получение.Адово пугает врагов,усиливает чардж кавы и рыцарей,дает существенную прибавку к вере,баффает персонажа в дуэли.

Изменено пользователем EternityKing
Ссылка на комментарий

EternityKing
И как продвигается?

Своим чередом.Было бы быстрее,если бы была отдача здесь,на форуме.А её нет.

Делаю в свободное время,раскапываю код,ищу подходящие арты для ивентов(буду рад,если кто найдет годные арты восстающих/идущих походом казаков или просто восточноевропейских разбойников,а также казахов),рисую трейты(труднее придумать годное название,серьезно),ищу гайды,балансю готовое.Есть и парочка сложностей.

Так,например,совершенно не могу понять,как быть с Легионом Грифона.Они есть как наемники,но мне хочется сделать им призыв к оружию (только для царя) или что-то вроде временной вассализации.То есть,дешевый наем(практически бесплатный).

Из совсем отдаленных планов-проработка Праага,т.е. до Великой Войны,а если разрабы начнут и её прорабатывать-займусь коррапченым городом.Так,сюда можно будет отправить сына с магическим талантом,правда кто из него выйдет и что с ним случится-рандом,причем злостный.Выйдет или культистом,или инвалидом,или вампиром,или могучим магом огня.Недоступно для мужиков из Кислева,единственный шанс выучить магию для имперцев(правда,они лишаются права наследования,если их раскрыли вичхантеры и родители лишили его наследования).Ну и сопутствующие ивенты с провинциальными эффектами(трансформация городских запасов кваса в золото,мутанты из городских туннелей,прибытие катайского каравана,склоки унголов и господар).

Алсо,начал цепочку с Урскином.Персонаж получает его,проходя линейку посвящения в деву льда/прохождения ритуала в честь Урусуна.Что-то вроде квестов рыцарей.Будут встречи с Безглазыми,троллями,духами и кусачками(или клещами,фиг его знает,как точно).Само получение тоже будет разниться-разные ивенты для разных атрибутов и немного рандома.

Мб. переделаю изучение магии кислевитками,запилю нормальных ледяных ведьм,но на это нужно будет очень много времени.

Ссылка на комментарий

1)Кто-нибудь знает мод с годными убийцами/ассасинами?

В каком смысле "годными"? В Моде по ПЛИО были Безликие, уберассасины.

Ссылка на комментарий

Zloprax

Ну я не знаю на счет предыдущего патча, но у северян теперь тоже другие физиономиии, на драконьих островах угнездилось целое королевство нефритовых вампиров (привет Цаэски!), а на восточной границе Нехекхары теперь стоит катхайская колония, чернокожим и арабам так же поменяли портреты, а на самом юге Аравии теперь тоже есть вампирское гнездо.

Все что я пока ивидел из крупных новшеств.

П.С Ну и как же я мог забыть о Имперской колонии в той же южной Аравии. :D

Изменено пользователем Zloprax
Ссылка на комментарий

Ну я не знаю на счет предыдущего патча, но у северян теперь тоже другие физиономиии, на драконьих островах угнездилось целое королевство нефритовых вампиров (привет Цаэски!), а на восточной границе Нехекхары теперь стоит катхайская колония, чернокожим и арабам так же поменяли портреты, а на самом юге Аравии теперь тоже есть вампирское гнездо.

По сути да, но есть еще новые плюшки для арабов и негров (вуду).

Ну и мелочи всякие.

Вот вам ченжлогНажмите здесь!
 

Strigany cultural building and retinue now marked as Strigany only, unless you are a strigoi vampire, then you can have both Strygan and Strigany retinues/buildings

Knight traits for Bretonnians updated

Additional tweaks a few values in the new buildings

Vetoed Albion inclusion

Enhanced keep buildings for Bretonnians, Tileans and Estalians with more flavorful names and descriptions

New Cathayan graphical culture

Combat tactics rename so that it replaces the vanilla file

Added Jade Vampires graphical culture

History additions on Dragon Isles and Lustria

AI Greenskins should now properly use the actual WAAAGH cb after declaring the WAAAGH

Added two special buildings to the dragon isles, one for the Chaos Dwarves in the north, and one for the lost lizardmen in the south

Fixed Blood Dragon knight variable checking wrong martial level

Added Fay Enchantress trait and made Morgiana breton-cultured

Jade vampires ruling over Lizardmen may now employ Skink and Sauri worshippers by decision

Added mechanics for Jade decay and gazing into the Dark Crystals

The Avatars, Everqueen and Fay Enchantress are now by default immune to mutations

Vampires now take longer to regenerate wounds compared to daemons and Nehekharans

Corrected daemon_kdaai to hashut_kdaai

Fixed blank event issue and some other minor bugs

Validator fixes on old cb

Added conquest-extermination cb for the Jade Vampires with attached settlement decision

Blanked out old obsolete law set for imperial army

Added retinues for Jade Vampires

Fixed bloodlines opinions of each other

Jade can now hypnotize courtiers and prisoners to increase their opinion of them

Depopulation mechanic for Jade settlements

Independent Greenskin Dukes whose realm has at least 10 counties inside it can from a titular Kingdom at the cost of 500 prestige

Kingdom of Mixtoca no longer has a holder

Necrarchs can no longer be commissioned items by non-vampires.

Added cultural modifiers on units for Lizardmen, Amazons and Cathayans

Faction rebellions to lower crown authority should now work properly in Urban Feudalism

Additional provinces added to eastern Nehekehara

Cathayan, Jade, Nipponese, Indish dynasties added

Added new Cathayan characters in the Southlands provinces

Fixed some errors in the dynasty file

Naparaya shifted to its own Kingdom

Fixed some issues with Bretonnian and Asur buildings

Buffed Bretonnian city levy buildings slightly

Added special buildings for Cathayans, tied to their new retinues

Added anti-Jade and subjugation cb for Cathayans

Added Cathayan retinues to represent terracotta and brass units

Dark Crystals can now be correctly stolen from prisoners

Added ambition to find one of the lost Dark Crystals

Cathayan rulers can learn and teach the lore of Heavens (through the usual systems)

Added more possible outcomes from gazing into a Dark Crystal

Added decision to re-establish contact by a Celestial Cathayan colony to Grand Cathay, which unlocks special employment decisions

Added special employment decisions to summon Astromancers and Clay Scupltors from Cathay, needed to build the special Cathayan retinues

Monthly piety gain/loss replaced in situational traits

Fixed Kurgan blinded eyes layer not applying at the right height

Fixed Steal Artifact decision to be targeted

Fixed Nehekharan Exploration siege event not firing if the attacker is not in the location

Added decision to ship a captive Shdroi So'sou back to Cathay

Greenskins shouldn't declare WAAAGHS on other Greenskins now

Changed technology starting levels to better represent the factions

Event that forces AIs to declare Waaaghs will now trigger for duke Greenskins as well. Also, it may now trigger during wars

Combat tactic icons should now be 24x rather than the former size

The "Attempting to invade me" opinion for characters who got a WAAAAGH! declared on them is now inheritable

Fixed the rivermovement double entry

Added more possible results for gazing into the Dark Crystals

Fixed racial trait assignment bug for cosmetic cultures

Fixed Jade turning

Clay Sculptors and Astromancers are now spawned as either celibate or eunuchs

If a Celestial Jade creates other vampires, it takes a piety hit and has a chance of turning to the vampiric religion

Cathayans can now freely castrate underage male prisoners

Males should no longer volunteer for the Sisters of Sigmar

Fixed the requirement cost of the Cleanse Greenskins to 40 gold for both players and AI

Added Wasai graphical culture

Added Wasai holding icons

Added Mahtmasi graphical culture

Overhauled religious, cultural and political setting in the Western Southlands

More history tweaks and additions in Araby and Western Southlands

Empire state troops brought down to original size of 1,000 men per regiment

made some changes to the keep building chains for the Bretonnians, Tileans, Druchi, Asur city, and Norscans, they now provide "cultural" unit types to compensate their lose of certain unit types

WIP Chaos Dwarf temple buildings

K'daai should no longer be imprisoned in Chaos Dwarf slave raids

"Chaos Dwarf raided a province" flag is now cleared on slave raid CB invalidation

Added a 5-days timer to Greenskin liege duels so that they don't overlap with each other

Recoded triggers to prevent dwarven AI from waging wars outside mountains and non-Chaos worshipping AI from waging wars to the Chaos Wastes

Changed Akghan holy sites

Ormazdians take multiple wives rather than concubines

Added Akghan heresy

Fixed Jade AI not gazing into the Dark Crystals while studying magic

Celestial Jade AI never make spawn

Removed corsair localizations for the Atruhayid

Chinese flags added for Celestial religion

Sucession law fix for imperial and elector count governments

Added holy sites for Nagashi and Celestial (Some Celestial ones are off-map)

Moved the Anath Raema holy sites to more appropriate places

Added culture static modifiers for Arabyans and Southlanders

Added religious heads to Shadowmen and Cathayans

Added slight home defense bonus to Lizardmen

Tweaking on Ormazdian religions modifiers

Added Shadowman religious elector title

Tweakings and additions to scripted triggers/effects

Arkhan the Black is a Liche Priest again, added special character trait to make him invincible like the other Tomb Kings

Vampire Knightly Orders can no longer increase their size

Akghan and Shadowmen can no longer hold Furusiyya

Simplified triggers in cleanup events

Fixed Bloodletter training increasing martial too much

The Sahra Desert is now occupied by Atruhayid Nomads

Added Arabyan cultural ruler localizations for Nomads

Tevari use the Arabyan cultural modifier, instead of the Southlands one (They're essentially Bedouins)

Added Nomad province icons for the vanilla province sets (Yeah, vanilla is missing those for all except for the Mongol set)

Renamings for some provinces/holdings in the Southlands and Lustria

Unzkadrin made tribal

Added dynasty overlays for Chaos worshippers and Greenskins

Chaos Dwarf may now sacrifice fellow Hashutians and Tomb Kings (Though the later wont die)

Luthor Harkon, his cronies, and anyone they sire get a "vampire pirate" flag marker so that they can use pirate mechanics in the future

small tweaks to the slave looting event for better performance and clarity

Fixed bug with Cathayan city building requiring Castle Walls

Moved Vampiric holy sites

Fixed missing technology in Nehekhara

Increased chance of hunting down event firing

Some fixes to province history in the Greenskin provinces in Bretonnia

Vampires now show their graphical culture properly in the character selection screen

Bayaji and Wasai cultures can now access full cognatic law

Females of Ormazdic cultures and religions don't have access to scholarship and theology foci, nor they are trained by Arabyan mages

Nerfed Mazur building.

Only father/child incest allowed to Ormazdians

Restricted Lector religious title to avoid Witch Hunters being elected as Theogonists

Wearing a Khemri funerary mask now costs prestige

Tribals and Nomads no longer get University education

Reworked the Druchii feast (Now similar to vanilla's Kali Puja or Blot)

Tweak to Myken title holder localizations so that they actually show up

The Greenskin Horde province event now uses geographical regions

Added Stygian Woods geographical region

Forest Goblins will show up by default as Greenskin Horde rebels in the Southlands geographical region

Changed the confusingly named Nefereta Lahmia, nondescript male Strigany, to Nicu Lahmaz

Split Arabyan and Southlander culture groups

Added Cophic and Tevari graphical culture

The Hashishins ( Ormazdian holy order ) now start the game founded and landed (No more starting event spam)

Remade icons for Celestial, Shadowman and Nehekharan religions

Added Medean graphical culture

Setup event should now work properly again

Remade icons for Chaos Undivided and Atruhayid

Cleaned and resized Gork & Mork, Taalite, Asrai-Cadai and the heretic religion icons

Added graphical culture for northern imperials

Added graphical culture for arabyan-imperials

Sudenburger and Wasaili culture names and dynasties added.

Added Southland Lizardman culture and dynasties

Added special CoAs for the dynasties of Naggarothi, Lahmia, Mahtmasi, Maatmeses and al-Quyat

Chaos dynamic mercenaries can no longer spontaneously acquired foreign religions

Added dozens of rulers to fill the main dynasties of Araby

Fixed broken Ormazdic decisions

Fixed numerous CoA errors

Added special buildings for Aruk, Tlanqua and Samur

Added Spider God goblin holy order

Creating a Mahtmasi vampire has a chance to kill the fledgling during the process

Fixed bug making Is_incapacitated_trigger appear wrongly and bloating the allow tooltip of many decisions

Goblin rulers in Araby can attempt to rebuild the Blackbinz Horde by decision

Kislevite Witches and Arabyan Scholars now independently hunt for unsanctioned wizards in their respective territories

Sending an Arabyan man to Martek university has a chance of him becoming a mage

Mahtmasi owning the Shadowrealm can attempt to stop invasion of Spider God worshippers against them by decision

Added new overlay for Nehekharan CoAs

Added Elf dynasty frames

Cleaned up Stromfels and Manaanite religion icons

Akghan religion now has a religious head located in Olohrad

Both the head of the Akghan faith and the Master of Martek's university are coded to be succeeded automatically by randomly generated mages of their correspective religions

Added plot to make a voodoo doll of a character for Mahtmasi and Shadowmen necromancers and use it to inflict curses upon the character and its lands and friends

If the Shadowrealm is not held by a Mahtmasi the title is automatically destroyed and the whole religion collapses

Fixed Chaos cultist scripted trigger

Decision for cursed Akghan to switch back to Shadowmen faith

Decision for Mahtmasi and high power necromancers to summon shadows to help in the voodoo doll plot

Nerfed Caliphate uprising

Fixed issue with hollowed characters being framed again by Scholars/Witches

Tweaked dwarf heads

Tweaked nehekharan CoAs to fit in the cartouche overlay

Reworked or otherwise cleaned some trait icons

Added Dwarf and Chaos Dwarf dynasty frames

Activated proper mechanics for Sudenburg's Witch Hunters' Chapter

Unmarried unlanded ormazdian arabyan-cultured women now always wear the burqa

Added new dynasty tree background texture

Now shadows can be used to boost the regular murder plot as well

Added Norscan graphical culture

Added Norscan backgrounds and tweakings on norscan portraits

Fixed double success event bug

[Cкрыть]

Vetoed Albion inclusion

Вот не понял что это символизирует.

Ссылка на комментарий

Zloprax

Насколько я понял, Альбиона нема, и не будет. Хотя как ни странно в редакторе есть альбионская культура

Изменено пользователем Zloprax
Ссылка на комментарий

Ничего про скавенов не слышно, сделают ли?

Ссылка на комментарий

Ничего про скавенов не слышно, сделают ли?

Ну тип проблема представить их на двигле ск2. Они же все подземные, набигают и убегают обратно. В конце концов сделают.

Ссылка на комментарий

DrowRanger
Ну тип проблема представить их на двигле ск2. Они же все подземные, набигают и убегают обратно. В конце концов сделают.

Ну хотя бы Адскую яму и Скавенблайт сделать, наземные же они, вроде как. Вон в Тилее есть же топи непроходимые, сделать там какую-то дорожку, пару модификаторов на супер форт левел как в башнях некрархов, и все, можно набигать

Изменено пользователем DrowRanger
Ссылка на комментарий

Hadaev

Нет, не все скавены в подземье, а подземье можно представить как дварфов в горах, благо пустых мест в краесветных горах полно, можно там сделать, а наземных можно представить как земли Скавенгниля в землях между Тилеей и Исталии, типа это их главная яма, как Караз а Карак у гномов, а на севере сделать Адскую Яму, как союзную Скавенгнилю гос-во, а помощь в войнах можно сделать ивентом и спавном стеков в столице врага или союзника, например играешь за Адскую Яму, и появляется ивент с сообщением о том, что союзник - Скаенгниль начал войну, например против Тилеи, и выбор - отправить войска(после армия в столице исчезает и стек появляется в столице союзника), деньги или не отправлять ничего(после этого портиться отношения с главным крысом.

Ссылка на комментарий

Ну хотя бы Адскую яму и Скавенблайт сделать, наземные же они, вроде как. Вон в Тилее есть же топи непроходимые, сделать там какую-то дорожку, пару модификаторов на супер форт левел как в башнях некрархов, и все, можно набигать

Я надеюсь, в новом длс разрешат добавлять новые типы построек типо фортов/торговых постов.

Тогда можно будет крутых скавенов сделать.

Ссылка на комментарий

Флавий Аниций
есть русик на этот мод?

Нет, и едва ли кто возьмется его делать. Объем работ громадный.

Ссылка на комментарий

serezhakor
Спасибо всем за помощь...

Ладно,так или иначе,отпишусь о том,что уже сделано:

1)Стрельцы и пушкари-практически полный аналог имперских полков,но дороже.При образовании полка дается плюс к славе.

2)Собственно,слава,а точнее аж две.Одно значение сбрасывается,а второе нет.Набираются одинаково,в равных количествах.Первое влияет на спавн дрояшек(после чего сбрасывается),а второе продолжает набираться,выдавая новые трейты персонажу.После смерти,соответственно,сбрасывается.Трейты еще пишу,самое сложное-придумать нормальные "кислевитские" названия.Если с начальным и конечным все понятно("Dobry voya" и "Protector of the Ice Realm"),то вот с промежуточными что-то не идет.

3)Страх-мороз и Осколок.

Страх-мороз наследуется только женщинами(ради фана прикручу еще и ивент на смерть мужских персонажей,которым его подарили.),martial 4,отношения с вассалами 8, урон в бою 0.15, мораль 0.1, 0.40 престижа в месяц.Имба.

Осколок-клинок Бориса,но из-за того,что нет упоминания даты запила этого оружия,то решил и сюда добавить.Крафтится.Martial 2, отношения 6, урон 0.1,усиливает чардж рыцарей(легион грифона и простых гусар) на 0.2.Чуть меньшая имба.

4)Много текста для ивентов на русском.Нуфф сказал.

5)Урскин,пока без цепочки квестовых ивентов на его получение.Адово пугает врагов,усиливает чардж кавы и рыцарей,дает существенную прибавку к вере,баффает персонажа в дуэли.

Здрав будь, друже, как поживает твой мод? На какой версии он будет работать? А нельзя ли уже сейчас опробовать все фичи этого кислевитского мода?

Могу помочь, чем смогу, отпишись, что надо, будет свободный часок, то могу пошерстить интернет.

Ссылка на комментарий

Переводом занимаюсь я. Но, то что уже сделано( процентов 50 ) сделано на не актуальную версию мода. Иногда я возвращаюсь к переводу, но скоро это готово не будет точно. И вообще, перевожу, по большей части, с помощью всяких словарей. Ах да, еще у меня проблемы с расстановкой вставок кода в тексте.

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 907
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 56696

Лучшие авторы в этой теме

  • had

    160

  • Sigrael

    91

  • EternityKing

    64

  • Kadosel

    55

  • Zloprax

    44

  • Yandere-chan

    41

  • Nadd

    28

  • Elest

    22

  • EugeneL

    20

  • Арканис

    18

  • Kopistko

    18

  • LeonardHug

    18

  • simpleguy

    12

  • Warfail

    12

  • Vladislavius First

    11

  • Xoct

    10

  • Tempest

    10

  • Ydaa

    9

  • Baron von Baron

    9

  • Jagir

    8

  • Герцог Цербст

    8

  • Dgery87

    8

  • Heretic01

    8

  • Principáu d'Asturies

    7

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Alterus

Сегодня разработчики писали на Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. что сделали мод совместимым с версией 3.0, но публичного релиза пока нет - он будет, когда они завершат переделку "Вампирских войн". Та

vaxo

ребята русификатор исеть для этого мода?

Sigrael

Кто-нибудь, пожалуйста, напишите в шапке жирными буквами, что русификатора нет и не планируется. Серьезно. На каждой странице уже этот вопрос.

had

Может проще запилить перевод?

Sigrael

Конечно же нет.

СУЛАРИУС

Малекит и его мама .   Hide     .   Hide  

Eclairius

Смотря что понимать под стабильностью - не знаю, у меня это только или это "фига" мода, но лагает он знатно .

Генерал Чейз

К сожалению, мой друг у меня тоже вылетает. Наверное из-за обьема карты)

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...