Идеи для Виктории 2 - Страница 4 - Архив - Strategium.ru Перейти к содержимому

Идеи для Виктории 2

Рекомендованные сообщения

Империя Заката

Мы живём в России, поэтому кому, как ни нам лучше всего знать историю родного государства. Поэтому я предлагаю пользователям форума вместе продумать и написать письмо с предложениями по улучшению игры за Россию/СССР и отправить его на мыло парадоксам. Нам самим же потом будет интереснее играть.

  Вот пока что мои предложения.

1) Добавить систему ивентов, связанную с крепостным правом в России.

  

Эскурс в историюНажмите здесь!
 Как известно любому хорошо образованному россиянину, 19 февраля 1861 года был для России знаменательным днём, было отменено крепестное право, Российская империя стала на путь модернизации. Одной из причин принятия Александром 2 этого манифеста стало то, что отставание России от других стран стало слишком большим, это стало ясно несколькими годами ранее, во время проигранной Крымской войны. Примерно в то же время были приняты и другие прогрессивные указы, реформирующие жизнь в царской России. В последующие 20 лет это дало мощный толчок развитию России.

Если же смотреть в долгосрочной перспективе, то это стало одной из причин революции 1917 года. У Александра 2 не хватило решимости довести реформы до конца и даровать России конституцию и парламент (его бы не поддержала дворянская верхушка). его сын, Александр 3 был царём-консерватором, а Николай 2 и вовсе стал на путь реакции. Результатом протииворечий между реформами Александра и контр-реформами Николая 2 (катализаторам этих событий стала 1-ая мировая война) стало свержение царя и последовавшая гражданская война. Перемены стали неизбежны в 1861. А Николай 2 хотел вернуть всё вспять за что и поплатился.

   Но манифест 1861 года был необходим, иначе Россия так и осталась бы отсталой аграрной страной и стала бы лёгкой добычей для других европейских держав.

[Cкрыть]

КонкретноНажмите здесь!
 Где-то с начала 50-х годов появляется решение "Крестьянская реформа", если его принять, то втечение последующих 5 лет ПОПы крестьян и аристократии получают +0,1 в месяц к сознательности (реформа 1861 года подтолкнула общество к серьёзным размышлениям) +0,1 к агрессивности аристократии и -0,05 к агрессивности крестьян +10% к плюрализму.

В это же время появляется решение "Земская реформа" Если его принять, то в последующие 5 лет сознтельность крестьян будет расти каждый месяц +0,05%, грамотность всего населения также будет расти +0,05% в месяц

 Кроме того до принятия земельной реформы то и дело будут случаться события в различных провинциях, наподобии: крестьяне обратились к Вам с жалобой на своих помещиков. Ваши действия?

1. Наказать помещиков (+1 к агрессивности помещиков в провинции, -1 к агрессивности крестьян, и +1 к сознательности и тех и других) 

2. Наказать крестьян (+3 к агрессивности крестьян, - 1 к агрессивности помещиков).

[Cкрыть]

 

  2) Выделить отдельную нацию - белоруссию. (Можно же создать Украину? Значит должна быть возможность создать и белоруссию) нужно уточнить список провинций

  3) Добавить возможность провести ликбез

КонкретноНажмите здесь!
 Как известно, в 1920-1930 СССР достиг серьёзных успехов в ликвидации безграмотности. Возможность провести ликбез должна быть в Виктории 2. Я вижу два способа с помощью которых можно ввести ликбез в игру:

а) Исключительно для России, исключительно после образования СССР добавить решение:"Ликвидация безграмотности". Действует в течение 10 лет и даёт +0,1% грамотности в месяц, и +0,02 к сознательности в месяц для всего населения России.

б) Ввести возможность ликбеза для любой страны, у которой при власти коммунисты и грамотность населения ниже 50%.

[Cкрыть]

  4) Серьёзно проработать плановую экономику в игре.

  

КонкретноНажмите здесь!
 Конечно же это не относится к России напрямую, но учитывая то, каким путём развивалась наша страна, это тоже очень и очень важно.

  Вообще, сейчас виктории плановая экономика - это нечто непонятное, запрещающее строить капиталистам фабрики, но при этом оставляющая самих капиталистов и систему свободной торговли.

  При плановой экономике ни капиталисты, ни аристократы не должны получать доход с ДП и с фабрик, все доходы должно получать государство! Кроме того другие классы так же не должны иметь возможность преходить в аристократов или буржуа. Для этого необходимо выставить модификатор -20% на переход любого попа в аристократы или в буржуа.

При этом производство потеряет в своей эффективности, потому что капиталисты, которые снижают затраты сырья, исчезнут. Но исторически именно с эффективности использования сырья в СССР были большие проблемы. Можно компенсировать это модификатором к эффективности производства (плановая экономика в СССР была довольно-таки эффективна)

[Cкрыть]

И ещё. Есть кто-то, кто может заняться составлением письма на английском языке? Я не очень хорош в английском, но если никто не возьмётся, возьмусь сам.

Изменено пользователем Jwerwolf
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения
Империя Заката

Письмо парадоксамНажмите здесь!
 Здраствуйте. Мы играем в вашу игру "Виктория" и обсуждаем её на нашем форуме. Мы заинтересованы в том, чтоб Ваша игра была как можно более интересна, поэтому, после обсуждения, мы решили предложить Вам несколько идей, которые улучшат игру. Пишем письмо из России, поэтому большинство идей будут касаться именно игры за Россию.

В первую очередь мы бы хотели поговорить о реализации плановой экономики в игре. Дело в том, что во время плановой экономики не должно существовать ни капиталистов, ни аристократов, ни кустарей. Плановая экономика не предпологает существования этих социальных, поэтому мы предлагаем, чтоб при плановой экономики на капиталистов, аристократов, кустарей и другие классы начинали действовать такие модификаторы, чтоб число капиталистов, аристократов и кустарей неуклонно постепенно бы сокращалось. Это сделает принятие плановой экономики очень серьёзным шагом, ведь в случае если игрок потом решит отойти от плановой экономики, то ему придётся заново выращивать прослойку капиталистов в своей стране.

Плановая экономика предпологает, что все доходы от заводов направляются государству, а не капиталистам, таким образом, лишившись средств к существованию капиталисты будут постепенно переходить в другие группы. Это также делает решение о создании плановой экономики очень серьёзным шагом - капиталисты, лишённые средств к существованию наверняка восстанут, и к этому игрок должен будет быть готов.

Как только капиталисты исчезнут, то эффективность использования ресурсов упадёт (что соответствует действительности, в СССР, например, была очень плохая экономия ресурсов.)

Кроме того предлаем Вам сделать для плановой экономики специальную опцию "разрешить автоматическую постройку заводов", это будет означать, что ИИ будет сам брать деньги из бюджета игрока и строить на него заводы, игрок лишь будет корректировать действия компьютера. Сейчас за громадные страны с плановой экономикой, вроде СССР, очень трудно играть, потому что один человек не может строить заводы по всей стране, это слишком долго, ему обязательно нужна помощь компьютера.

И ещё, когда к власчти в стране приходят коммунисты, то они не должны поддерживать разрешение рабства. Одной из основных идей коммунизма является равенство всех народов, поэтому коммунисты не должны поддерживать рабство.

В игре есть Украина, но нету Белоруссии, хотя Белоруссия, ровно как и Украина, существует в современности, поэтому мы просим добавить в игру Белоруссию. То же самая касается Казахстана. Во время гражданской войны, когда Россия могла распаться на множество мелких осколков, Казахстан вполне мог появиться, как отдельное государство с отдельной культурой.

Ещё бы мы хотели поговорить насчёт системы выплаты зарплаты рабочим на заводах. Практически любой капиталист заинтересован в том, чтоб сократить свои расходы до минимального уровня, поэтому он старается как можно сильнее урезать зарплаты ремесленникам. В игре капиталисты, если не проведены социальные реформы, должны давать ремесленникам настолько маленькие зарплаты, что им не хватало бы даже на основные нужды. Это непременно приведёт к восстаниям рабочих, в результате чего и будут приняты реформы о минирмальной заработной плате. Но минимальную заработную плату должны платить капиталисты (но не государство), поэтому это должен быть очень продуманный шаг, ведь если капиталисты будут платить слишком большие зарплаты, то они разорятся и промышленность рухнет, если же не принимать социальные реформы, то промышленность будет расти быстрее, но разъярённые рабочие могут устроить революцию. Поэтому, если игрок не хочет социальных потрясений, то он должен развивать промышленные технологии, чтоб у величить производительность труда, а значит и доходность фабрик. В странах же которые лишь недавно из нецивилизованных перешли в цивилизованные конкурентоспособность с развитыми странами будет поддерживаться за счёт низкой зарплаты труда для ремессленников.

У нас имеется ещё несколько предложений насчёт игры за нецивилизованные страны. Предлагаем ввести в игру следующую систему:

В виктории уже есть событие "Влияние Запада", где игрок может или пойти политикой изоляционнизма, или же провести реформы. Предлагаем сделать следующее: если игрок выберет влияние Запада, то каждые два года будет случаться событие: "Реформа". В нём игрок должен будет либо принять какую-нибудь реформу (всего их 5: реформы образования, управления, экономики, а также военные и социальные реформы), либо отложить их на будущее. Для принятия каждой из реформ нужно выполнить определённые условия (например, чтоб провести военную, нужно изучить "Посленаполеоновскую военную мысль и набрать 50 очков военной мощи") Каждая реформа будет на 10 последующих лет увеличивать агрессивность населения, но будет давать существенный бонус к науке. Когда игрок последовательно проведёт все реформы, то его страна становится цивилизованной. Таким образом реформирование страны будет происходить постепенно, а не в один миг. Кстати, штрафы в агрессивности за иностранные миссии в провинциях слишком высоки, пожалуйста уменьшьте их.

Далее, в нецивилизованных странах в принципе не должно быть ни верхней палаты, ни политических партий до принятия вестернизации: парламент и партии - это исключительно западное явление. Политических выступлений тоже быть не должно. Если же население будет слишком агрессивно, то сформируются повстанцы, которые попытаются привести другого претендента на престол. Если игрок до этого следовал курсом вестернизации, то восстание приведёт к тому, что новый король, которого приведут к власти повстанцы, прекратит реформы вестернизации и примет политику изоляционнизма. Это заставит игрока продумывать каждый свой шаг во время вестернизации и балансировать между скоростью реформ и спокойствием населения. Впрочем, через 10 лет от политики изоляционнизма в решениях можно будет отказаться и попробовать завершить реформы. 

Что же касается Японии, то "реформы Мэйдзи" вполне можно оставить без изменений

Также мы предлагаем запретить нецивилизованным странам выдавать кредиты из госбанка, исторически это была прерогатива именно западных держав.

И напоследок, мы хотели поговорить о гражданских войнах в игре. Сейчас есть специальная система событий, которая делит САСШ на две части, противоборствующие друг другу. В России тоже была гражданская война, которая длилась целых 4 года 1917-1921 годы. В России друг с другом столкнулись красные и белые. Предлагаем, чтоб при приходе к власти коммунистов, в России начиналась гражданская война, делящая её на белую и красные половины. Каждая из половин будет стремиться объединить страну. Спасибо за внимание

[Cкрыть]

Письмо на инглишеНажмите здесь!
 Greetings from Strategium.ru forum. We are sorry for our bad English.

We are playing ”Victoria 2” and discussing it at our forum. We are interested in doing this game more and more interesting, that’s why after some discussions we’ve decided to propose you some of our ideas, which, we believe, will make the game better. We are writing from Russia, therefore most of our ideas are directed to Russia.

First of all, we want to speak about planned economy in game. The thing is, that when the state has such economy, there are no capitalists, no aristocrats, no artisans. Therefore we suggest that when player chooses planned economy, different modifiers begin to act in order to reduce their numbers. This will make adopting planned economy a very serious decision, if a player decided to ”stop adopting” planned economy and choose some others, she should ”reborn” capitalists and aristocrats manually.

Planned economy means that all incomes from factories are obtained by the state, but not by capitalists, thereby, having lost all their money capitalists will join other social groups. That’s why, we say it again, adopting planned economy will be a serious decision, because capitalist likely will rebel and player should be ready for this.

When capitalists will disappear, effectiveness of using resources will reduce (that represents the facts, in the USSR, for example, there was very bad economy of resources).

Also we suggest to make special ”option” for planned economy ”Allow the automatic construction of factories”, which means AI will take money for construction of factories from players treasury itself. Player should only correct AI actions. At current situation it is very difficult to play for such huge countries with planned economy, Soviet Union for example, because it is difficult for one person to built factories all over the country, that’s very long, so he needs AI’s help.

Another important thing, when communists come to power, they shouldn’t support allowing slavery, because communism means brotherhood and equality.

There is Ukraine in Victoria 2, but no Belorussia , though this two countries exist today, so we are asking to add Belorussia in game. The same goes for Kazakhstan. In period of Civil War, when Russia could collapse into a lot little countries, Kazakhstan could appear as independent state with another culture.

Secondly, we want to speak with you about system of paying salary to factories’ workers.

Practically every capitalist is interested in reducing his expenses to a minimum, therefore he strongly tries to reduce his worker’s salary to minimum. In game capitalist, if social reforms aren’t carried out, should give to craftsmen little salaries, such little, that craftsmen wouldn’t even meet basic needs.

This will lead to workers’ riots and the ”salary minimum” reform will be adopted. But the minimal salary should be paid by capitalists, but not by government, thus that should be very thought-out decision.

If capitalist will pay high salaries, they possibly will become bankrupt and industry will collapse. If social reforms won’t be adopted, industry will ”grow” faster, but there will be high chance of revolution.

Therefore, if player doesn’t want social disasters, he or she should develop industrial techs to increase productivity and profitability of factories. In countries that few years ago we uncivilized competitive with developed countries will be supported by low-wage labor of craftsmen.

We have some other suggestions for uncivilized countries, we propose such system :

Victoria 2 already has event ”Westernization”, where player can choose isolation or to adopt reforms.

We suggest to make such new event : if player will choose ”Western influence”, every two years ”Reforms” event will appear. In it player should adopt some reforms (five at all: education, management, economics, military and social reforms), or put them aside. For adopting each reform a bunch of special conditions should be kept (For example, to adopt military reform, player should invent ”Post Napoleonic military thoughts” and to have 50 military power points. Each reform should increase peoples’ aggression for next ten years, but will give bonuses for science. When player will adopt all reforms his country should become civilized. Thereby state reforming will proceed gradually, not in one moment. By the way, penalties for aggressive foreign missions in the provinces are too high, please reduce them.

And actually uncivilized countries shouldn’t have neither Upper House nor political parties at all prior to the adoption of ”Westernization” - it’s exclusively western phenomenon.

Also there shouldn’t be political manifestations. If the population will be very aggressive rebels should form, who will try to set up another pretender to the throne. If player has followed ”Westernization” course, the rebellion will lead to ”Isolation ” course of new ruler. This will make player to think his or her every step on the way of ”Westernization” and to balance between reformation speed and stability in country. But after 10 years ”Isolation” course can be disliked and ”Westernization” course can be adopted.

As to Japan, ”Mejdzi reforms” can be left without changes.

Also we suggest forbidding uncivilized countries to give out credits from the State Bank, historically it was a prerogative of the western powers.

And at last, we want to speak about Civil Wars in Victoria 2. At current state we have special system of events which divides USA into two parts : USA and CSA. There was a Civil War in Russian history too, which lasts 4 years (1917-1921). In Russian Civil War there were two major powers ”reds” or ”Red Army” (communists) and ”whites” or ”White Guard” (those who oppose October revolution). We suggest that when communists come to power Civil War starts, which divides Russia into two parts : ”Red” and ”White”, each one will try to unite the country.

Thanks for attention!

Hope to get answer from you soon,

Victoria 2 fans, strategium.ru

[Cкрыть]

За перевод благодарим коллегу SalamanderFT

Изменено пользователем Толстый
добавлена информация
Ссылка на комментарий

Империя Заката

По-моему, обсуждение уж слишком затянулось. Пора уже отправлять письмо!

Если у кого-нибудь появятся какие-нибудь новые идеи, то отправим их со следующим номером ;)

DarkArcher'уНажмите здесь!
  Последний вариант письма находится в шапке. Его и нужно переводить. Если времени нет, то я сам переведу (с помощью гугл, естественно), правда, наверное, будет немного коряво, но смысл, думаю, они уловят :) . Кстати, как тему новую назовёшь? Что - нибудь вроде "ideas from the strategium.ru"? Кстати, у тебя ящик забит, даже ЛС не смог отправить. [Cкрыть]
Изменено пользователем Империя Заката
Ссылка на комментарий

будет немного коряво, но смысл, думаю, они уловят

Я надеюсь не с помощью translate.гугл. Потому как будет настолько коряво, что даже и читать не будут. Ведь почему нам всем сложно читать посты с орфографическими ошибками, произвольно проставленными запятыми и точками, а также ПрЫгАюЩиМи буквами? Потому как, если напрячь внимание и воображение, действительно, кое-что понятно. Нам, носителям языка. Учитывая же, что вы пишите шведам на английском, я бы более аккуратно отнесся к составлению письма турецкому... ээ... простите, Парадоксам.

Никто не будет напрягаться, пытаясь разобрать очередное письмо - Парадоксы вменяемые занятые люди, которые, как и многие, уважают себя и своё время. В силу особенностей профессии, мне часто приходится сталкиваться с как-попало написанным текстом. И лично я воспринимаю это как неуважение, потому как человек не захотел потратить время на элементарное грамотное написание.

Изменено пользователем kirly
Ссылка на комментарий

RUSLANALDO

Очень важную вещь забыл! Я про пошлины, т. е. было бы приемлемо сделать так, чтобы на каждый товар устанавливать свои тарифы. Да и реалистичнее бы так получилось.

Ссылка на комментарий

RUSLANALDO

А вот и "перевод". Сначала через промпт перевел, затем кое-что подправил по мере возможности. В общем, зацените. Где надо, подправьте, если надо.

English version of letterНажмите здесь!
 Hello! Greetings from www.strategium.ru forum. We play your game "Victoria 2" and we discuss it at our forum. We are interested in that your game could be more interesting, therefore, after discussion, we have decided to offer you some ideas which will improve game. We write the letter from Russia, therefore the majority of ideas will concern for Russia.

First of all we would like to talk about planned economy realization in game. The matter is that during a planned economy there must be no capitalists, no aristocrats, and no artisans. Therefore we offer that at a planned economy must be the modification which would reduce the number of capitalists, aristocrats and artisans. So the planned economy acceptance will be a very serious step. So, after all, in a case if the player then will decide to depart from a planned economy he must grow up anew a layer of capitalists, aristocrats and artisans in the country.

Planned economy means that all incomes of factories go to the state, instead of to capitalists, thus, having lost means of subsistence capitalists will gradually pass in other groups. It also does the decision on planned economy creation by very serious step - the capitalists deprived of means of subsistence for certain will rise, and the player should be ready to it.

As soon as capitalists will disappear, efficiency of use of resources will fall (that represents the facts, in the USSR, for example, there was very bad economy of resources.)

Besides we propose to you to make for a planned economy a special option "to resolve automatic construction of factories", it will mean that AI itself will take money from the budget of the player and build on it factories, the player will correct only computer actions. Now for the enormous countries with a planned economy, like the USSR, it is very difficult to play, because one person can't build factories in every region of country, it’s too long, so the help of AI is necessary.

Moreover, communists doesn’t support slavery at all. One of the basic ideas of communism is equality of all people, therefore communists shouldn't support slavery.

In game there is Ukraine, but there is no Belarus though Belarus like Ukraine, exists in the present, therefore we ask to add Belarus in game. The same concerns Kazakhstan. During civil war Russia could break up on set of small countries, Kazakhstan could appear also as a civilized country.

Also we would like to talk about system of payment of the salary worker at factories. Almost any capitalist is interested in cutting down the expenses to a minimum level, therefore he tries as it is possible to cut down the salary more strongly to craftsmen. In game capitalists, if social reforms aren't carried out, should give to craftsmen so small salaries that they wouldn't suffice even for the basic needs. It will by all means lead to revolts of craftsmen therefore minimal salary reforms would be accepted. It must be a very serious step. After all, if capitalists pay too big salaries the industry will be ruined. If one doesn’t accept social reforms the industry will prosper, but furious craftsmen could arrange revolution. If the player doesn't want social shocks he should develop industrial technologies.

We have some more offers about game for the uncivilized countries. We suggest to enter into game the following system:

In Victoria 2 there is an event "West Influence" where the player can either go a policy of isolationism, or carry out reforms. We suggest to make the following thing: if the player chooses West influence every two years there will be an event: "Reform". Here the player can either accept some of the following reforms: education, management, economy, military and social reforms; or to postpone them for the future. Each reform will increase aggression of the population for next 10 years but may add additional bonus for education. When the player will consistently carry out all reforms its country becomes civilised. Therefore country reforming will occur gradually. By the way, penalties in aggression for foreign missions in provinces are too high, please reduce them.

Further, in uncivilized countries basically should not be neither the upper chamber, nor political parties before westernisation acceptance: the parliament and parties is exclusively western phenomenon. And there shouldn’t be no political manifestations. If the population is too aggressive, insurgents who will try to result other applicant for a throne will be generated. If the player followed westernization course before a revolt, the new king who lead the insurgents will stop reforms of a westernization and signs the policy of isolationism. It will force the player to think over each step during a westernization and to balance between speed of reforms and calmness of the population. However, in 10 years it will be possible to refuse from a policy of isolationism in decisions and try to finish reforms.

As to Japan "reforms of Mejdzi" can be left without changes.

Also we suggest forbidding uncivilized countries to give out credits from the State Bank, historically it there was a prerogative of the western powers.

And at last, we wished to talk about civil wars in game. Now there is a special system of events which divides USA on two parts confronting each other. In Russia too there was a civil war which lasted nearly 4 years 1917-1921. In Russia confronted with each other red and white forces. We offer, that at coming to power of communists, in Russia will begin the civil war dividing it on white and red half. Each of half will aspire to unite the country.

Finally, the tariffs for every good must be varied.

Thanks for attention!

[Cкрыть]
Изменено пользователем RUSLANALDO
Ссылка на комментарий

RUSLANALDO

Как тут спойлерами пользоваться? Извините за неграмотность.

Ссылка на комментарий

Империя Заката
Очень важную вещь забыл! Я про пошлины, т. е. было бы приемлемо сделать так, чтобы на каждый товар устанавливать свои тарифы. Да и реалистичнее бы так получилось.
Я думаю, что парадоксам эта идея предлагалась уже не раз, поэтому я пока не буду вносить её в письмо. Напишем её в теме отдельно.
 И лично я воспринимаю это как неуважение, потому как человек не захотел потратить время на элементарное грамотное написание.

 Если бы англичанин написал бы мне письмо, на немного искажённом русском, я бы не посчитал это неуважением.

 

Изменено пользователем Толстый
Ссылка на комментарий

в начале письма надо попросить извинения за наш русский английский :))))))))))))

Ссылка на комментарий

DarkArcher
в начале письма надо попросить извинения за наш русский английский :))))))))))))

да, это нужно сделать

Учитывая же, что вы пишите шведам на английском, я бы более аккуратно отнесся к составлению письма турецкому... ээ... простите, Парадоксам.

вообще-то я и по-шведски могу. немного так :rolleyes:

P.S.Нажмите здесь!
 блин, как-то нехорошо получилось... обещал перевести, а уже а меня тут все сделали... [Cкрыть]
Ссылка на комментарий

SalamanderFT

Ловите первые 2 абзаца,переводил сам,только некоторые слова смотрел в словаре)

первые два абзацаНажмите здесь!
 Greetings from Strategium.ru forum. We are sorry for our bad English.

We are playing ”Victoria 2” and discussing it at our forum. We are interested in becoming this game more and more interesting, that’s why after some discussions we’ve decided to propose you some our ideas, which, we believe, will make the game better. We are writing from Russia, there for most of our ideas are directed to Russia.

First of all, we want to speak about planned economy in game. The thing is, that when the state has such economy, there are no capitalists, no aristocrats,no artisans. There for we suggest that when player chooses planned economy, different modifiers begin to act in order to reduce their numbers. This will make adopting planned economy a very serious decision, if a player decided to ”stop adopting” planned economy and choose some others, he or she should ”reborn” capitalists and aristocrats by him/herself.

[Cкрыть]

дальше надо ?

В принципе,вариант RUSLANALDO хорош.

Изменено пользователем SalamanderFT
Ссылка на комментарий

Империя Заката

Может продублировать письмо на трёх языках? Русском, Шведском и Английском? Конечно, будет много работы, но так будет солиднее :) ! Насчёт перевода на английский язык: вообще, перевод, сделанный SalamanderFT, читается легче, промт переводит слишком витиевато. Можно, конечно, ограничиться и промт-переводом, но если у Вас есть время и желание, то перевидите, пожалуйста. (Первые 2 абзаца в письме на английском (вариант RUSLANALDO), думаю, уже можно заменить на перевод SalamanderFT). В любом случае, всем спасибо за перевод.

  P.S. И вправду - без английского никуда. Придётся снова взяться за самоучебник по английскому. ;)

Изменено пользователем Империя Заката
Ссылка на комментарий

SalamanderFT

Вот готово, + разъяснил на всякий случай кто такие красные и белые :D и попрощался более корректно ^_^

Письмо на инглишеНажмите здесь!
 Greetings from Strategium.ru forum. We are sorry for our bad English.

We are playing ”Victoria 2” and discussing it at our forum. We are interested in becoming this game more and more interesting, that’s why after some discussions we’ve decided to propose to you some our ideas, which, we believe, will make the game better. We are writing from Russia, therefore most of our ideas are directed to Russia.

First of all, we want to speak about planned economy in game. The thing is, that when the state has such economy, there are no capitalists, no aristocrats, no artisans. Therefore we suggest that when player chooses planned economy, different modifiers begin to act in order to reduce their numbers. This will make adopting planned economy a very serious decision, if a player decided to ”stop adopting” planned economy and choose some others, he or she should ”reborn” capitalists and aristocrats by him/herself.

Planned economy means that all incomes from factories are obtained by the state, but not by capitalists, thereby, having lost all their money capitalists will join other social groups. That’s why, we say it again, adopting planned economy will be a serious decision, because capitalist likely will rebel and the player should be ready for this.

When capitalists will disappear, effectiveness of using resources will reduce (that represents the facts, in the USSR, for example, there was very bad economy of resources).

Also we suggest to make special ”option” for planned economy ”Allow the automatic construction of factories”, which means AI will take money for construction of factories from players treasury itself. Player should only correct AI actions. At current situation it is very difficult to play for such huge countries with planned economy, Soviet Union for example, because it is difficult for one person to built factories all over the country, that’s very long, so he needs AI’s help.

Another important thing, when communists come to power, they shouldn’t support allowing slavery, because communism means brotherhood and equality.

There is Ukraine in Victoria 2, but no Belorussia , though this two countries exist today, so we are asking to add Belorussia in game. The same goes for Kazakhstan. In period of Civil War, when Russia could collapse into a lot little countries, Kazakhstan could appear as independent state with another culture.

Secondly, we want to speak with you about system of paying salary to factories’ workers.

Practically every capitalist is interested in reducing his expenses to a minimum, therefore he strongly tries to reduce his worker’s salary to minimum. In game capitalist, if social reforms aren’t carried out, should give to craftsmen little salaries, such little, that craftsmen wouldn’t even meet basic needs.

This will lead to workers’ riots and the ”salary minimum” reform will be adopted. But the minimal salary should be paid by capitalists, but not by government, thus that should be very thought-out decision.

If capitalist will pay high salaries, they will become bankrupt and industry will collapse. If social reforms won’t be adopted, industry will ”grow” faster, but there will be high chance of revolution.

Therefore, if player doesn’t want social disasters, he or she should develop industrial techs to increase productivity and profitability of factories. In countries that few years ago we uncivilized competitive with developed countries will be supported by low-wage labor of craftsmen.

We have some other suggestions for uncivilized countries, we propose such system :

Victoria 2 already has event ”Westernization”, where player can choose isolation or to adopt reforms.

We suggest to make such new event : if player will choose ”Western influence”, every two years ”Reforms” event will appear. In it player should adopt some reforms (five at all: education, management, economics, military and social reforms), or put them aside. For adopting each reform a bunch of special conditions should be kept (For example, to adopt military reform, player should invent ”Post Napoleonic military thoughts” and to have 50 military power points. Each reform should increase peoples’ aggression for next ten years, but will give bonuses for science. When player will adopt all reforms his country should become civilized. Thereby state reforming will proceed gradually, but not in one moment. By the way, penalties for aggressive foreign missions in the provinces are too high, please reduce them.

And actually uncivilized countries shouldn’t have neither Upper House nor political parties at all prior to the adoption of ”Westernization” - it’s exclusively western phenomenon.

Also there shouldn’t be political manifestations. If the population will be very aggressive rebels should form, who will try to set up another pretender to the throne. If player has followed ”Westernization” course, the rebellion will lead to ”Isolation ” course of new ruler. This will make player to think his or her every step on the way of ”Westernization” and to balance between reformation speed and stability in country. But after 10 years ”Isolation” course can be disliked and ”Westernization” course can be adopted.

As to Japan, ”Mejdzi reforms” can be left without changes.

Also we suggest forbidding uncivilized countries to give out credits from the State Bank, historically it was a prerogative of the western powers.

And at last, we want to speak about Civil Wars in Victoria 2. At current state we have special system of events which divides USA into two parts : USA and CSA. There was a Civil War in Russian history too, which lasted 4 years (1917-1921). In Russian Civil War there we two major powers ”reds” or ”Red Army” (communists) and ”whites” or ”White Guard” (those who oppose October revolution). We suggest that when communists come to power Civil War starts, which divides Russia into two parts : ”Red” and ”White”, each one will try to unite the country.

Thanks for attention!

Hope to get answer from you soon,

Victoria 2 fans, strategium.ru

[Cкрыть]
Изменено пользователем SalamanderFT
Ссылка на комментарий

SalamanderFT

Кто-нибудь,пробегите взглядом,ошибки поищите,а то вдруг где ошибся, хотя мы извинились вначале ;)

Жду критики,хотя сильно не ругайте, для 1.5 часа вполне гут текст имхо,шведы уж точно поймут, если итальянцы меня понимали))

Сорри за мультипост,случайно вышло

Изменено пользователем SalamanderFT
Ссылка на комментарий

DarkArcher

Учите шведский, товарищи !Нажмите здесь!
 Hälsningar från Strategium.ru ! Jag är ledsen för min dålig svenskan ;)

Vi spelar "Victoria 2" och diskuterar om det på vår forum. Vi är intresserade av att spelet bli mer och mer spännade, därför efter några diskussioner bestämde vi att lägga fram dig några vår ideér som, tror vi, ska förbättra spelet. Vi skriver från Ryssland (inte alla ;)), därför mest av vår ideér riktade till Ryssland.

Först av allt, vi vill snacka om planekonomin i spelet. Saken är den att när staten har sådan ekonomi det finns inga kapitalister, inga aristokrater, inga hantverkare (artisians).

это что успел, потом доделаю

[Cкрыть]

кстати, переводить с английского на шведский вдвойне легче :)

Ссылка на комментарий

No Good

Исправил самую малость.

Хорошее письмо, мне нравится :)

Письмо на инглишеНажмите здесь!
 Greetings from Strategium.ru forum. We are sorry for our bad English.

We are playing ”Victoria 2” and discussing it at our forum. We are interested in doing this game more and more interesting, that’s why after some discussions we’ve decided to propose you some of our ideas, which, we believe, will make the game better. We are writing from Russia, therefore most of our ideas are directed to Russia.

First of all, we want to speak about planned economy in game. The thing is, that when the state has such economy, there are no capitalists, no aristocrats, no artisans. Therefore we suggest that when player chooses planned economy, different modifiers begin to act in order to reduce their numbers. This will make adopting planned economy a very serious decision, if a player decided to ”stop adopting” planned economy and choose some others, she should ”reborn” capitalists and aristocrats manually.

Planned economy means that all incomes from factories are obtained by the state, but not by capitalists, thereby, having lost all their money capitalists will join other social groups. That’s why, we say it again, adopting planned economy will be a serious decision, because capitalist likely will rebel and player should be ready for this.

When capitalists will disappear, effectiveness of using resources will reduce (that represents the facts, in the USSR, for example, there was very bad economy of resources).

Also we suggest to make special ”option” for planned economy ”Allow the automatic construction of factories”, which means AI will take money for construction of factories from players treasury itself. Player should only correct AI actions. At current situation it is very difficult to play for such huge countries with planned economy, Soviet Union for example, because it is difficult for one person to built factories all over the country, that’s very long, so he needs AI’s help.

Another important thing, when communists come to power, they shouldn’t support allowing slavery, because communism means brotherhood and equality.

There is Ukraine in Victoria 2, but no Belorussia , though this two countries exist today, so we are asking to add Belorussia in game. The same goes for Kazakhstan. In period of Civil War, when Russia could collapse into a lot little countries, Kazakhstan could appear as independent state with another culture.

Secondly, we want to speak with you about system of paying salary to factories’ workers.

Practically every capitalist is interested in reducing his expenses to a minimum, therefore he strongly tries to reduce his worker’s salary to minimum. In game capitalist, if social reforms aren’t carried out, should give to craftsmen little salaries, such little, that craftsmen wouldn’t even meet basic needs.

This will lead to workers’ riots and the ”salary minimum” reform will be adopted. But the minimal salary should be paid by capitalists, but not by government, thus that should be very thought-out decision.

If capitalist will pay high salaries, they possibly will become bankrupt and industry will collapse. If social reforms won’t be adopted, industry will ”grow” faster, but there will be high chance of revolution.

Therefore, if player doesn’t want social disasters, he or she should develop industrial techs to increase productivity and profitability of factories. In countries that few years ago we uncivilized competitive with developed countries will be supported by low-wage labor of craftsmen.

We have some other suggestions for uncivilized countries, we propose such system :

Victoria 2 already has event ”Westernization”, where player can choose isolation or to adopt reforms.

We suggest to make such new event : if player will choose ”Western influence”, every two years ”Reforms” event will appear. In it player should adopt some reforms (five at all: education, management, economics, military and social reforms), or put them aside. For adopting each reform a bunch of special conditions should be kept (For example, to adopt military reform, player should invent ”Post Napoleonic military thoughts” and to have 50 military power points. Each reform should increase peoples’ aggression for next ten years, but will give bonuses for science. When player will adopt all reforms his country should become civilized. Thereby state reforming will proceed gradually, not in one moment. By the way, penalties for aggressive foreign missions in the provinces are too high, please reduce them.

And actually uncivilized countries shouldn’t have neither Upper House nor political parties at all prior to the adoption of ”Westernization” - it’s exclusively western phenomenon.

Also there shouldn’t be political manifestations. If the population will be very aggressive rebels should form, who will try to set up another pretender to the throne. If player has followed ”Westernization” course, the rebellion will lead to ”Isolation ” course of new ruler. This will make player to think his or her every step on the way of ”Westernization” and to balance between reformation speed and stability in country. But after 10 years ”Isolation” course can be disliked and ”Westernization” course can be adopted.

As to Japan, ”Mejdzi reforms” can be left without changes.

Also we suggest forbidding uncivilized countries to give out credits from the State Bank, historically it was a prerogative of the western powers.

And at last, we want to speak about Civil Wars in Victoria 2. At current state we have special system of events which divides USA into two parts : USA and CSA. There was a Civil War in Russian history too, which lasts 4 years (1917-1921). In Russian Civil War there were two major powers ”reds” or ”Red Army” (communists) and ”whites” or ”White Guard” (those who oppose October revolution). We suggest that when communists come to power Civil War starts, which divides Russia into two parts : ”Red” and ”White”, each one will try to unite the country.

Thanks for attention!

Hope to get answer from you soon,

Victoria 2 fans, strategium.ru

[Cкрыть]
Ссылка на комментарий

SalamanderFT
Исправил самую малость.

Хорошее письмо, мне нравится :)

Спасибо :D

Ссылка на комментарий

Империя Заката

Осталось дождаться перевода на шведский. Я пока исправлю ошибки в русском варианте, и ещё чуть-чуть стиль поменяю, чтоб русским было проще читать.

Ссылка на комментарий

PANZERJAGER

Конечно, немного не по теме, но никто не поможет мне создать Австро-Венгро-Славию?

Ссылка на комментарий

SalamanderFT
Конечно, немного не по теме, но никто не поможет мне создать Австро-Венгро-Славию?

Немного :mega_shok: ? Что же,по вашему, много ?У этой темы с вашим вопросом общее только одно - Victoria 2. :KidRock_05:

И в каком смысле помочь ?В любом случае, Вам сюда --> Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменено пользователем SalamanderFT
Ссылка на комментарий

Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.
  • Ответы 124
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 33903

Лучшие авторы в этой теме

  • Империя Заката

    31

  • SalamanderFT

    15

  • DarkArcher

    13

  • kirly

    7

  • RUSLANALDO

    7

  • Jwerwolf

    5

  • eros

    4

  • Navy

    3

  • Red Khan

    3

  • prinigo

    3

  • fiercepretzel

    3

  • Maks

    3

  • ti1xoh9

    3

  • misha

    3

  • PANZERJAGER

    3

  • No Good

    2

  • mihail92

    2

  • Толстый

    1

  • Гномичь

    1

  • tester

    1

  • Dramon

    1

  • Detech

    1

  • tsuna-mi

    1

  • Странник

    1

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


admin@strategium.ru

Copyright © 2008-2025 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...