Warhammer: Geheimnisnacht - Страница 2 - Warhammer: Geheimnisnacht - Strategium.ru Перейти к содержимому

Warhammer: Geheimnisnacht

Рекомендованные сообщения

Закреплённые сообщения
pavelpol

Вышла версия 0.4.0

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Ссылка на комментарий

Вышла версия 0.4.0

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Не у всех есть возможность посмотреть ссылку на официальный сайт парадокса.

Возможно из за того что не у всех стоит лицензионная версия.

Ссылка на комментарий

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Обновил сабмодик под новую версию.

Ссылка на комментарий

vitovt13

Небольшой фикс, поместить в папку event:

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

Ссылка на комментарий

vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelogНажмите здесь!
 

- Changed the Califate flag so that its less obviously Muslim

- Some fixes to the Ormazdic stuff ( including a icon for the Calif restoration decision )

- Removed education=yes from Ormazd traits

- Fix for WoL Lovers negative events triggering when it shouldn't

- Tweak for nurgle lovers

- Cultist menu no longer available for prisoners and incapable persons

- Greenskin provinces in the process of being colonized which captured by Wood Elfs should no longer go back and forth from feudal to castle

- Greenskin colonization should now work as intended ( Every 2 years, on_actions )

- "lore_slaaneesh" fixed to proper "lore_slaanesh" in the magic engine event file

- Bjornling Norscans now use the ( slightly modifiet ) Northmen portrait set

- The event that assigns magic to Chaos worshipers no longer takes Khorne or Hashut worshipers into consideration, and gives a Lore trait relative to the Chaos God you worship ( Or from a random list if Undivided )

- Fixed missing trait icons for masonry traits

- Eliminated the risk of getting both the basic and master mason trait

- Added orcgfx and goblingfx

- Quickfix on battle magic decision spamming

- Dwarf High Kings history edits & Barak Varr building

[Cкрыть]

Ссылка на комментарий

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Обновил сабмод под новую версию.

Превратил гнома в вампира. Вылезла багуля.Нажмите здесь!
 98d398913c.jpg[Cкрыть]
Изменено пользователем Hadaev
Ссылка на комментарий

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Под последнюю версию.

Внутри остались только простые портреты для кхемри, ящуров и особые условия для дуэлей гринскинов.

Ссылка на комментарий

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Под последнюю версию.

Внутри остались только простые портреты для кхемри, ящуров и особые условия для дуэлей гринскинов.

Ты бы выложил в свой сабмод в теме на парадоксплазе. Может они просто добавят к себе в мод заглушку для детей.

Ссылка на комментарий

Ты бы выложил в свой сабмод в теме на парадоксплазе. Может они просто добавят к себе в мод заглушку для детей.

Картинки не моего авторства. Чего вдруг мне ими распоряжаться.

Ссылка на комментарий

Картинки не моего авторства. Чего вдруг мне ими распоряжаться.

Ну ты же запилил сабмод и выложил на стратегиуме, в чем проблема выложить на плазе?

Ссылка на комментарий

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Опять обновил сабмод. Немного мелких геймплейных изменений.

Любая нежить, гоблота и орки теперь со временем могут залечить свои увечья.

Вампиры при обращении теряют немощность (если была).

Любая нежить со временем может исцелиться от недееспособности.

В случае недееспособности зеленокожих - их очень скоро убивают соплеменники. Ищите хорошего наследника :)

Изменено пользователем Nadd
Ссылка на комментарий

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

changlogНажмите здесь!
 - Building for the Forge of Starlight

- Fix to prevent characters from repeatedly casting the fourth spell of a magic Lore after having cast all their available spells

- Beastmen uprising fix

- in option A players-only (if human) can seduce anyone else with the creature_human trait just like in option B

- Added custom layers for greenskins scars/boils/disfigurement and mutations

- Added decision spell for dark mages to try and hide deformities and mutations

- Added generic immortal_trait to deal with special immortal characters like Morathi and Daith

- Fixed infertility event not firing for elves and dwarves

- Wolfenburg and Oak of Ages unique buildings are now added

- Added modifiers to guide the dwarven AI during Holy Wars

- Tweaked trait values in duel engine for new traits

- (Hopefully) fixed Beastmen overrunning the world bug

- Beastmen can no longer holy war or unholy subjugate

- Beastman culture split in two, one for ungor (man-faced) one for gor/bestigor (goat-faced)

- Added modifiers for new mechanics

- Added new graphical culture for ungor

- Added new job actions for Beastmen marshals: Despoil Lands and Spread Chaos

- Added Bray Shamans (born with magic, but cannot study)

- Beastmen are locked into Agnatic Elective Gavelkind

- Added Migration CB and county Invasion CB for Beastmen rulers

- Added decision to fight liege for leadership for Beastmen rulers

- Added decision to join Morghur's war for Beastmen rulers

- Added decision to rally a Beastmen army for Beastmen rulers

- Added culture modifier for beastmen

- Tried to prevent the AI from never using beastmen job actions

- Bug fix for endlessly repeating "study magic" event for chaos worshippers

- Some unique buildings for Bretonnia (Couronne, Lyonesse, Brionne and L'Anguille)

- Greenskins May now not use any other CBs but the Greenskin Invasion and WAAAGH! Invasion ones ( Plus the claim on liege plot one)

- "Colonize province with provinces" now just converts a capital holding, the colonization process is now done through the Marshal's "Make land Green" job action, which does more or less the same: provinces not of your culture and with any holding that is not a tribe ( Temples excluded ) will get the Greenskin colonization levels as before

- Greenskin bands will now rise in provinces with the "Troublesome Greenskin Population" modifier in stead of the usual rebels. These rebels will also appear if the Greenskin Warboss has the "Weak Warboss" modifier

- A Greenskin King or Emperor can now remove the "Weak Warboss" modifier from himself by "bashing the head" ( Through the Diplo menu ) of a direct vassal. Winning the duel will remove the modifier and prevent it from appearing again on that character

- Greenskin Kings or Emperors may now declare "WAAAGHs!" against Kings and Emperors of sufficient size ( Realm size 15 ) not of their religions, the "WAAAGH" is a specialized version of the vanilla "Prepared Invasion" decision. The WAAAGH CB works like a Holy War that targets de-jure Kingdoms, instead of Duchies ( This also means that the defender can call on allies of his own religion ). On victory, all the provinces inside that Kingdom will become tribal and of your culture/religion

- Greenskin vassals may now challenge their liege if he is weak enough. Also, if any Greenskin kills another Greenskin, the killer will get the victim's primary title (plus one of his counties, if the killer was landled)

- Greenskinks now have their own specialized version of the "Raise tribal army" decision with a cheaper prestige cost. They also have accesss to a cheaper version of the "Found new Empire" decision: "Unite the Clans"

- Lowered the prestige requirements for the Greenskin Power laws to go up to 100, 250, 500 and 1000 respectively

- Independently of their lieges being Weak Warbosses or not, direct vassals of a Greenskin Emperor can choose to break off their realm on the "Emperors" death

- "Become a Sorcerer-Prophet" should now work correctly, instead of always killing the character

- The Sorcerer's Curse event now has a longer MTTH

- Fixed Chaos Dwarfs getting the "Slaves taken by Chaos Dwarfs" modifier in their capital provinces

- Added some missing on_actions important vanilla events (Over vassal limit and elective gavelkind stuff)

- Disabled the Prepared Invasion diploaction at defines.lua

- All the raider religions' AIs should now raid properly

- Added decision for ( non-Greenskin, non-Beastman and non-Asrai ) tribals with a tribal liege to convert their capital to tribal if it isn't a temple

- Chaos lores fix

- Reworked AI behavior regarding declaring war against the Chaos Wastes

- Many dwarf events changed into on_action events

- Minor tweaking on twisting decision

- Added event for turnskin kids

- Non-beastmen marshals suppressing revolts can remove beastman presence inside a province

- Beauty events are on_actions

- Chaos temptation events are on_actions

- End of grail quest is triggered event

- Holy sites for Gork & Mork, Spider God, Cadai, Cytharai, Atharti, Cult of Pleasure, Halfling, Old Faith, Chaos Undivided, Khorne, Tzeentch, Nurgle and Slaanesh.

- New buildings for the Greenskins

- The Greenskin Hordes spawned in the Drakwald Forests now appear as Forest Goblins (Finally gave some use to the Spider God faith)

- Modified the Chaos Magic event's triggers so that it's more varied

- New icons for Kitabid, Atruhayid and Akghan. Separate religious icons for the Cult of Pleasure and Atharti

- Gave the Taalite Hierarch a temple barony in Talabheim

- Re-arranged the Dwarf headgear

- Greenskin Extermination CB now works like the Invasion CB (All occupied provinces are taken by the victor). Also, all occuppied provinces permanently get the "Greenskin Hideouts" modifier if the -conquered province is of any Greenskin Culture

- Marshals can clear the "Greenskin Hideouts" modifier by using the Train Troops or Supress Revolts Job Actions

- The regency duel should be using "our" dueling system now, instead of the randomized one paradox created

- AI more likely to go on Grail Quests

- Grail Knights become infirm only in very old age, and do not become incapable (from age at least)

- decreases the likelihood of regent changing mysteriously

- Moved NOT = { religion = hashut } outside the OR in slavery decisions, meaning everyone can no longer see the decisions

- Dwarfs get negative money triggered modifier if they have less than 100 gold

- Added an special on_death succession event for female-only titles ( Shieldmaiden mercs, cult of Shallya... ). These titles should now also start the game with female holders

- Dwarf reconqest cb fixed can declare the CB on anyone who holds a county inside karaz ankor or drak ankor, OR anyone who is a greenskin or skaven who holds a mountain

- Taurus and Great Lamassu added to the duel engine

- Fix for buggy event option where amazon rulers imprison all their kids, instead of just the male ones

- The Greenskin cleansing event no longer triggers from job_actions; the marshal will automatically ask their liege to fund an expedition if any demesne province has the "Troublesome Greenskin Population" modifier.

- Can no longer send chaplains to convert Greenskin provinces or tribal stewards settle them

- Added combat modifiers for beastmen.

- Added modifiers for Beastmen uprisings event

- Added Beastmen landed rulers on start

- Restrictions for Greenskin councilors

- Prevented Beastmen from becoming mages

- Now mutated characters have to decide if they want to go into hiding; The AI will only do so if not under a Chaos worshipping liege

- Diplo-range added to greenskin collapse stuff

- The collapse event should now only inform over collapsed empires

- Dwarfs can no longer use the reconquest CB against fellow Dwarfs

- Different weak warboss parameters for Goblins (Goblins no longer get it for being craven, hiding or having less than 9 martial, but get it if they have less than 9 intrigue)

- Goblin camp building for non-mountain, non-forest Goblins

- Refusing to send an expedition to a Greenskin province should be less punishing now

- Fixed Elven Factions bug

- Prevented Everqueen from being elegible for Marriage

- All dragons have bonuses

- Beastmen have their own way to handle slaves

- Nerfed Seduction decision, again...

- Lahmian Queen Trait now inherited by heir

[Cкрыть]
Ссылка на комментарий

Kopistko
Чего там нового в версии?
Примерная суть чейнжлога:

Новые здания для Кузни Звёздного Света, чтобы это не было.

Фиксы. Тысячи их.

Изменения в портретах для зелёненьких.

Новые спеллы для тёмных магов.

Новый трейт - бессмертный для некоторые персонажей.

Ещё уникальные здания.

Кое-какой ребаланс.

Правят Бистмэнов и добавляют им фичи.

Новые модификаторы.

Некие шаманы, которые родились с магией, но не могут учиться.

Фиксы орков и новые фичи.

Теперь можно стать колдуном-пророком. Раньше убивало всегда.

Фиксы Чаос Дварфов.

Ивентики новые.

Священные места, 10 из 10.

Ну вот, примерно так. Не стал уж каждый пункт расписывать.

Ссылка на комментарий

Хаоситы могут сразу за королевства воевать.

Пришло в голову, как сделать, чтобы сабмод не нужно было обновлять под новые версии (разве что сильно изменят механику вампиров, тогда будет не по балансу, может быть)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

А это нормально, что у лесных эльфов дарк магик стоит?

КартинкаНажмите здесь!
 a7dc73ce50.jpg[Cкрыть]

Это у меня баг или в новой версии?

Изменено пользователем Hadaev
Ссылка на комментарий

Хаоситы могут сразу за королевства воевать.

Пришло в голову, как сделать, чтобы сабмод не нужно было обновлять под новые версии (разве что сильно изменят механику вампиров, тогда будет не по балансу, может быть)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

А это нормально, что у лесных эльфов дарк магик стоит?

КартинкаНажмите здесь!
 a7dc73ce50.jpg[Cкрыть]

Это у меня баг или в новой версии?

Кэш перед установкой новой версии чистили?

Ссылка на комментарий

Кэш перед установкой новой версии чистили?

Как увидел такую фигню, почистил.

Таки да. Чет разрабы попутали. На плазе мне сказали, что это так и надо. Хотя и выглядит странно.

001Нажмите здесь!
 c1292792ea.jpg[Cкрыть]

Расшатал эльфов изнутри. Жаль не хватает войск их захавать.

Как думаете, если поклясться в верности владу карштайну, можно будет отжать сильванию как-то?

Изменено пользователем Hadaev
Ссылка на комментарий

Как увидел такую фигню, почистил.

Таки да. Чет разрабы попутали. На плазе мне сказали, что это так и надо. Хотя и выглядит странно.

Абсолютно нормально, учитывая тот факт что лесные эльфы это не толкиеновские лесные нытики. Они устраивают дикие охоты каждый год, похищают детей и делают с ними разные нехорошие вещи, привязывают девственниц к деревьям и делают из них подушечки для стрел чтобы пробудить своего короля.

Ариель же научила темной магии сама мамка Малекита, и только поэтому она эту фрейдистку не грохнула.

Из багов можно заметить что на бессмертные расы все еще действуют ограничения по женитьбе, за друучей нельзя устраивать заговоры - просто напросто нет поводов за/против, ИИ практически беспомощен.

Ссылка на комментарий

Северяне хаоситы. Мой король из земель Империи, приняв Хаос по полной программе, не может воевать за королевства.

Там другие условия

123Нажмите здесь!
 chaos_subjugation = {

name = CB_NAME_CHAOS_SUBJUGATION

war_name = WAR_NAME_CHAOS_SUBJUGATION

sprite = 30

truce_days = 180 # was 365

hostile_against_others = yes

is_permanent = yes

can_ask_to_join_war = yes

check_de_jure_tier = KING # this scans all de jure kingdoms for the counties which are held by or vassals(or below) of selected character. Only valid if is_permanent = yes

can_use = {

# DOOM_COUNTER is too big time for a invasion

NOT = { has_global_flag = doom_very_high }

# regular conditions

ROOT = {

religion_group = chaos_gods_group

NOT = { religion = hashut }

NOT = { trait = creature_beastman }

NOT = { same_realm = FROM }

NOT = { is_liege_or_above = FROM }

}

FROM = {

religion_group = chaos_gods_group

NOT = { religion = hashut }

NOT = {

any_war = {

defender = { character = FROM }

using_cb = chaos_subjugation

}

}

}

}

can_use_title = {

# do we want any rules for taking this cb?

ROOT = {

}

# our victim should be a chaos lord

FROM = {

any_realm_title = {

de_jure_liege_or_above = PREVPREV

}

}

}

is_valid_title = {

FROM = {

any_realm_title = {

de_jure_liege_or_above = PREVPREV

}

}

}

on_add_title = {

ROOT = {}

}

on_success = {

ROOT = {

piety = 100

}

any_attacker = {

limit = { character = ROOT }

participation_scaled_prestige = 100

}

any_attacker = {

limit = { NOT = { character = ROOT } }

hidden_tooltip = { participation_scaled_prestige = 100 }

}

FROM = {

piety = -100

prestige = -100

}

# DOOM_COUNTER - raise

1 = { change_variable = { which = "doom_counter" value = 2 } }

}

on_success_title = {

# Usurp the target kingdom itself, if the enemy holds it

if = {

limit = {

holder_scope = {

character = FROM

}

NOT = { ROOT = { tier = EMPEROR } }

}

ROOT = { usurp_title = PREV }

}

if = {

# Take the enemy's duchies within the target kingdom, if we are the same or lower tier

limit = {

ROOT = {

NOT = { higher_tier_than = FROM }

}

}

FROM = {

any_demesne_title = {

limit = {

tier = DUKE

OR = {

title = PREVPREV

de_jure_liege_or_above = PREVPREV

}

}

ROOT = { usurp_title = PREV }

}

}

}

# Have I become the vassal of the loser due to taking a duchy or kingdom?

if = {

limit = {

ROOT = {

is_liege_or_above = FROM

}

}

ROOT = {

set_defacto_liege = ROOT

}

}

# Vassalize the rest

custom_tooltip = {

text = pagan_subjugation_tip

hidden_tooltip = {

ROOT = {

subjugate_or_take_under_title = { # If the target only has territory within the kingdom, he is simply vassalized

title = PREV

enemy = FROM

}

}

}

}

}

on_fail = {

FROM = {

piety = 50

}

any_defender = {

limit = { character = FROM }

participation_scaled_prestige = 50

}

any_defender = {

limit = { NOT = { character = FROM } }

hidden_tooltip = { participation_scaled_prestige = 50 }

}

ROOT = {

piety = -100

}

}

on_reverse_demand = {

ROOT = {

piety = -200

transfer_scaled_wealth = {

to = FROM

value = 2.0

}

}

FROM = {

piety = 100

}

any_defender = {

limit = { character = FROM }

participation_scaled_prestige = 100

}

any_defender = {

limit = { NOT = { character = FROM } }

hidden_tooltip = { participation_scaled_prestige = 100 }

}

}

attacker_ai_victory_worth = {

factor = 200

}

attacker_ai_defeat_worth = {

factor = 100

}

defender_ai_victory_worth = {

factor = -1 # always accept

}

defender_ai_defeat_worth = {

factor = 100

}

ai_will_do = {

factor = 1

modifier = {

factor = 1.5

holder_scope = {

OR = {

has_landed_title = e_host_nurgle

has_landed_title = e_host_khorne

has_landed_title = e_host_slaanesh

has_landed_title = e_host_tzeentch

has_landed_title = e_host_chaos

}

}

}

modifier = {

factor = 0.3

has_global_flag = doom_high

}

}

[Cкрыть]
Ссылка на комментарий

Новая версия вышла

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Портреты просто 10 из 10Нажмите здесь!
 c4ea10bb2a.jpg[Cкрыть]
Изменено пользователем Hadaev
Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 1,248
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 765311

Лучшие авторы в этой теме

  • had

    88

  • vlad27

    74

  • Elest

    28

  • термитище

    26

  • EugeneL

    25

  • stanislav2406

    24

  • Убо Рщик

    22

  • vitovt13

    22

  • delaren

    21

  • RabbiT

    20

  • Кастилиус

    20

  • Warfail

    20

  • Torn Knight

    19

  • kyraga

    18

  • Frost_IS

    18

  • Lormik

    17

  • Jagir

    15

  • Aurelius36

    15

  • makuz

    14

  • Reichpan

    14

  • Alterus

    13

  • Флавий Аниций

    12

  • Pacific Coast Highway

    11

  • Червивый Труп

    11

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

vitovt13

Warhammer: Geheimnisnacht     i Скачать WH: Geheimnisnacht v1.3.7.1 [совместим с CKII v.3.3.X] : MEGA [Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  | b2e4e6ccf4c73f6a96203f3

Kadosel

Тем временем на плазе вышла новая версия мода: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Мейс Винду

Разрабы обещают скоро полноценный дневник... Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.        

Torn Knight

Выкладываю дневник утром, чтобы те, кому это интересно, читали его за кружкой утреннего кофе/чая. Сам новую версию тестировать пока что не буду, ибо без хотфикса этого почти никогда не делаю, пот

Kadosel

А тут новая версия вахи подъехала, не благодарите Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.    

Torn Knight

Выше список изменений, здесь же выкладываю Дневник разработчиков, который вышел одновременно с этим списком, но в котором разработчики дал пояснения по каждому из блоков изменений и немного систематиз

Torn Knight

Доброго времени суток. Сегодня вышла версия 1.3.7, спустя почти год с выхода прошлой версии. Все это время мод обновлялся по системе SVN, так что разработки не прекращались, просто не было дневников.

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Mod is compatible with version 2.8.1.1 of CK2.  

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...