Дополнения (DLC) к Crusader Kings 2 - Страница 4 - Crusader Kings 2 / Крестоносцы 2 - Strategium.ru Перейти к содержимому
Strategium.ru

Дополнения (DLC) к Crusader Kings 2


Рекомендованные сообщения

drdollar

может я что-то не понимаю, но ведь патчи бесплатно и на высокой скорости можно скачать через лаунчер...


Дoбро
может я что-то не понимаю, но ведь патчи бесплатно и на высокой скорости можно скачать через лаунчер...

У кого-то отсутствуют записи установленной игры в реестре, последствие, не установится патч.


drdollar

так а он качается в виде exe-архива и распаковывается в любую папку. Потом просто переместить с заменой


Дoбро
(изменено)
так а он качается в виде exe-архива и распаковывается в любую папку. Потом просто переместить с заменой

Верно, распаковывается при наличии установленной игры, точнее, когда присутствуют соответствующие записи в реестре.

Изменено пользователем Денис Порфирьев

Гессенский стрелок

1.05g

Изменение на английскомНажмите здесь!
 - Fixed a freeze issue with the copying of laws into usurped titles [Cкрыть]

Дoбро
(изменено)
1.05g

Изменение на английскомНажмите здесь!
 - Fixed a freeze issue with the copying of laws into usurped titles [Cкрыть]

Распакованный патч Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменено пользователем Денис Порфирьев

Скажите, если установить патч с версией 1.05e, то он нормально работать будет, без глюков? Или лучше всего другой патч устанавливать, сейчас у меня пока что рус 1.04....


Starfer
Скажите, если установить патч с версией 1.05e, то он нормально работать будет, без глюков? Или лучше всего другой патч устанавливать, сейчас у меня пока что рус 1.04....

На русской - не знаю, у меня английская. Зачем ставить 1.05e, когда последний патч - 1.05g?


Aspen
Скажите, если установить патч с версией 1.05e, то он нормально работать будет, без глюков? Или лучше всего другой патч устанавливать, сейчас у меня пока что рус 1.04....

Для вашего случая нет. В этой теме выложены английские патчи, которые ставить на русскую версию не стоит (получите кучу проблем, из которых шрифты будут наименьшей).

Лучше подождать до вечера/до завтра - выйдет фикс к русифицированному патчу (или сам патч полностью заменён будет, не в курсе таких планов). Всяко проблем меньше будет.

Если уж прям хочется сейчас и ру-версию, то Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. . Может быть у вас проблем не возникнет (учитывая, что рус версии могут быть скачаны откуда угодно и содержать что угодно из-за заменяемости основных файлов).

И да, как сказано выше, 1.05e ставить не стоит.


drdollar

не, вечером не быть ничему )) Координатор безумно заболел и до завтра ему точно будет очень плохо.

Ставьте наверх русской версии русский патч 1.05g - там хоть и есть баги, но на первое время пойдет


Meltafess

Пропатчил до версии 1.05g английскую лицензию - лаунчер отказывается запускать игру. Запускается только через сам экзешник, но розовый экран после загрузки. Без патча всё работает как надо.


Может кто-нибудь поделится записями из реестра, чтобы народ мог через лаунчер сам патчи качать. И в шапку добавить ;)


Dead_Мазай

От себя мини-патчик, исправляющий немного карту.

Если вас побесивали эти петли границ в горах на Скандинавии, Пиренеях, Альпах, Карпатах и Кавказе, то вам для эстетики мапы этот патчик сам доктор прописал) Меня лично они слегка раздражали своей неуместностью, поэтому откорректировал мапу...

Конечно, скоро меч ислама выходит и там будет обновленная карта, но разрабы эти косяки и в офф патчах не убирали, так что думаю придется и ту карту шлифовать...

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.


Aspen

Dead_Мазай, в архиве и должно быть два файла, один из которых точно соответствует оригинальному, а второй меняет цвета определения двух провинций таким образом, что без новой карты этих самых провинций ничего работать не будет?

Как-то это не соответствует описанию...Нажмите здесь!
 mapv01.jpg [Cкрыть]

Да и с модами лучше в раздел модов, наверно, идти... Там уже и Суэцкий канал успели вырыть, а не только Альпы перейти.


Dead_Мазай

Менял же тока 2 этих файла, у меня норм все. Может это из-за разницы версий? У меня пропатчена до 1.05е


Dead_Мазай
Менял же тока 2 этих файла, у меня норм все. Может это из-за разницы версий? У меня пропатчена до 1.05е

ООО я спалил касяк) че-то я невнимательный какой-то, один фаил не тот залил)

Вот верная версия....

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.


Дoбро

С завтрашнего дня будет доступен для скачивания патч 1.06 и поступит в продажу Sword of Islam

Change Log:Нажмите здесь!
 

- Muslim Decadence System

- Muslim Polygamy

- Added new provinces, titles and history for Mali, Songhay and Ghana

- Added the province of Aprutium (split off from Spoleto)

- Added the new creatable Empires of Russia, Britannia, Spain, Francia, Scandinavia, Persia and Arabia

- Strong and Weak Claim System

- Overhaul of game text for Muslims

- Added plots to claim titles

- Split up the former Kingdom of Khazaria into many de jure kingdoms

- Split the Kingdom of Rus into the kingdoms of Rus and Ruthenia

- Added the duchies of Susa and Latium

- Revised murder plots completely. No decisions, just events.

- Commander traits added

- Heavily revised combat tactics

- Loads of new events

MINOR:

- AI: Much more eager to join Crusades/Jihads if it has de jure interests in the target kingdom

- AI: Much more eager to join Crusades/Jihads if in the same realm as the religious head

- AI: More stubborn about fighting decadence revolters

- AI: Tweaked Crusade targetting - will no longer target kingdoms with 0 'holiness' value for that religion

- AI: Non-Muslims will not accept marriages for female relatives with Muslims, unless they are vassals

- AI: Now prefers giving baronies/counties to courtiers with static dynasties rather than creating random characters

- AI: Vassals of vassals can now correctly revolt to depose their liege

- AI: DoW now factors in the strength of enemies of enemies

- AI: Willing to join another rebelling vassal's war for the crown only if they'd like them better as _liege_

- AI: Vassals should no longer start wars (except for revolts) if the whole realm is under attack from outside

- AI: Caliphs will now be more aggressive with calling Jihads

- Army AI: Will now assault when appropriate

- Army AI: Fixed a problem where you could trick AI armies into ping-ponging while it was trying to gather its forces

- Army AI: Fixed some issues where it would not count attached units properly

- Army AI: Better at moving across land without marching together with other armies, causing unnecessary attrition

- Army AI: Improved attrition check in targetting calculations

- Army AI: Fixed an issue where it would merge armies to huge sizes by not considering attached forces

- Invasion AI: Fixed an issue where it would choose poor secondary targets if the target province was too heavily defended

- No longer possible to call lieges to war against their own vassals

- Fixed a bug with the succession message not being shown for the ones who inherit titles

- Fixed an issue with the de jure law vote message not going away when trying to approve it

- Slightly increased merc reinforcement rates

- Fixed a memory leak with timed opinion modifiers that time out naturally

- Moved the county of Chalons into Lower Burgundy and Grisons into Upper Burgundy

- Fixed a bug with the depose liege CB sometimes making the new ruler independent (bug in the effect 'abdicate_to_most_liked_by').

- Fixed a bug with the effect 'abdicate_to_most_liked_by' that would invalidate outside wars

- Fixed a bug with the 'grant_title' effect which would assign the liege to the liege of the granter

- Fixed a potential infinite loop in war name generation

- Fixed a bug with the Feudal Elective law being tolerated for Republics

- If the loser in a war is imprisoned, he is now automatically released on peace

- Fixed a bug with created characters sometimes getting duplicate education traits

- People who avoid imprisonment will now always flee to another realm

- Added a whole bunch of cleaned up title coats of arms

- Muslim coats of arms should now use better colors

- No longer allowed to grant titles to prisoners

- You can now correctly press the de jure claims of vassals of vassals

- Fixed a bug with being able to call vassals of vassals of the enemy into wars within the same realm

- When winning (enforce or reverse) a war, all prisoners from your realm held by the enemy are now released

- Added opinion modifiers 'Imprisoned my Child' and 'Executed my Child'

- No longer allowed to ask to join outsider wars against your liege

- Fixed a bug with the depose liege CB in republics and bishoprics

- Rulers deposed with the 'depose' casus belli no longer get any land from their old vassals to remain rulers

- Fixed an issue where a ruler could not offer peace to a rebelling vassal if he had holdings occupied by another (loyal) vassal in a separate war

- Fixed a bug with the hostility icons for loyal vassals in separate wars with rebelling vassals

- If a vassal is at war with another vassal who is rebelling, the war no longer ends if the liege wins and the rebellion is crushed

- Fixed a bug with lieges ending up in two wars if a vassal revolted while a revoke action was pending

- Blocked excomm wars against revolters

- Fixed some issues with succession not being recalculated after certain event effects

- Peace Offers now make it clear whether it's a demand for surrender, white peace or surrender

- Cleaned up all CB tooltips

- The initial Seljuk-Byzantine war is now a full invasion of the de jure kingdom of Armenia

- Added "Scarred" trait

- Fixed a bug allowing rulers of a hostile religion to vote for de jure laws even when not de facto vassals

- Toned down base attribute gain of children from guardians

- Optimized the CPU heaviest events

- Fixed a nasty old crash bug with the defection of the Victual Brothers

- Fixed a hostility bug with allies helping to defend against a revolter

- Fixed an issue with Gavelkind inheritance in baronies, where the youngest child would inherit first

- Fixed an issue with the random seed in delayed events

- Fixed a bug allowing you to usurp titles from your own vassals

- Fixed an issue with vassals of vassals gaining independence when you pressed their claims

- The titular kingdoms of Naples and Trinacria are no longer creatable in-game

- The Ecumenical Patriarch will now refuse to excommunicate a character who has repented, even if the Emperor asks

- Merc navies will now disband when not getting paid

- Fixed an issue with the lower Crown Authority plot when the liege folds to the ultimatum of a vassal king

- No longer possible to grant duchies to barons

- The event effect 'destroy_landed_title' now gives the current holder a strong claim on the title

- The events where the Mongols receive reinforcements no longer trigger if the titles are held by non-Tengri or non-Mongol rulers

- Fixed an issue with attached units and siege outcomes

- Fixed a bug with Revokation plot wars against vassals who lose the title to someone else

- Fixed a bug where a vassal in revolt against his liege would sometimes have the war end inconclusively when the liege got a new liege

- Fixed an issue where children would change guardian if they became landed

- AI spouses of lower rank than you will now always accept education requests- In feudal elective titular realms, _all_ vassals of the appropriate tier are now electors

- The death of a spouse no longer makes characters lose their jobs

- Characters who end up leading the troops of their enemies should now automatically return home

- The opinion penalties for revoking a title are now applied whether or not the target accepts or refuses

- If a vassal refuses a title revokation and wins or achieves a white peace, the 'declared_war' opinion modifier is now cleared (meaning the liege does not get a 'free' title revokation)

- There is no longer a cooldown for calling allies to war who _accepted_ a previous call

- Primogeniture: more heirs should now be listed

- Gavelkind: fixed a glitch with grandchildren

- Removed impassable terrain between Kartli and Albania

- Fixed unit position in the Irish Sea

- Made Sviatopolk Rurikovich (count of Zaozerye in 1066) a legit bastard

- Heretics and infidels are now barred from inheriting anything that the religious head holds

- The portraits for undiscovered murderers should now be hidden in the event window

- Mercs and Holy Order commanders should no longer be shown in the quick marriage window

- Now always allowed to attach your units to your lieges' units

- Added an event where a ruler converts to the native culture

- Adjusted and improved the events where provinces change culture

- Reactivated the lifting FoW for allies in wars

- Doubled regular assassination costs

- The "Arrange Marriage" button now shows random courtiers if there are too few interesting women around

- There is now a slight chance of a random education outcome

- Fixed some issues with war invalidation for banishment of landed characters

- Can no longer banish mercs, holy order heads, or religious heads

- Attached units that are not in the same province as the master unit are no longer hostile to the master unit's enemies

- The spouse will now get a message on divorce

- Fixed some historical issues with Chios and Lesbos

- The liege should now get pressed claims on _all_ titles of characters who declare independence

- If an ally could legally call you into a war, you should always be able to ask to join as well

- Battle Death should now show the unit owner rather than the unit commander

- Vassals of lieges who are fighting their liege will no longer revolt

- Holy War CBs are now valid for Catholic vassals of Orthodox lieges, etc

- Added automatic county conversion events for Muslims (35500 and 35501)

- Pathfinding now prefers friendly territory to enemy territory

- Vassal vs Liege wars should now end with a _mutual_ truce

FOR MODDERS:

- Exported inbreeding trait gain factors to defines

- Exported most relevant files under common to their own folders, so they can be broken up into multiple files

- Added 'immortal' flag to traits; stops aging, character will not die of age or poor health

- Added 'pilgrimage' flag to traits; the character is away and needs a regent, but can still be a guardian, etc

- Added 'name_tier' to landed titles, so that empires can be called kingdoms, etc

- Added 'pass_effect' to decisions and laws, which is not run by automatic functions (useful for setting opinion modifiers when passing laws.)

- Added event target 'fromfrom'

- Added trigger 'in_revolt'

- Added 'divine_blood' flag to dynasties, which allows full consanguine marriages and tells the AI to prefer keepin' it in the family

- Added 'founder_named_dynasties' to cultures

- Can now script marriage consanguinity rules in religions

- Added a 'potential' trigger to Job Actions

- Added 'dismiss_trigger' to job titles

- Added a 'potential' trigger to traits

- Added trigger 'num_of_realm_counties'

- Added effect 'vassalize_or_take_under_title'

- Added trigger 'death_reason'

- Added event target 'killer'

- Added event effect 'objective_succeeds'

- The trigger 'can_be_given_away' is now more restrictive. Checks occupation or sieges of constituent Holdings, contestation in wars, etc.

- Added history command 'conquest_culture'

- Added trigger 'plot_power_contribution'

- Added trigger 'random'

- Added trigger 'any_potential_tribal_county'

- Added effect 'any_potential_tribal_county'

- Added effect 'random_potential_tribal_county'

- Added 'new' target in effects ( character = new ) for newly created characters

- Added death reason 'death_hashshashin'

- Added effect 'make_primary_spouse'

- Added trigger 'has_strong_claim'

- Added trigger 'has_weak_claim'

- Added effect 'add_weak_claim'

- Added effect 'add_weak_pressed_claim'

- Added trigger 'has_regent'

- Added trigger 'is_contested'

- Added event effect 'any_spouse'

- Added event effect 'random_spouse'

- Added trigger 'any_spouse'

- Added trigger 'is_main_spouse'

- Added a 'distance' trigger

[Cкрыть]

(изменено)

С завтрашнего дня будет доступен для скачивания патч 1.06 и поступит в продажу Sword of Islam

Круто. Ждем.

Ребята не знаете здесь, кто-нибудь собирается переводить.

Изменено пользователем Timurus

Starfer

Основные изменения на русском:

- Система упадка династии у мусульман

- Многожёнство у мусульман

- Добавлены новые провинции, титулы и история для Мали, Сонгай и Ганы

- Добавлена провинция Апрутиум (Отделена от Сполетто)

- Добавлены новые создаваемые империи: Россия, Британия, Испания, Франция, Скандинавия, Персия и Аравия

- Система сильных и слабых претензий

- Переработка событий для мусульман

- Добавлены заговоры на захват титула

- Бывшая Хазария разделены на множество де-юре королевств

- Королевство Русь разделено на королевство Русь и королевство Малороссия (?)

- Добавлены ​​герцогства Сузо и Лацио

- Пересмотрены заговоры на убийства. Никаких решений, только события.

- Добавлены черты командующих

- Серьёзно переработана механика боёв

- Множество новых событий


(изменено)
- Королевство Русь разделено на королевство Русь и королевство Малороссия (?)

лолшто?

Разделение того времени на условно "Россия" и "Украина" кажется абсурдным. Да и на месте "свидомых" я бы тоже извергался словно везувий, не подобает "Галицкому Королевству" москальские термины, вот польские клички - самое то.

не верится.

Изменено пользователем Lasombra

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 3,610
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 1629722

Лучшие авторы в этой теме

  • e479

    139

  • Eclairius

    120

  • Дoбро

    104

  • Midgard

    93

  • RezMar

    73

  • vitovt13

    62

  • Aurelius36

    60

  • Red Khan

    49

  • Menschenhasser

    39

  • Aspen

    38

  • fffggg

    36

  • El Búho

    30

  • motiff

    29

  • varrus

    28

  • Каллиграф

    27

  • HellasJovanni

    24

  • simuil

    22

  • Scald

    22

  • Alterus

    22

  • Evk

    21

  • Timych

    20

  • VETER15

    20

  • Elest

    19

  • SShredy

    18

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Дoбро

Версия дополнительного контента предназначена для версии игры 3.3.5.1 Crusader Kings II насчитывает 15 основных DLC-дополнений, призванием которых является расширение игровых возможностей и механ

Embro

Дублирую с группы на стратегиум: Не скупитесь нажать лайк этому посту     DLC Скачать активатор - Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Инструкция: 1)Закинуть файл в корень игры.

Дoбро

В связи с выходом несколько новых ДЛС, создал тему. В данной теме содержится полный перечень ДЛС.        

Yuranom

Я делал так у меня работает. 1. Устанавливаем игру в стиме. 2. Откатываем игру на версию 3.2.1  (тыкаем ПКМ на игре в библиотеке- свойства- БЭТА версии-выбрать в списке 3.2.1). Закрываем ст

Midgard

Новый активатор. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   1. Распаковываем файл ActivatorCKII в корень игры. 2. Запускаем игру через ActivatorCKII до игрового меню, закрываем. ActivatorCKII

HellasJovanni

Crusader.Kings.II.Holy.Fury-CODEX Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. magnet:?xt=urn:btih:e1d2de75e1ded650e2b76fb8f286c6e456cdc763&dn=Crusader.Kings.

Eclairius

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   i Дополнительный контент (DLC-дополнения) для Crusader Kings II Тип издания: RePack-сборка. За основу взят

×
×
  • Создать...