Дополнения (DLC) к Crusader Kings 2 - Страница 27 - Crusader Kings 2 / Крестоносцы 2 - Strategium.ru Перейти к содержимому

Дополнения (DLC) к Crusader Kings 2

Рекомендованные сообщения

Labes

Скачать игру | Патчи | Скачать русификатор | Дневники разработчиков 

Задать технический вопрос | Задать игровой вопрос | FAQ | Предложения по развитию раздела

 

spacer.png

 

i

 Данная тема предназначена для размещения патчей Crusader Kings 2

  

!

Актуальная версия игры - 3.3.4

Самый "свежий" патч в наличии - 3.3.3

 

Скачать патч Crusader Kings 3.3.3 (зеркало)

(для установки требуется наличие версии игры 3.3.0 "Holy Fury / Священная ярость")

 

Патч привносит мелкие изменения, сохранения от версии 3.3.0 совместимы с патчем.

 

Спойлер

#########################################
#########################################
################ 3.3.3 ##################
#########################################
#########################################

###################
# Bug Fixes
###################
- Fixed a potential security issue.

#########################################
#########################################
################ 3.3.2 ##################
#########################################
#########################################

###################
# Bug Fixes
###################
- Fixed a potential security issue.

#########################################
#########################################
################ 3.3.1 ##################
#########################################
#########################################

###################
# Bug Fixes
###################
- EU4 converter now outputs the resulting mod directly to the EU4 user folder so that it can be found by the launcher.

 

Инструкция по установке патча

Файлы из архива распаковать/скопировать в корневую папку игры, согласиться с заменой.

 

Спойлер

Патч с 3.0.0 до 3.0.1

Патч с 3.0.1 до 3.1.0 (3.0.1.1 hotfix не требуется)

Патч с 3.1.0 до 3.2.0

Патч с 3.2.0 до 3.3.0 (Включает Warrior Queen DLC)

 

Спойлер

  

 

 

Спойлер

2.3.6 (JWMQ) 2015-06-11

 

Спойлер

2.1.3 (OSRS) 2014-04-11

2.1.2 (XLME) 2014-04-09

 

Изменено пользователем Labes

ссывсы

Инструкция (для Linux):


1. Ставим Proton в пункте совместимости параметров игры, ждем пока обновится игра.
 

2. Качаем DLC и активатор Мидгарда с главной темы

3. Перекидываем в папку CK2

4. Копируем скрипт в файл без расширения с сайта ниже. (для запуска активатора в протон префиксе CK2)
wstart

 

4.1. Устанавливаем дополнительные зависимости в терминале. На РАЧ линукс команда такая:

sudo pacman -S bash binutils findutils gendesk grep icoutils pcre2 perl yay winetricks; yay -S pev

На других дистрах качайте те же самые, только в других пакетных менеджерах.

5. Редактируем данные строчки в скрипте, если у вас где-то в другом месте стим находится

wnbin="/usr"
# top level wine dir, symlink into "$HOME/.local/opt" to flatten paths
wnpfx="$HOME"
# top level wine prefix dir
pntop="$HOME/.steam"
# top level linux steam dir
pnapp="$pntop/steam/steamapps"

 

Лучше сначала ничего не редактировать, ибо тут указана стандартная директория стима для РАЧ линукс и пр. Если в итоге у вас не заработает. то обратите на этот пункт внимание.

 

6. Сохраняем под любым названием. Перекидываем скрипт в папку /usr/bin/ (потребуются права рут пользователя), открываем терминал в этой папке.
Пишем: 

sudo chmod +x <название скрипта>



7. Открываем терминал в папке с игрой и пишем.
 

wstart --pprg DLC_Activator.exe


Затем у вас должен высветиться пронумерованный список с версиями Протонов. Ставим цифру в соответствии с пунктом списка с вашей версией Протона. 
Далее у вас высветится список с доступными префиксами, выбираем префикс Crusader Kings II, опять же ставим в соответствии с пунктом списка цифру.

Затем скрипт спросит, нужно ли грузится через вайн. Вы пишите N, т.е нет, т.к в стиме стоит именно Протон, а не чистый вайн (если Y поставить - не пашет у меня).

 

8. Удаляем из папки с игрой CK2game.exe и проверяем на целостность файлов игру в стиме. 

9. Запускаем

Вроде бы ничего не упустил. 

Изменено пользователем マッドサイエンティスト

Закреплённые сообщения

Steam Open BETA Patch v2.0.2 now live

ChangelogНажмите здесь!
 MAJOR

- Added a "Depose Antipope" Casus Belli

- Added an "Antiking" faction. The leader usurps the liege's primary title, deposes the antipope and passes papal investiture. The Pope can be called into the resulting war.

- Not possible to set up an antipope within 50 years of one being forcibly deposed

- Fixed bug in Linux where the game became totally unplayable if you ALT+TAB

- Now possible to play in Ironman mode with the ruler designer and mods (but you won't get achievements)

- Significantly reduced the amount of event-spawned troops across the board to better reflect the rebalanced levies

- Fixed crash bug in the Mac launcher

MINOR

- West African Pagans can no longer have higher CA than Low

- Fraticelli now get investiture laws

- Waived the non-neighboring rule for theocracy title grants, but made it moddable

- Now allowed to grant one higher-than-duke tier title to a theocracy

- Blocked granting away your capital county if you have moved your capital

- Disallowed revoking and plotting to revoke a title that you just gave to someone

- Antipopes now correctly lose the status if they change religion

- Antipopes now lose their status if their liege is not the same religion

- Fixed some memory and thread safety issues with the trigger 'check_variable'

- Added a blocker flag to first generation Jewish courtiers, preventing conversion demands

- Increased the revolt risk for wrong culture and religion a bit

- Antipopes now have papal clothes

- You now have to be independent to create an antipope

- Added Jewish buildings

- Added Jewish retinues

- Fixed a bug with patricians pressing claims

- Improved the "pagan converts to spouse's/concubine's religion" decisions to work with all heresies

- Mending the schism is also now possible for Orthodox heresies that have taken over and become the main branch

- Tweaked various religious events

- Lowered the mean time to happen for certain story events

- Fixed a bug with the de facto liege of primary holdings

- Now patricians will be picked sometimes when using the random character button

- Added trait "Battlefield Terrain Master"

- Fixed bug where independent characters couldn't be assigned a religious title

- Fixed issue where liege took barony vassals entire county as capital when he didn't own the county

- Fixed missed check for unlanded when usurping title

- Fixed crash bug when looking at religions in game setup

- Corrected Orthodox patriarch name lists

- Added missing reason tooltip for why you cannot make an antipope of a bishop of another religion

- Added missing crusade names for some heresies

- Fixed a bug with the ending of the Shepherds' Crusade

- Fixed some triggers that weren't correctly checking for the Jewish religion group

- Non-Jewish rulers with Jewish councillors can now get some special technology improvement events

- Fixed a very rare crash in combat

- Marriage, betrothal, and concubinage can no longer be arrange while imprisoned

- Fixed bug in the Crusade CB where a courtier could not get the king title he deserved

- There is now automatic peace with rebels if you get a complete victory

- Fixed bug where the unit reorganization window didn't pop up and split of troops was not selected

- Fixed the invasion CB for Muslims so it becomes invalid when the target converts religion

- Fixed bug where a regiment managed to detach itself from its army completely

- City and bishopric rulers can no longer get claims through inheritance

- Corrected several heretic religion descriptions

- Added some missing Fraticelli college of cardinal text

- Added a minimum cap for bottleneck chokepoints

DATABASE

- Made sure the Vikings have enough ships in 867

- Strengthened 867 starting positions for Rurik, Dyre the Stranger and the Khazars

- Added Jewish Khazar names

- Made some minor fixes to male Iberian names

AI

- AI: Adjusted succession marriage reasoning

- AI: Better at calculating odds of victory when attacking

- AI: Should now be more careful about attacking with inferior numbers

- AI: Will now re-raise its forces if current levies are significantly smaller than the potential amount it can raise

- AI: Will now use the Spymaster to suppress factions

- AI: Will now use the Chancellor to improve relations with vassal faction members

- AI: More careful about appointing disgruntled Spymasters

- AI: Will now always honor the terms of an existing betrothal

MODDING

- Triggers are now automatically sorted by their computation complexity so modders won't have to think about it

- Added trigger 'is_recent_grant'

- Exported 'matrilineal_marriages' flag to religion script (no longer hardcoded for Muslims)

- Exported 'can_have_antipopes' flag to religions (now decoupled from 'investiture')

- Added event target 'betrothed'

- Added history command 'add_matrilineal_spouse'

- Added trigger 'is_married_matrilineally'

- Added support for the 'player_allow' trigger in factions

- Added a configuration "mp_max_lead_days" which is defaulted at 7, this prevents the server from progressing more than a week ahead of the slowest player

- Added do_not_disturb character flag to help optimize triggers and lock character availability for journeys, feasts etc

- Added any_claimant effect

- Fixed error with character and province event effect where they could not trigger cause they missed a trigger

- Added a new -debugscripts command line option that will output our internal asserts of the triggers and effects so modders can see what went wrong with their scripts

- Added EVENT_TROOPS_SIZE_MULT define as a global multiplier on match_mult

- Fixed an issue with namespaces and how delayed event ids are saved

- Fixed so duplicate entries of a character's ID won't create duplicate characters.

- Added BOTTLENECK_CHOKE_TROOP_CAP in defines which defaults to 300

INTERFACE

- Fixed bug where province view was toggled when siege ended

[Cкрыть]

Выложите кто-то патч 2.02

А еще лучше, сразу сборку, чтобы перевод адаптировать. :rolleyes:


Brenn
А еще лучше, сразу сборку, чтобы перевод адаптировать. :rolleyes:

Уж поскорей бы. Как выйду, репу всем переводчикам повышу.


Зачем выкладывать БЕТА патч? Подождите несколько дней, выйдет официальный 2,02 и уже его и...


Загадочник
Лицухи ни у кого нет))

Неправда. У меня есть.

Только патч ещё является бетой, насколько я помню. Лучше уж ждать полноценного выхода патча. Всё равно: без русика не играю.

Изменено пользователем СципионАфриканский

Патч 1.111 кто-нибудь может перезалить?


Неправда. У меня есть.

Только патч ещё является бетой, насколько я помню. Лучше уж ждать полноценного выхода патча. Всё равно: без русика не играю.

Патч по-видимому полезный, поскорей бы вышел


Midgard
Патч 1.111 кто-нибудь может перезалить?

http://www.paradoxplaza.com/in-game/ck2/CK2_1_111_patch.exe

Изменено пользователем Midgard

Tar-Palantir

Парни выложите кто-нибудь последний бета-патч. Обещанyого полноценного патча все нет, а играть нормально хочется.


Патч 2.0.2 вышел!

Выложите распакованный пжлст. :)


vitovt13

Распакованный патч 2.0.2:

- <noindex>cсылка на GD</noindex>;

- <noindex>cсылка на ЯД</noindex>;

<noindex>download_2.jpg</noindex>

Изменено пользователем vitovt13

Brenn
Распакованный патч 2.0.2:

- ]]>cсылка на GD]]>;

- ]]>cсылка на ЯД]]>;

Спасибо большое. Если не тяжело, залейте пожалуйста сборку с этим патчем, чтобы переводчики адаптировали перевод.


Tar-Palantir
Патч 2.0.2 вышел!

У Вас есть список изменений для нового патча?


vitovt13
У Вас есть список изменений для нового патча?

Patch v2.0.2

CHANGE LOG:Нажмите здесь!
 

MAJOR

- Added a "Depose Antipope" Casus Belli

- Added an "Antiking" faction. The leader usurps the liege's primary title, deposes the antipope and passes papal investiture. The Pope can be called into the resulting war.

- Not possible to set up an antipope within 50 years of one being forcibly deposed

- Fixed bug in Linux where the game became totally unplayable if you ALT+TAB

- Now possible to play in Ironman mode with the ruler designer and mods (but you won't get achievements)

- Significantly reduced the amount of event-spawned troops across the board to better reflect the rebalanced levies

- Fixed crash bug in the Mac launcher

- Fixed religion reformation crash

MINOR

- West African Pagans can no longer have higher CA than Low

- Fraticelli now get investiture laws

- Waived the non-neighboring rule for theocracy title grants, but made it moddable

- Now allowed to grant one higher-than-duke tier title to a theocracy

- Blocked granting away your capital county if you have moved your capital

- Disallowed revoking and plotting to revoke a title that you just gave to someone

- Antipopes now correctly lose the status if they change religion

- Antipopes now lose their status if their liege is not the same religion

- Fixed some memory and thread safety issues with the trigger 'check_variable'

- Added a blocker flag to first generation Jewish courtiers, preventing conversion demands

- Increased the revolt risk for wrong culture and religion a bit

- Antipopes now have papal clothes

- You now have to be independent to create an antipope

- Added Jewish buildings

- Added Jewish retinues

- Fixed a bug with patricians pressing claims

- Improved the "pagan converts to spouse's/concubine's religion" decisions to work with all heresies

- Mending the schism is also now possible for Orthodox heresies that have taken over and become the main branch

- Tweaked various religious events

- Lowered the mean time to happen for certain story events

- Fixed a bug with the de facto liege of primary holdings

- Now patricians will be picked sometimes when using the random character button

- Added trait "Battlefield Terrain Master"

- Fixed bug where independent characters couldn't be assigned a religious title

- Fixed issue where liege took barony vassals entire county as capital when he didn't own the county

- Fixed missed check for unlanded when usurping title

- Fixed crash bug when looking at religions in game setup

- Corrected Orthodox patriarch name lists

- Added missing reason tooltip for why you cannot make an antipope of a bishop of another religion

- Added missing crusade names for some heresies

- Fixed a bug with the ending of the Shepherds' Crusade

- Fixed some triggers that weren't correctly checking for the Jewish religion group

- Non-Jewish rulers with Jewish councillors can now get some special technology improvement events

- Fixed a very rare crash in combat

- Marriage, betrothal, and concubinage can no longer be arrange while imprisoned

- Fixed bug in the Crusade CB where a courtier could not get the king title he deserved

- There is now automatic peace with rebels if you get a complete victory

- Fixed bug where the unit reorganization window didn't pop up and split of troops was not selected

- Fixed the invasion CB for Muslims so it becomes invalid when the target converts religion

- Fixed bug where a regiment managed to detach itself from its army completely

- City and bishopric rulers can no longer get claims through inheritance

- Corrected several heretic religion descriptions

- Added some missing Fraticelli college of cardinal text

- Added a minimum cap for bottleneck chokepoints

- Fixed crash when randomly jumping around in history.

- Reverted back so levy modifier affects galley count

- The "Holy Smoke" achievement should now work as intended

- The "And Stay Out!" achievement should now work as intended

- Fixed a bug when saving a game that has a religion which has overthrown the parent religion

- Fixed problem where hordes counted as theocracies in the game setup

- Fixed flank leaders being reset when loading saves

- The Ibadi and Hurufi Caliphates and the Yazidi Sheikhdom can now be properly created

- Fixed a bug where rulers of all religions could ask their religious head to start a crusade

- If Catholicism becomes a heresy, "Mending the Schism" is no longer possible

- Fixed a bug where Muslim invasion wars against other types of Muslims would invalidate immediately

- Fixed so ironman mode is not locked out if you go back from saved games to bookmarks.

DATABASE

- Made sure the Vikings have enough ships in 867

- Strengthened 867 starting positions for Rurik, Dyre the Stranger and the Khazars

- Added Jewish Khazar names

- Made some minor fixes to male Iberian names

AI

- AI: Adjusted succession marriage reasoning

- AI: Better at calculating odds of victory when attacking

- AI: Should now be more careful about attacking with inferior numbers

- AI: Will now re-raise its forces if current levies are significantly smaller than the potential amount it can raise

- AI: Will now use the Spymaster to suppress factions

- AI: Will now use the Chancellor to improve relations with vassal faction members

- AI: More careful about appointing disgruntled Spymasters

- AI: Will now always honor the terms of an existing betrothal

- AI: Fixed a bug where Catholic rulers would spam the Pope with money requests and bishop nomination requests, spending their Piety

- AI: Really powerful rulers now sometimes create antipopes, even when they are not excommunicated, depending on papal opinions and the number of church loyalist bishops

MODDING

- Triggers are now automatically sorted by their computation complexity so modders won't have to think about it

- Added trigger 'is_recent_grant'

- Exported 'matrilineal_marriages' flag to religion script (no longer hardcoded for Muslims)

- Exported 'can_have_antipopes' flag to religions (now decoupled from 'investiture')

- Added event target 'betrothed'

- Added history command 'add_matrilineal_spouse'

- Added trigger 'is_married_matrilineally'

- Added support for the 'player_allow' trigger in factions

- Added a configuration "mp_max_lead_days" which is defaulted at 7, this prevents the server from progressing more than a week ahead of the slowest player

- Added do_not_disturb character flag to help optimize triggers and lock character availability for journeys, feasts etc

- Added any_claimant effect

- Fixed error with character and province event effect where they could not trigger cause they missed a trigger

- Added a new -debugscripts command line option that will output our internal asserts of the triggers and effects so modders can see what went wrong with their scripts

- Added EVENT_TROOPS_SIZE_MULT define as a global multiplier on match_mult

- Fixed an issue with namespaces and how delayed event ids are saved

- Fixed so duplicate entries of a character's ID won't create duplicate characters.

- Added BOTTLENECK_CHOKE_TROOP_CAP in defines which defaults to 300

- The 'intermarry' option in religions now works between religion groups as well

- Retinues are now scripted with a 'potential' trigger rather than simple culture and culture_group fields

- Added has_regiments trigger.

INTERFACE

- Fixed bug where province view was toggled when siege ended

- Now the checkbox for auto invite plots displays correctly

[Cкрыть]

Tar-Palantir

Последнее дополнение постепенно через месяц становится нормальным и годным. Если бы парадоксы сразу выпустили такое дополнение, то претензий бы к ним не было. А так претензии есть.


Идиотину с восстаниями не исправили! Всё княжество даёт 1200 войск, а тут восстание суоменусков, 2500 чел... денег нет... нах так ваще играть, сраные парадоксы?


Идиотину с восстаниями не исправили! Всё княжество даёт 1200

войск, а тут восстание суоменусков, 2500 чел... сраные парадоксы?

В changelog написанно:

Added EVENT_TROOPS_SIZE_MULT define as a global multiplier on match_mult
Если не совсем ошибаюсь это означает что в файле defines.lua можешь знисить размер евэнт войск как тебе лучше и легче. Изменено пользователем Pethom

Scald
Распакованный патч 2.0.2:

- ]]>cсылка на GD]]>;

- ]]>cсылка на ЯД]]>;

]]>download_2.jpg]]>

Товарищ ryazanov и прочие префекты - Обновите шапку, добавьте патч.

Товарищ vitovt13, отдельное спасибо за ссылку на rusfolder!

Изменено пользователем Scald

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 3,610
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 1626111

Лучшие авторы в этой теме

  • e479

    139

  • Eclairius

    120

  • Дoбро

    104

  • Midgard

    93

  • RezMar

    73

  • vitovt13

    62

  • Aurelius36

    60

  • Red Khan

    49

  • Menschenhasser

    39

  • Aspen

    38

  • fffggg

    36

  • El Búho

    30

  • motiff

    29

  • varrus

    28

  • Каллиграф

    27

  • HellasJovanni

    24

  • simuil

    22

  • Scald

    22

  • Alterus

    22

  • Evk

    21

  • Timych

    20

  • VETER15

    20

  • Elest

    19

  • Sergik1777

    18

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Дoбро

Версия дополнительного контента предназначена для версии игры 3.3.5.1 Crusader Kings II насчитывает 15 основных DLC-дополнений, призванием которых является расширение игровых возможностей и механ

Embro

Дублирую с группы на стратегиум: Не скупитесь нажать лайк этому посту     DLC Скачать активатор - https://yadi.sk/d/vbgbJbRR3LGVt8 Инструкция:1)Закинуть файл в корень игры.2)З

Дoбро

В связи с выходом несколько новых ДЛС, создал тему. В данной теме содержится полный перечень ДЛС.        

Yuranom

Я делал так у меня работает. 1. Устанавливаем игру в стиме. 2. Откатываем игру на версию 3.2.1  (тыкаем ПКМ на игре в библиотеке- свойства- БЭТА версии-выбрать в списке 3.2.1). Закрываем ст

Midgard

Новый активатор. ссылка   1. Распаковываем файл ActivatorCKII в корень игры. 2. Запускаем игру через ActivatorCKII до игрового меню, закрываем. ActivatorCKII можно удалить. (Можно не жд

HellasJovanni

Crusader.Kings.II.Holy.Fury-CODEX https://rarbggo.org/torrent/7vbczm8 https://rarbggo.org/download.php?id=7vbczm8&f=Crusader.Kings.II.Holy.Fury-CODEX-[rarbg.to].torrent magnet:?xt=u

Eclairius

i Дополнительный контент (DLC-дополнения) для Crusader Kings II Тип издания: RePack-сборка. За основу взята актуальная Steam-версия DLC-дополнений (версия Steam-фай

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


admin@strategium.ru

Copyright © 2008-2025 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...