Перейти к содержимому
Strategium.ru

When the World Stopped Making Sense


Ярошич

Рекомендованные сообщения

Enmergal
(изменено)
Как там по обновлениям?

Автором недавно был выложен Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. версии 1.0.0. Кажется, больше ничего существенного за последнее время не произошло.

Последняя рабочая версия - 0.9.7 от 4 января.

Ссылка - github.com/rickinator9/WTWSMS/archive/master.zip

В шапке.

Изменено пользователем Enmergal

(изменено)
Как там по обновлениям?

Последняя рабочая версия - 0.9.7 от 4 января.

Ссылка - github.com/rickinator9/WTWSMS/archive/master.zip

Хороший мод... Жаль только, что на моей старенькой машине стабильно вылетает при попытке сейва :020:

Изменено пользователем Cin

Народ у меня беда с флагами, они все перемешаны и не соответствуют странам!

Мод просто скопировал в папку mod. Кэш чистил, не помогло.

Скажите что надо сделать, чтобы исправить это? :013:


pavelpol

Камрады, кто знает, как работают культурные котлы в Бриатнии (например, при каких условиях появляется англосаксонская культура)?


Enmergal

Dev Diary: Imperial Legacy & Roman Features (Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. )

ТекстНажмите здесь!
 

Good afternoon!

As you might already know from following the various threads here in the mod sub-forum, in the upcoming version of WtWSMS, the Imperial Legacy sub-mod by Arcvalons has been integrated. At the same time, I took advantage of this integration to add in some additional decisions for the Roman Empires. In the following diary, I will therefore go through the integrated features, as well as the new decisions. It can both be viewed as a progress report and also a bit of a to-do list given that some things are yet to be implemented.

First of all, there is the new Bureaucratic Government.

cEAKAFD.png

This new government form, which is in the feudal group, is used by the emperors of the two two Roman Empires. As you can see in the above screenshot, it gives them an increased demesne limit, an increased retinue cap and less retinue maintenance costs as well as better land organisation and morale. This is to represent the difference between these realms and those with the feudal government, which was previously used. Bureaucratic rulers can hold both cities and castles without any penalties. They can also revoke titles and vassals won't care if they do so. Any player playing with a Bureaucratic realm will also be able to use the vice-royalties feature from Charlemagne freely, provided that they own the DLC.

Two new laws for Bureaucratic realms have also been implemented; the bureaucracy law (which you can see on the screenshot below) and stability. The bureaucracy law affects feudal vassal levies or feudal taxes, and depending on whether it is more plutocratic respectively aristocratic, with plutocratic being the one giving more taxes and aristocratic more levies. The stability functionality is yet to be fully implemented, but once it is I hope to be able to tie it with various other factors to simulate the Roman courts and instability in terms of rulers and dynasties. Perhaps Conclave will bring some interesting options for that?

WjRpRSC.png

Moving on, we can take a look at the new CB:s integrated from Imperial Legacy, but was an idea that was originally discussed here.

twYlnpb.png

The Imperial Reconquest CB is available in four different forms, all being kingdom-wide. The CB:s accessible for the WRE and ERE in 476 cover their respective areas in 395. However, if one of these two empires would fall to the barbarian hordes, the ruler of surviving empire can enact a decision that gives them access to a CB that covers the entirety of the territory that was controlled by the unified empire in 395, before the death of Theodosius. This will allow for situations like the one during the Gothic Wars, when Justinian managed to conquer large amounts of land.

103xshj.png

A picture representing the borders after the death of Theodosius

However, if you are unlucky as the ERE and the WRE manages to survive, or the opposite for that matter, you can still gain access to a CB covering the entire area, but for that you will either have to try to inherit the other empire title and enact the decision to reunite the two empires into one title, or simply conquer the land covered by the CB without having access to it and then use the LoR decision to restore the Roman Empire. That decision has been modified to now be available for both the WRE and the ERE. While the decisions to get the Roman Empire title require the Legacy of Rome DLC, the CB does not, so you will still be able to do some reconquest without it.

For those that are not playing one of the mighty (but crumbling) Roman Empires, the Reconquest CB is also available for other post-roman/sub-roman independent kingdom level realms on a more limited amount of territory, being only accessible against neighbours. It is still powerful though, so as Soissons, Mauretania, another historical realm or even something you carve out yourself, you should still be able to conquer significant amounts of land.

Custom regions are used for the CB, so even if the dejure changes the CB will still work and be available. This CB replaces the Holy War CB for the various Romance cultures, as the plan is to progressively disable that entirely for everyone before the Rise of Islam.

As you might thought while reading the above explanation, the Reconquest CB is currently quite powerful. Don't worry to death about the whole game balance being broken though, as some pretty significant costs will be attached to it later on, something which Enlil is going to work with. This was what he suggested:

We could make areas sieged during this cb have a province modifier which increases revolt risk and lowers taxes to represent the carnage of the Gothic Wars. We can also add the modifier which makes battles count for less to drag these out. Finally, we can add flavor events for rulers in these wars to generate characters and revolts like that of Totila's resurgence, high costs of the war, or potential corruption, treason, or other intrigue regarding the generals.

His work will hopefully be included in the version when this is released.

Eventually we will also add more CB's for a restored Roman Empire controlling the 395 borders. These will cover the entirety of the territory the Roman Empire once held, and also something to expand a bit further than that.

All of the minor titles as well as cultural titles from the Imperial Legacy mod have also been added, so the only thing left that has not been integrated are the two name changes of the WRE to Rome and ERE to Byzantium, which won't make their way into the main mod.

As a final note I might also mention that there will be a new sub-mod Romulien made for those who have the Mediterranean portraits DLC, which will, if enabled, feature Silfae's Roman Portraits with the Mediterranean faces instead of the old "potato" ones. ;)

NKT3zBL.jpg

Original preview picture from Silfae

There you go, that is what I wanted to mention for today. All of this is still subject to change, so remarks are very much welcome! Hopefully you appreciated this diary, learned something new or was not too annoyed by it's repetitiveness or my spelling/grammar errors.

[Cкрыть]

Gaiaskjar

Отлично, что мод развивается. И кстати да, присоединяюсь к вопросу о котлах в Британии.


Ярошич

На плазе адаптация под последнюю версию (2.5.1.*) подъехала:

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.


Возможно ли от феодальной организации правления по ходу игры перейти к бюрократии? Очень не хочется начинать сразу за императора.


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

- самостоятельная версия;

- сохранения предыдущих версий не работают

changelogНажмите здесь!
 

MAJOR:

Compatibility with vanilla 2.5.2

MINOR:

Integrated Ancient Religions v0.37.3 "Tullius", for compatibility with 2.5.2

Fixed the Ecumenical Patriarch (d_orthodox) being Orthodox rather than Nicene

Fixed the duchy of Numidia Militana's capital being located in the county of Tunis rather than the intended of Manzakine

Fixed the typo in the name of Aiwareiks (Euric)

Added some and tweaked existing character descriptions in the era selection

Integrated the cultural buildings and retinues from the SWMCB sub-mod, courtesy of GrandiSlayer, see on: <noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

Added/Fixed missing holy sites for certain religions

Added Noric and Raetian in list of Romance cultures

Added some cultural localization for Noric and Raetian cultures

Added a cost for the Reconquest CBs upon declaration, with a minimum of 500 and a scaled cost if 50% of the annual income is above that as well as a cost in case the reconquest fails

Added narrative and character events for Zeno defeating Basiluskos in the 476 startdate

Added narrative and character events for Theodoric defeating Odoacer

Fixed the typo in the Druid trait description

Fixed "Last Roman Empire" decision triggers

Fixed some missing icons for restore legion decisions

Fixed some misplaced positions

Fixed Roman re-conquest events and CBs using custom regions

Fixed duplicate "Fall of Rome" event

Fixed game-over when using migration CB on nomadic lands

Fixed -- in migration CB war name

Reworked fall of Rome story events to add safeties for uncommon cases and make sure Odoacer's event troops are disbanded

Fixed some localization issues

[Cкрыть]


powershiftffs

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Альфа вышла, тему можно отдельно сделать


Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Альфа вышла, тему можно отдельно сделать

Мод хороший, но очень еще сырой


Нидерланд

а есть русификатор?


Флавий Аниций
а есть русификатор?

Вроде нет.


(изменено)

Интересный мод. Хотел мимо армий италии пройти и взять их земли штурмом, но меня нагнала одна из них. В бою Одоакр умер, и завоевание прекратилось. Интересно, как бы это повлияло на дальнейшую историю.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

А как легионы создавать?

Изменено пользователем Armun

Kopistko
Интересный мод. Хотел мимо армий италии пройти и взять их земли штурмом, но меня нагнала одна из них. В бою Одоакр умер, и завоевание прекратилось. Интересно, как бы это повлияло на дальнейшую историю.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

А как легионы создавать?

Для легионов, как я понял, надо владеть их "домашними" землями. Потом будет решение на создание.


Не видно новой версии на горизонте?


JimmyAlco

Сделал всё

Сделал всё как в инструкции,но мод не отображается в лаунчере(у меня лицензия)


Корвин лин Согнар

взялся бы кто за перевод


Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 333
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 159430

Лучшие авторы в этой теме

  • Jagir

    32

  • vitovt13

    17

  • Флавий Аниций

    13

  • Иптолагран

    12

  • von_Tronje

    11

  • Neket2

    11

  • Дагот Неревар

    11

  • psiho_87

    10

  • ***Знакомый_Незнакомец***

    9

  • Old_Wayfarer

    9

  • Menschenhasser

    9

  • ainur88

    9

  • pavelpol

    8

  • fffggg

    6

  • Герцог Цербст

    6

  • Канцлер Шольц

    6

  • Ярошич

    5

  • VDKNUR

    5

  • Kopistko

    5

  • kazimir

    5

  • Scharnhorst

    5

  • Symmachus

    5

  • Драконарий

    5

  • Яндекскью Пользователь

    4

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

IhateTrains

Hi, I'm a WtWSMS and Early Bookmarks Submod developer. It's really nice to see interest in my submod Next version is coming after WtWSMS update.

Tempest

When the World Stopped Making Sense     WtWSMS — это масштабная переработка Crusader Kings 2. Мод позволяет играть от эпохи Великого переселения народов в любую дату с

Symmachus

Всем привет! Я один из разработчиков WtWSMS. Мод наконец-то был обновлён!  Список изменений: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Также у нас появился официальный сервер сообщества в Д

RockyBalboa

Из сабмодов на плазе (маловато, но хоть что-то): Total War Flags Автор взял флаги из TW:Attila и Rome II для некоторых фракций. И не более того.  9c7c3b9464da1b103c4f96ab13

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Changelog    

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Checksum: NFSW Compatibility: CK2 Vanilla 2.7.2 This release is save-game compatible with the previous version (back-up saves just in case)

Steposhan

Перевод начните, буду отвечаю

Морфиус

Вдруг кто-захочет завершить перевод (а также исправить ошибки и подгонять под новые версии). Когда то давно, я начал переводить этот мод, но забросил. Надеюсь, кому-нибудь, да пригодится.  P.S. .

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    • alexis
    • СУЛАРИУС
×
×
  • Создать...