Historical Immersion Project - Страница 2 - Иностранные моды - Strategium.ru Перейти к содержимому

Рекомендованные сообщения

Tempest

Historical Immersion Project

 

Historical Immersion Project представляет собой модульный проект, состоящий из пяти ранее независимых модов и двух модов, созданных исключительно для HIP (EMF и LTM). Два оригинальных мода теперь устаревшие (PB и VIET).

Во время установки HIP эти модули возможно выбирать независимо друг от друга, т.е. только Вы решаете, что именно Вам нужно:

  • EMF - Является основным модулем изменения механики для HIP. Наследник ныне устаревшего Project Balance.
  • ARKOpack Armoiries - Улучшает гербы в игре, как династические так и гербы титулов.
  • ARKOpack Interface - Придаёт интерфейсу игры совершенно новый вид.
  • Arumba and Internal Tab Shortcuts - Изменяет горячие клавиши на более удобные, добавляет новые горячие клавиши.
  • CPRplus - Добавляет новые наборы портретов, а также улучшает элементы портретов.
  • SWMH - Представляет собой новую карту с добавлением новых культур, исторических династий, персонажей и титулов.
    • MiniSWMH - Саб-мод для SWMH, который значительно улучшает производительность за счет деактивации Индии и некоторых частей Африки на карте. Хорош, если у вас низкая производительность и для многопользовательской игры.
    • SED - Саб-мод для SWMH, который делает локализацию более ориентированной на английский язык. Это может быть предпочтительно, если Вам не нравятся "родные" именования в SWMH.
  • LTM - Это переработка графики для карты, придающая ей более чистый вид и высокую четкость.
i

Скачать Historical Immersion Project [Frosty3] [Совместим с CKII v.3.3.X] : Developer LinkMediaFire

 

Самая актуальная версия всегда доступна по поддерживаемой авторами мода ссылке.

Полезная информация

Спойлер

28Empiresworldveiwnorthernhalf_zpsc84956ff.png

 

Спойлер

HIP [Furry7], (версия от 18.05.2019, cовместима с CKII 3.1.1)

Скачать HIP, (cовместима с CKII 3.1)

HIP [Cacao4], (версия от 29.08.2017, cовместима с CKII 2.7.2)

Скачать HIP, (версия от 25.04.2017, cовместима с CKII 2.7.0.2)

HIP [Hades7], (версия от 31.12.2016, cовместима с CKII 2.6.3)

HIP [Hades6], (версия от 25.11.2016, cовместима с CKII 2.6.3)

HIP [Hades5], (версия от 17.11.2016, cовместима с CKII 2.6.2)

HIP [Hades4], (версия от 25.10.2016, cовместима с CKII 2.6.2)

HIP [Zeus10], (версия от 22.08.2016, cовместима с CKII 2.5.2.2)

Скачать HIP, (версия от 17.07.2016, совместима с CKII 2.5.2)

 

Спойлер

HIP представляет собой модульную проект, состоящий из пяти ранее независимых модов:

  • SomeWhat More Historical (SWMH)
  • ARKOpack
  • Project Balance
  • New Borders, Rivers, and Terrain+ (NBRT+)
  • Vanilla Immersion, Events, and Traits (VIET)

Эти пять модов разделены в общей сложности восьми модулей. При установки HIP вы сами можете выбрать что именно нужно вам:

  • SWMH - Представляет собой новую карту с добавлением новых культур, исторических династий, персонажей и титулов.
  • ARKOpack armoiries - Улучшает гербы в игре, как династические так и гербы титулов.
  • ARKOpack interface - Придаёт интерфейсу игры совершенно новый вид.
  • Project Balance - Повышает историческую правдоподобность с помощью многочисленных настроек.
  • NBRT+ - Улучшает графическую часть карты игры.
  • VIET Traits - Добавляет ряд врожденных черт. Является частью Project Balance.
  • VIET Events - Добавляет множество новых ивентов.
  • VIET Immersion - Направлена на детальное улучшение различных культур и религий. К сожалению, еще не совместим с модулем SWMH.

 

Спойлер

Frosty3 (2020-07-10) [changelog thread]

Furry7 (2019-05-18 ) [changelog thread]

Hydra6 (2018-06-21) [changelog thread]

Cacao4 (2017-08-29) [changelog thread]

Hades7 (2016-12-31) [changelog thread]

Release (2016-01-24) [changelog thread]

Release (2015-05-08) [changelog thread]

Установка

i

Общая инструкция по установке модов.

Изменено пользователем Labes
Обновил состав модулей HIP; changelog заменил ссылками на него; Стандартизация оформления
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения
Denonion

Сладкий мод)

Ссылка на комментарий

Тамплієр
Сладкий мод)

Неплохой, еще бы перевод был :blush: !!!

Ссылка на комментарий

Карта почему то не включает Индию. У меня баг или так задумано? Ещё вопрос, насколько эти нововведения разнообразили игру или СК+ половчей будет?

Ссылка на комментарий

Карта почему то не включает Индию. У меня баг или так задумано? Ещё вопрос, насколько эти нововведения разнообразили игру или СК+ половчей будет?

Не глюк, у меня тоже индии нет, раджпуты есть

Ссылка на комментарий

vitovt13

Historical Immersion Project

<noindex>Скачать мод</noindex> (версия от 28.05.2016, 2.5.2)

<noindex>Страница мода</noindex>

Что такое Historical Immersion Project?

HIP представляет собой модульную проект, состоящий из пяти ранее независимых модов:

SomeWhat More Historical (SWMH)

ARKOpack

Project Balance

New Borders, Rivers, and Terrain+ (NBRT+)

Vanilla Immersion, Events, and Traits (VIET)

Эти пять модов разделены в общей сложности восьми модулей. При установки HIP вы сами можете выбрать что именно нужно вам.

SWMH - Представляет собой новую карту с добавлением новых культур, исторических династий, персонажей и титулов.

ARKOpack armoiries - Улучшает гербы в игре, как династические так и гербы титулов.

ARKOpack interface - Придаёт интерфейсу игры совершенно новый вид.

Project Balance - Повышает историческую правдоподобность с помощью многочисленных настроек.

NBRT+ - Улучшает графическую часть карты игры.

VIET Traits - Добавляет ряд врожденных черт. Является частью Project Balance.

VIET Events - Добавляет множество новых ивентов.

VIET Immersion - Направлена на детальное улучшение различных культур и религий. К сожалению, еще не совместим с модулем SWMH.

скриныНажмите здесь!
 

28Empiresworldveiwnorthernhalf_zpsc84956ff.png28Kingdomsworldveiwnorthernhalf_zpsaac1641a.png ARKOpack Armoiries. extraits.jpgARKOpacknorse2_zps2ea56e13.png

[Cкрыть]

ИзмененияНажмите здесь!
 

This release is for CKII v2.5.2. It is compatible with savegames from the past 2 releases.

REMINDERS:

SWMH does not include a 769 start. There is no plan to add one.

As always, one must use the same modules as previously used with old savegames. Exceptions which may be enabled or disabled at your pleasure:

SED: English Localisation for SWMH

ARKOpack Interface

Arumba\'s Keyboard Shortcuts

LTM

EMF v5.06

MAJOR:

Imperial Decay:

All emperors who are non-tribal and non-nomadic must now contend with a rating called Imperial Decay. This increases with each succession based on several factors: +1-4 based on whether this is an ongoing dynasty (the longer the same dynasty rules the land, the more ID goes up each succession), +2 if the title was usurped, +1 if the Imperial Administration law exists, +3 if Crown Authority is Limited or Autonomous Vassals, +2 if Crown Authority is Medium, +1 if Crown Authority is High, and -2 to +7 based on the empires gross size. An overthrow actually reduces ID by 10 (\'out with the old, in with the new\'). From that point, ID is increased further by losing major wars but can be reduced by winning major wars, holding tournaments, becoming coronated, and also through the Lower Imperial Decay decision.

A number of random events may fire which raise or lower Imperial Decay based on the positive or negative qualities of the emperor (or their regent).

The ruler\'s exact Imperial Decay value will be displayed in the notification box each time it changes. It is also visible in the description of the Lower Imperial Decay decision, if 10+.

What does Imperial Decay actually do? If it\'s less than 10, nothing. Once it raises above 10 it will start reducing the taxes received, the Morale of raised troops, the amount of levies acquired from castle holdings in the emperor\'s personal domain, and the required levy percentage of vassals. The malus increases every 10 points of ID until it reaches 81+.

Coronations:

All feudal, non-nomadic, non-horde rulers of king or emperor tier now gain the Uncrowned trait upon gaining their title. While this trait exists, Crown Authority cannot be increased and weak claims can be pressed even by those who would otherwise be unable to. The trait lasts until an official coronation is held - this is done by decision, requiring the ruler be at peace, have at least 25 Piety, and a full year\'s income on hand for the expensive event. This will start an event chain for the coronation itself as well as the feast following, at the end of which the Crowned trait will be applied.

A Catholic head of the HRE (or Roman Empire) must first request permission from the Pope before they can hold a coronation. If the Pope grants permission, they will perform the coronation ceremony themselves, and the ruler will receive a Crowned by the Pope trait instead of simply a Crowned trait.

Orthodox rulers of the ERE (or Roman Empire) have a different system - they must first request permission from the Ecumenical Patriarch to hold their coronation, much like with the HRE. The trait which is applied as a result, however, is either Coronated Basileus or Strong Basileus...which it is depends on a number of factors regarding the new ruler\'s lineage and stats. A ruler who gains Coronated Basileus may upgrade to Strong Basileus through the use of the Prove Your Rule decision (requiring an expenditure of Prestige and Piety). An Ecumenical Patriarch who refuses to coronate the emperor may be deposed and replaced, though at the cost of tyranny. Note that this also applies to rulers of the ERE who are Iconclast, Bogomilist, or Monothelite -- provided they have a religion head who is also their vassal. If not, then regular coronation rules apply.

CHANGES:

Characters with the Byzantine/Roman Despot minor title are now an additional councilmember, similar to the Adviser title

The Messalian Join the Cult of Lucifer decision is no longer exclusive to becoming a Messalian Master

The Religious Emancipation decision may now only be taken by independent rulers

Made the Become Muslim Mystic and Become Muslim Poet decisions more visible, so their requirements can be seen by the player

New trait icons for Cult of Lucifer and Perfection (Messalian)

Monks, nuns, and their Coptic equivalents now set aside their vows if they gain a landed title due to, e.g., a successful claimant faction demand to install them

Allowing a viceroy to keep their title by having them bribe the emperor or give the emperor a favor now increases Imperial Decay rather than affecting vassal opinions.

Added the Corrupt Councillor diplo-decision, which allows a ruler with Imperial Government (or al-Mulk Government) to apply a +50 opinion bonus to a member of their council by simultaneously increasing their Imperial Decay rating - provided the councillor is susceptible to corruption and the ruler has not done so recently.

Imperial Reconquest CB now requires the Strong Basileus trait to use -- if you do not obtain it upon coronation, you\'ll need to use the Prove Your Rule decision to get it -- unless your religion is neither Orthodox, Iconoclast, Bogomilist, nor Monothelite, in which case you need 500 prestige

FIXES:

Rebel reinforcement events should no longer fire for more than one type of rebel at the same time

When rebels take a county, the effects of more than one type of rebel conquest should now not apply at the same time

Fixed an issue with the Imperial Reconquest CB wherein a successful war would sometimes cause vassals of the target duchy title to go independent under some circumstances

Become Muslim Mystic decision now applies the trait properly

Raise Zealots decision, available to Kharijites and Paulicians, now allowed for tribal rulers

Description for Manichaean religion updated

The Abbasid emperor now properly begins the Old Gods bookmark with the Court Anarchy trait already applied

Fixed errent definition for one of the Bogomilist holy sites

We should now be seeing less adventurers who become republics or theocracies upon winning their target title

Women should now only become crusade adventurers if they are eligible to become marshals/army leaders in their home court

CPRplus v2.5.4

NEW FEATURES:

[EMF only] Coptic Desert Father always appears bald

[EMF only] Coptic Desert Father/Mother will be likely to have the desert portrait background if available

CHANGES:

Revised triggers for the Church portrait background

Castle interior portrait background no longer available to characters in West Africa and the steppes

Throne room portrait background is no longer available unless the character is in a castle holding and is feudal

Sicilian portrait now uses the Italian face [sWMH only]

FIXES:

Adjusted the height of female hair for Italian, Lombard, and [sWMH only] Sicilian portraits

SWMH v2.931

Misc. localisation changes

VIET Events v2.0.0

Resolved all known crashing issues

VIET Traits v2.0.0

Resolved all known crashing issues

[Cкрыть]
Изменено пользователем Lord-Inquisitor
Ссылка на комментарий

Тамплієр
В сети нашел только за 24.05.2014 для CKII 2.1.4

<noindex>Historical Immersion Project</noindex>

Мега мод, на мой взгляд :017: !!!

Изменено пользователем Тамплієр
Ссылка на комментарий

Тамплієр

Комрады, не каких новостей об моде?

Изменено пользователем Тамплієр
Ссылка на комментарий

Millenarian Emperor
Комрады, не каких новостей об моде?

Как видишь нет.

Ссылка на комментарий

Тамплієр

Посмотрите пожалуйста, есть ли чего нового?

Ссылка на комментарий

Sabinjanka
А в чём отличия от предыдущей?

Не знаем :(

Ссылка на комментарий

Old_Wayfarer
http://www.mediafire.com/download/r6gudpqdve1ol4d - новая версия 13.9.2014

 i 

В шапке
 
Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 777
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 287572

Лучшие авторы в этой теме

  • Тамплієр

    51

  • Virus25rus

    41

  • Jagir

    39

  • Alariko

    33

  • vitovt13

    31

  • Carrachiolla

    30

  • Elest

    25

  • rvsGermes

    21

  • Lombardy

    17

  • Ричард Львинное Сердце

    16

  • frontedge

    15

  • hiZis

    14

  • thedovahkiin97

    14

  • Gradan

    13

  • Ekkli

    13

  • Neket2

    11

  • Alterus

    11

  • Sabinjanka

    11

  • ramazan

    9

  • Rorcha

    9

  • DrBor

    8

  • VladislavMGN

    8

  • Hans_Maikowski

    8

  • Морро

    7

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

Neobiologis

Играл недавно в версию Frosty2 и решил немного написать о своих впечатлениях.         Начну с войн и восстаний. Восстания это какой-то ад. Я до сих пор не понимаю, откуда появляются эти десятки т

Tempest

Historical Immersion Project   Historical Immersion Project представляет собой модульный проект, состоящий из пяти ранее независимых модов и двух модов, созданных исключительно для HIP

IVIephesto

Вышел мод https://www.mediafire.com/file/eh86h6qhvybtvst/HIP_2019-02-14_Furry1.7z/file

Nightsong

zijistark, глава HIP Team

thedovahkiin97

Better Balkans and Carpathians unleashed for the Holy Furry! Interesting changes for russians: The russian cultural name "Rusisku" is replaced with "Ruski" Yassy (Peresechen) is now und

thedovahkiin97

HIP Furry3 and my mod got updated! I renamed the slavic faith to "Slovenska Vera"   Have fun!

Shamilboroda

Новый большой релиз от 6 марта - Frosty2.    Список изменений огромный. Скачать/Зеркало

vitovt13

HIP Release - 2017-08-29 (Cacao4)      

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


admin@strategium.ru

Copyright © 2008-2025 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...