Western Europe 410-962 — The Winter King - Страница 4 - Иностранные моды - Strategium.ru Перейти к содержимому

Western Europe 410-962 — The Winter King

Рекомендованные сообщения

Ustaše

Western Europe 410-962 - The Winter King

 

spacer.png

 

A Dark Ages Total Conversion for CKII,

based on "The Warlord Chronicles" saga by Bernard Cornwell

(The Winter King, The Enemy of God, Excalibur)

 

Спойлер
  • A completely new map covering Britain, Ireland and part of modern-day France.
  • A campaign scenario starting in 479 AD, and revolving around two major struggles: the Anglo-Saxon invasion of Britain, and the religious conflict between the ancient british Gods and the "new" catholic faith. The campaign end date is set to 867 AD.
  • Custom Events and Storylines. There are hundreds of new or modified events, including a search for the legendary thirteen Treasures of Britain (choose the ambition "Restore the Old Gods"), a basic druid selection and education system, events regarding Anglo-Saxon and Frankish invasions, religious conversions, trading routes with the Mediterranean sea, seasonal events, and much more.
  • A number of new traits, modifiers, decisions and ambitions/objectives.
  • A dynamic 'Music Module'
  • A dynamic 'de jure' map system that allows multiple 'de jure' map configurations.
  • Custom buildings, appropriate for post-roman Britain. Several of them are culture-based or terrain-based. Many unique historical buildings (the baths of Aquae Sulis, the tidal bay of Mont Saint Michel, etc.). All buildings have a larger array of effects compared to vanilla. Barracks, stables and military buildings, for example, will reduce your tax income, increase risk of disease, and so on. There are custom building "sets" for specific purposes: justice buildings to reduce revolt risk, health buildings to prevent diseases, smiths and forges to improve your units effectiveness, etc.
  • Culture-based de jure titles and kingdoms. In 479 AD most of Britain is divided among British, Romano-British and Cumbrian kingdoms. However, with the Anglo-Saxon invasions new de jure (non titular) kingdoms and jarldoms will slowly emerge: Mercia, Northumbria, Lindsey, Bernicia, Deira, and so on. Each title has different requirements and some of them may never appear, but in the long run at least some of these new Anglo-Saxon realms will pop up and grow, aggregate, etc.
  • New military unit types (there were no knights or pikemen in 5th century) and combat tactics.
  • Custom graphics, artwork, icons, portraits, etc.

 

i

Скачать The Winter King 1.11.2 [Совместим с CKII 3.3.X] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  | Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Полезная информация

  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  на Paradoxplaza
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  на MODDB
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  на Crusader Kings II Wiki
  • Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  перевода мода [заброшено]

Спойлер

PwSko5w.jpg

lge48Oo.jpg

btCPvOd.jpg

 

Спойлер

Скачать The Winter King 1.11.0 [cовместим с CKII 3.3.2] Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать The Winter King 1.9.2 [cовместим с CKII 3.0.1.1] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать The Winter King 1.9 [cовместим с CKII 3.0.1.1] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать The Winter King 1.8.1 [cовместим с CKII 2.8.3.1] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать The Winter King 1.4.1 [cовместим с CKII 2.6.2/2.6.3] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать The Winter King 1.4 [cовместим с CKII 2.6.2/2.6.3] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать The Winter King Hotfix 1.3.3 [для мода версии 1.3.2] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Скачать The Winter King 1.3.2 [cовместим с CKII 2.5.2] : Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Установка

i

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  по установке модов, а также Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.  по установке скачанных со Steam Workshop модов.

Изменено пользователем Labes
Добавил изображение; Начал обновление информации; Стандартизация оформления
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения

А можно ли добавить рамку в карту, как в обычной игре? Без рамки легкий дискомфорт, словно карта висит в воздухе.

Ссылка на комментарий

Sttranik1122

с какими длс запускать?

Ссылка на комментарий

Sttranik1122

с какими длс запускать?

Ссылка на комментарий

Здравствуйте:) Подскажите пожалуйста, где можно качнуть патч 2.1.6? Или выложите кто нибудь ссылку :blush:

Ссылка на комментарий

Sttranik1122
Здравствуйте:) Подскажите пожалуйста, где можно качнуть патч 2.1.6? Или выложите кто нибудь ссылку :blush:

в стиме правая кнопка\свойста\бета-версии

а там выбрать уже нужную, в том числе и 2.1.6

Ссылка на комментарий

в стиме правая кнопка\свойста\бета-версии

а там выбрать уже нужную, в том числе и 2.1.6

В стиме появился какой-то контроль за обновлениями? Помню постоянно были проблемы с маунт блейдом по этой причине, можно и откатывать?

Ссылка на комментарий

vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

Ссылка на комментарий

Это нормально?

Версия 2.2.1

post-61998-1420038793_thumb.png

И как это исправить?

Изменено пользователем Neket2
Ссылка на комментарий

Герцог Цербст
Это нормально?

Версия 2.2.1

post-61998-1420038793_thumb.png

И как это исправить?

Хм, может быть, нужно почистить кеш, в частности файлы карты?

Ссылка на комментарий

vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelogНажмите здесь!
 

CHANGELOG

---------

Version 1.0.0 (Released February 1, 2015)

Note - this version was released by DC123456789, contact him if you have enquiries.

- Compatible with 2.3.2

- Fixed Pontifex Maximus having no culture

- Fixed issues with succession law after collapse of Britannia

- Fixed localisation for Wodan for Germanic pagans

- Fixed base culture conversion event

- Decision to convert to Old Gods/Brythonic paganism only appears if you are Briton, Romano-British, or Cumbric

- Merlin is now properly able to take the ambition to Restore the Old Gods

- 410 start date titles are now properly unformable (for now)

- Armorica is now properly formable under the correct conditions for Romans

- Fixed Viking invasions

- Ported WoL Foci and events

- Added (WIP) bookmarks for 410 (Old King Coel) and 486 (Enemy of God)

- Several new localisations

- Numerous balance and AI scripting tweaks

- Added unique Dumbarton Rock building to Alt Clut (new capital of Ystrad Clud)

- The Claim Aenglaland decision will now appear even if there are not two other independent Anglo-Saxon kings (though this is still a requirement)

- Added in sea provinces for Irish lakes

- Slightly lowered warscore from battles

- Battles now contribute much less warscore for Imperial Reclamation cbs

- Subjugation of non-dejure realms (now a seperate cb) now requires high prestige and martial, costs 500 prestige, and can only be done once every 10 years

- Laws can now only be changed every 5 years

- Decreased built buildings at start

- Imperial cultures can now only use the conquest cb if they are independent or at least king tier

- Slightly buffed Frankish levy and garrison modifiers

- Conversion of Clovis event is now triggered by a special decision

- Reduced required realm size for claiming Britannia or Aenglaland

- Removed year requirement for claiming Britannia

- Added strait crossings into Vectis

- Embezzle/Steal plot now steals either 40, 50, or 60 percent of your liege's annual income rather than a fixed amount (with corresponding losses for liege)

- Added event for Arthur to become regent of Dumnonia

- Expanded events for Derfel's Wolftails to form and Sagramor's Brotherhood Horsemen to become Arthur's vassals

- Derfel's Wolftails and Sagramor's Brotherhood Horsemen will now also become Dumnonian vassals of Arthur is regent (as well as king)

- Significantly increased AI aggressiveness for raiding

- Added blood traits for the descendants of Magnus Maximus and Vortigern

- Briton tribal kingdoms now use Elective Gavelkind rather than Tanistry

- Lindsey now gets event troops even if ultimatum is accepted

- Conquest cb between Anglo-Saxons now disabled for humans as well before 560

- Added events to force the creation of titular Anglo-Saxon jarldoms for AI

- Added event chain for collapse of Anglia after death or deposition of Aelle

- Anglian Invasion of Central Britain now properly takes all Cynwidion if successful

- Added event for Cantian invasion of the Belgae

- The Belgae now becomes Anglo-Saxon Meonware under Cantia or South Seaxe after being conquered by Anglo-Saxons

- Meonware now gets integrated into Hamtunscir if conquered

- Added events for vassals in East Seaxe and South Seaxe to revolt to form those kingdoms

- Added event for Meonware to revolt from Cantia

- Added West Saxon invasion in 534 (with a second try in 552), invading the southern coast of Dumnonia or through the Stones/Bearruscir if that has already been conquered

- Added Iclingas/Mercian invasion in 560 (with a second try in 580), invading either Middle Anglia, Pegansaete, or Grentbryce (depending on how far the Anglo-Saxons have already pushed)

- Added Hwiccas/Hwicce invasion in 577 (with a second try in 595), invading into Hwicce

- Added 41 new provinces and redrew province borders over much of Britannia

- Bryneich is now a de jure kingdom in its historical areas

- Teviot is now de jure part of Caer Aeron, and Medcaut part of Catreath

- Elevated Ebrauc to a full de jure kingdom

- The Pennines is now a de jure kingdom over the duchies of Dunoting and The Peak

- Added duchy of Loigis under Elmet (in eastern half of former duchy of The Peak)

- Elmet is now de jure under Hen Ogledd

- Argoed is now de jure part of Rheged, with Cornovia disabled

- Added duchy of Manaw in Lothian

- Added duchies of Lumond and Galwyddel under Ystrad Clud

- Cynwidion elevated to a de jure kingdom

- Added duchy of Guenta in Gwent

- Added duchies of Ystrad Tywi and Brycheiniog in Siluria

- Chiltern Hills and Verulanium become part of Cynwidion after Icenia (re)formed

- Lindsey is now a de jure part of Northumbria

- Removed Cywnidion becoming de jure Anglia as Northampton

- Added duchy of Middel Seaxe under Anglia, later East Seaxe (separated from East Seaxe)

- Added duchy of Suюrige under Cantia (separated from Cantware)

- Added formable jarldom of Bearrucscir under West Seaxe

- Added formable jarldoms of Wrocensaete, Cilternsaete, and Middil Engle under Mercia

- Added Garbanion, younger son of Coel Hen, and his descendants as proper Kings of Bryneich

- Made Coel Hen Romano British, and made him and his eldest son Ceneu Nicene

- King Meirchion of Rheged is now King of Cornovia as well

- Coel's son Ceneu and his son Mor, are now also High Kings of Hen Ogledd

- Kings of Siluria and pre-Irish Deheubarth are now descendants of Imperator Magnus Maximus

- Arthws ap Mor is now properly King of the Pennines (and alive) in 479

- Fixed up dynasty and history of Ystrad Clud

- Caer Guendoleu now properly belongs (de facto) to Ebrauc

- Lumond (Northern Ystrad Clud) and Ebrauc are now Nicene

- Northern Ui Neill is now Nicene

- Greatly expanded Ui Neill dynasty (which now also properly rules in Midhe)

- The Beisrudd dynasty of Gwynedd now also properly rules in Pictish Fib

- Significantly expanded Irish and Pictish history back to 410

- Reduced extent of Gaelic culture

- King Euric of the Visigoths now properly holds the Duchy of Alvernia

[Cкрыть]

Ссылка на комментарий

Old_Wayfarer
<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelogНажмите здесь!
 

CHANGELOG

---------

Version 1.0.0 (Released February 1, 2015)

Note - this version was released by DC123456789, contact him if you have enquiries.

- Compatible with 2.3.2

- Fixed Pontifex Maximus having no culture

- Fixed issues with succession law after collapse of Britannia

- Fixed localisation for Wodan for Germanic pagans

- Fixed base culture conversion event

- Decision to convert to Old Gods/Brythonic paganism only appears if you are Briton, Romano-British, or Cumbric

- Merlin is now properly able to take the ambition to Restore the Old Gods

- 410 start date titles are now properly unformable (for now)

- Armorica is now properly formable under the correct conditions for Romans

- Fixed Viking invasions

- Ported WoL Foci and events

- Added (WIP) bookmarks for 410 (Old King Coel) and 486 (Enemy of God)

- Several new localisations

- Numerous balance and AI scripting tweaks

- Added unique Dumbarton Rock building to Alt Clut (new capital of Ystrad Clud)

- The Claim Aenglaland decision will now appear even if there are not two other independent Anglo-Saxon kings (though this is still a requirement)

- Added in sea provinces for Irish lakes

- Slightly lowered warscore from battles

- Battles now contribute much less warscore for Imperial Reclamation cbs

- Subjugation of non-dejure realms (now a seperate cb) now requires high prestige and martial, costs 500 prestige, and can only be done once every 10 years

- Laws can now only be changed every 5 years

- Decreased built buildings at start

- Imperial cultures can now only use the conquest cb if they are independent or at least king tier

- Slightly buffed Frankish levy and garrison modifiers

- Conversion of Clovis event is now triggered by a special decision

- Reduced required realm size for claiming Britannia or Aenglaland

- Removed year requirement for claiming Britannia

- Added strait crossings into Vectis

- Embezzle/Steal plot now steals either 40, 50, or 60 percent of your liege's annual income rather than a fixed amount (with corresponding losses for liege)

- Added event for Arthur to become regent of Dumnonia

- Expanded events for Derfel's Wolftails to form and Sagramor's Brotherhood Horsemen to become Arthur's vassals

- Derfel's Wolftails and Sagramor's Brotherhood Horsemen will now also become Dumnonian vassals of Arthur is regent (as well as king)

- Significantly increased AI aggressiveness for raiding

- Added blood traits for the descendants of Magnus Maximus and Vortigern

- Briton tribal kingdoms now use Elective Gavelkind rather than Tanistry

- Lindsey now gets event troops even if ultimatum is accepted

- Conquest cb between Anglo-Saxons now disabled for humans as well before 560

- Added events to force the creation of titular Anglo-Saxon jarldoms for AI

- Added event chain for collapse of Anglia after death or deposition of Aelle

- Anglian Invasion of Central Britain now properly takes all Cynwidion if successful

- Added event for Cantian invasion of the Belgae

- The Belgae now becomes Anglo-Saxon Meonware under Cantia or South Seaxe after being conquered by Anglo-Saxons

- Meonware now gets integrated into Hamtunscir if conquered

- Added events for vassals in East Seaxe and South Seaxe to revolt to form those kingdoms

- Added event for Meonware to revolt from Cantia

- Added West Saxon invasion in 534 (with a second try in 552), invading the southern coast of Dumnonia or through the Stones/Bearruscir if that has already been conquered

- Added Iclingas/Mercian invasion in 560 (with a second try in 580), invading either Middle Anglia, Pegansaete, or Grentbryce (depending on how far the Anglo-Saxons have already pushed)

- Added Hwiccas/Hwicce invasion in 577 (with a second try in 595), invading into Hwicce

- Added 41 new provinces and redrew province borders over much of Britannia

- Bryneich is now a de jure kingdom in its historical areas

- Teviot is now de jure part of Caer Aeron, and Medcaut part of Catreath

- Elevated Ebrauc to a full de jure kingdom

- The Pennines is now a de jure kingdom over the duchies of Dunoting and The Peak

- Added duchy of Loigis under Elmet (in eastern half of former duchy of The Peak)

- Elmet is now de jure under Hen Ogledd

- Argoed is now de jure part of Rheged, with Cornovia disabled

- Added duchy of Manaw in Lothian

- Added duchies of Lumond and Galwyddel under Ystrad Clud

- Cynwidion elevated to a de jure kingdom

- Added duchy of Guenta in Gwent

- Added duchies of Ystrad Tywi and Brycheiniog in Siluria

- Chiltern Hills and Verulanium become part of Cynwidion after Icenia (re)formed

- Lindsey is now a de jure part of Northumbria

- Removed Cywnidion becoming de jure Anglia as Northampton

- Added duchy of Middel Seaxe under Anglia, later East Seaxe (separated from East Seaxe)

- Added duchy of Suюrige under Cantia (separated from Cantware)

- Added formable jarldom of Bearrucscir under West Seaxe

- Added formable jarldoms of Wrocensaete, Cilternsaete, and Middil Engle under Mercia

- Added Garbanion, younger son of Coel Hen, and his descendants as proper Kings of Bryneich

- Made Coel Hen Romano British, and made him and his eldest son Ceneu Nicene

- King Meirchion of Rheged is now King of Cornovia as well

- Coel's son Ceneu and his son Mor, are now also High Kings of Hen Ogledd

- Kings of Siluria and pre-Irish Deheubarth are now descendants of Imperator Magnus Maximus

- Arthws ap Mor is now properly King of the Pennines (and alive) in 479

- Fixed up dynasty and history of Ystrad Clud

- Caer Guendoleu now properly belongs (de facto) to Ebrauc

- Lumond (Northern Ystrad Clud) and Ebrauc are now Nicene

- Northern Ui Neill is now Nicene

- Greatly expanded Ui Neill dynasty (which now also properly rules in Midhe)

- The Beisrudd dynasty of Gwynedd now also properly rules in Pictish Fib

- Significantly expanded Irish and Pictish history back to 410

- Reduced extent of Gaelic culture

- King Euric of the Visigoths now properly holds the Duchy of Alvernia

[Cкрыть]

Надо будет заняться на досуге сшивкой перевода))

Ссылка на комментарий

Хирд Бардингов

Кто-то играет в этот мод? Как впечатления?

МоиНажмите здесь!
 

Мне лично нравиться период, букмарки Артуровские я пропустил, начал несколько пробных игр в самой ранней (недоработанной) заакладке, за Ютов. Довольно легко, правда с деньгами туговато, когда стартовые закончились, племена же ещё. Позахватывал кучу бриттских земель, стало неинтересно. Начал новую, за "последнего римлянина", Амброзиуса. Со старта женился на соседней правительнице, тоже 35-летней римлянке (вот тебе и последний :D ), наш ребенок наследует оба герцогства. Правдаа пришлось перезагружаться пару раз - король Вортигерн моральный урод, моя жена создала партию независимости, он её сразу убивает, благо его навык интриги позволяет делать что угодно....раза 3 перезагружался, прежде чем удалось вместе с женой поднять восстание, и не умереть от рук убийц.

А дальше уже легко, земли романизированные у Амброзиуса и жены в основном, уже феодальные замки-города, не племенные ошибки природы неотстроенные. +По соседству захватил провинцию с римским фортом Магнис, когда пройдут негативные модификаторы от захвата, и я дострою её из племени в замок, будет хорошая военная база.

+Правитель-римлянин, может создавать крутые гвардии, вроде велитов, алы сарматов, элитной когорты. Правда игра пока ранняя, и очков даже 300 на гвардию не набралось с нехилого герцогства (преторства, я же римлянин).

Варварам с этим полегче, у них здания на свиту есть, особенно у саксов. Собираюсь объединять Британию вновь в Римское королевство...надеюсь будет какое-то вторжение Саксов в середине 5 века и позже, а то будет не интересно играть, соседи мне ничего не могут противопоставить, я только Думнонии проиграл войну, и то из-за того что напал через реку и меня опрокинули.

Бои тут отдельная песня, армии добираются до врага за неделю, а мораль восстанавливают гораздо дольше.

И битвы занимают тут 1-2 дня, так что если проиграл, остаётся только гадать, отчего и почему, и что там вообще произошло :huh:

О, черт, обнаружил, что римляне не могут создать ни одного королевства в Британии, придётся переходить в романо-бриттскую культуру, а это значит, я потеряю свои крутые гвардии саггитариев, сарматскую алу, элитных легионеров, и останусь только с обычной когортой легионеров :(

[Cкрыть]
Изменено пользователем Хирд Бардингов
Ссылка на комментарий

Мод очень хороший, у него есть некая магия которая влюбляет посильнее многих других модов под КК. Из магии здесь относительно небольшие масштабы карты (хорошо проработанной настолько, что порой приятней сидеть в географическом режиме), эпохой со своей ситуацией и шествием народов, шустрая боевая система (бои шустрые настолько, насколько шустрые в книге, были бы в игре часы, измерялась часами, а не днями), любопытной ситемой "царя царей" и последующим распадом царства со смертью оного, музыкой (лучше ни в каком моде не слышал, лучше оригинала передаёт свой исторический период) и многое другое делает этот мод одним из лучших что я видел для КК. Играть в него очень приятно. Но пишу я этот мини-обзор только за тем, что бы сказать что благодаря этому моду я наткнулся на просто очень увлекательное произведение Бернарда Корнуэлла, по мотивам трилогии которого создан сей мод. Если бы не учёба дочитал бы третью книгу до конца, но пока отложил на рабочем столе пылится. Но всем кто не читал и интересна данная историческая эпоха Британии, советую прочитать книгу, действительно, увлекательное приключение.

Ссылка на комментарий

Без перевода играл? Интересно, насколько он жутким получился. А то я его не "причесывал", напереводил, запустил игру минут на десять и с той поры и не играл воообще в СК2.

Ссылка на комментарий

Да как-то да, без перевода. Я играл в предыдущую версию (под 2.2.1), к тому моменту как начал, перевод ещё был не до конца готов, ну я и решил не рисковать. :в И чувствовал себя комфортно, наверное уже перерос то время, когда не мог без русификаторов играть. Часы в англоязычных играх в обнимку со словариком сделали своё дело. Но всё равно хочу поблагодарить тех, кто делает перевод, ведь помню и себя, когда хотелось погрузится в игровой процесс с ног до головы, да только вот почти ничего не понимал из буржуйских каракуль. Пойду и напишу спасибо на тему перевода.

Ссылка на комментарий

О да, я нашёл решение проблемы с зацикленным эвентом(-и) с текстом "you're not supposed to see this", которые выпадают после запуска цепочек с вторжением англов, ютов и прочей заморской нечисти. В общем, как я и сказал, они циклятся в случае (как я понял): 1) У вас уже есть захваченая саксами Нортумбрия до самого адрианового вала к 521 году (дата запуска первого эвента в цепочке) 2) Ну и что-то ещё захваченное саксами, куда должны по эвенту вторгнуться саксы. В общем РЕШЕНИЕ: Вам просто нужно повторно запустить первый эвент в цепочке, если вы встретились с данным багом (желательно, откатить до сохранения, когда вы не наблюдали циклящегося сообщения, но Нортумбрия захвачена до вала). Если у вас проблемы после эвента с Северными Агелами (Англами) (или как они там на русский), то в консоль соответственно "event 313006" (до бага). Все эвенты (и ID к ним) можно найти, соответственно, в папке C:\Users\@UserName@\Documents\Paradox Interactive\Crusader Kings II\mod\Britannia\events. Ну мне помогло, надеюсь поможет и вам. Ждём патчей как бы то нибыло.

Изменено пользователем Dgery87
Ссылка на комментарий

А не подскажете, проблема с назначением советников в этом моде только у меня есть, или еще кто-нибудь с ней сталкивался?

Суть проблемы в следующем. За кого бы ни начинал играть, назначить советниками могу лишь ограниченный круг лиц (обычно человека 4-5 из имеющихся 9-12 придворных). При этом выборка этих людей довольно странная.

К примеру, у короля острова Мэн в сценарии 479 года есть вассальный настоятель храма с навыком обучения = 35. Однако назначить его духовником я не могу (вообще на эту должность НИКОГО назначить не могу). И изначально этот талантище прозябает на должности канцлера, хотя его способности к дипломатии более скромные (чуть больше десятки, сейчас уже не помню). С другими должностями - аналогичная хрень, разве что на некоторые можно назначить еще человек двух-трех.

Так и задумано в моде, чтобы игрок не монстрил, или это баг какой?

И пользуясь случаем, задам еще один вопрос:

Мод ставится на версию 2.3.2, а я являюсь несчастным обладателем стимовской лицензии, где обновления качаются автоматически, и сейчас есессно стоит 2.3.4. Могут ли моды глючить из-за этого обстоятельства? И можно ли каким-то образом откатить версию в стиме, при том что беты там предлагаются ну совсем уж старые?

Ссылка на комментарий

Vladislavius First

А что это 2 Мордера?! Я только одного помню, и да мод как по мне довольно уже проработан, вот бы такой же примерно, этого же времени но на Ближнем Востоке

Изменено пользователем Vladislavius First
Ссылка на комментарий

vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelogНажмите здесь!
 

- Fixed Icenia being unformable in later start dates

- Fixed formation of Hibernia event

- Fixed viceroyalties not giving troops to liege

- Fixed Pegansaete maintenance event triggering over and over again

- Fixed title of pagan barons

- Fixed a bug where long character events would cause crashes

- Ransom All decision now gives you the same amount of gold as you would have if you had ransomed them normally

- All decisions now use an age of majority of 15 rather than 16

- Allowed most honorary titles for tribal realms

- Enabled imperial reconquest for Elmet and Ebruac

- Allowed claimant factions for tribal realms

- Integrated Better Congenital Traits mod (thanks to JasperClay)

- Integrated many parts of Ancient Religions, Reborn!

- Added many flavour events and decisions for Gaelic, Brythonic, Pictish, and Roman pagans

- Added the Titan Cult and Prometheanism as Roman Pagan heresies

- The Pontificate Maxima is now a secular religion head title creatable by a Roman Pagan emperor

- The Pontificate Maxima is automatically destroyed or usurped if held by a non-emperor

- Moved around Brythonic, Gaelic, and Pictish holy sites

- All pagan faiths are now reformable (thanks to the bontanel for the icons)

- Reforming Brythonic requires Restoring the Old Gods through the 13 Treasures of Britain event chain first

- Ambition to Restore the Old Gods can now be taken 10 years after the last (failed) ritual

- All reformed pagans have a secular religious head

- New succession mechanic for Celtic pagan archdruids: a successor is chosen from the pool of landed druids based on several factors including age, learning, and traits, who then gains the title upon the old archdruid's death

- Some barony-level Celtic pagan characters will now become druids (to ensure a steady supply of vassal druids with Celtic theocracies removed)

- The Restore the Old Gods ambition has been converted into a decision-based event chain and requires the Theology focus or WoL being disabled

- Only Druids/Archdruids can become Theologians for Celtic pagans

- Added event chain for Celtic pagans to upgrade their skills and become druids, tied to Theology focus with WoL and a new Become Druid ambition without

- Many new localisations

- Began adding event chains for 410 start

- Added events for marriage and rise of Vortigern

- Added events for birth of Ambrosius Aurelianus (the Younger) and death of Aurelius Ambrosius (the Elder)

- Added events for death of Coel Hen and the fragmentation of Hen Ogledd

- Added decisions and events for the settlement of Anglo-Saxon foederati

- Added Anglian invasion of East Anglia in 450

- Arthur now gains the duchy of Durnovaria and county of Vindocladia as well as the county of Durnovaria when he returns to Dumnonia

- Added dynastic naming for most Irish duchies

- Henis Wyren/Lleyn now uses the old Lleyn flag if controlled by an Irish or Gaelic character and the Henis Wyren flag if not

- Added back Siluria's old fox flag

- Added back in custom dynasty CoAs

- Added in the RoI Convert to County Culture decision for switching between culture groups (or between Romano-British and Imperial cultures)

- Improved Armorican cultural military modifiers

- Most Romano-British areas (Gwent, Cynwidion, Linnius, Dumnonia except for Avalon and Isca) as well as Broceliande are now feudal

- Tribal Germanic realms will slowly convert feudal provinces they rule over into tribal provinces

- Disabled conquest cb between Irish/Gaelic realms

- Frankish dukes are now called Dukes

- Nerfed overall vassal limits (Imperial cultures, Franks, Visigoths, and Burgundians have a special culture-based boost)

- Renamed Meirion to Orddwy

- Baddon and Ceri can now be formed normally (no longer requires creator to be lower than king tier)

- Vandals can now appear as courtiers (culture courtesy of WtWSMS)

- Disabled vanilla pre-WoL lifestyle events if WoL is enabled (consistent with vanilla)

- Adjusted some title dignity values

- Britannia is now blocked from going above Minimal Crown Authority before 600 (to prevent going crazy with title revocations)

- All Anglo-Saxon jarldoms are now "formable" jarldoms (appear de jure by event when formed and disappear when completely reconquered)

- All 410 start titles are now de jure Briton duchies

- Removed obsolete creation of Icenia and Cantuaria events

- Added Briton kingdom of Cantuaria (over Ceint and Lundein)

- Hen Ogledd is now titular except in the 410 start, becoming de jure once reformed (all Brythonic kingdoms are now under Britannia)

- Man is now de jure part of Hen Ogledd/Britannia

- Added the Western Roman Empire as a landless (off-map) title

- Elevated the Roman provinces in Britannia to kingdom-level titles

- Added events for rearranging Briton duchy titles under the Roman provinces

- Added events for the restoration of each Roman province in Britannia

- Added event for Roman reconquest of all of Britannia (south of Hadrian's Wall)

- Creation of each of the Roman provinces in Britannia now requires controlling the capital and three other important Roman cities in the province

- Removed obsolete Ius Imperii Edictus decision and event

- South Seaxe is now the de jure liege of Suthrige, Cantware, and The Weald, with Cantia as a formable kingdom

- Moved Regentium/Cissaceaster to The Weald

- Adjusted provinces in South Seaxe and Cynwidion

- Added 4 new provinces

- Added Briton duchies of Ceri, Luitcoyt, Gradawc, Calchfynydd, and Grwath

- Renamed duchy of Avalon to Glastenning, Cadarn to Durnovaria, and The Stones to Celemion ("The Stones" is now represented in Gereint's nickname)

- Added formable jarldom of Wiltunscir in West Seaxe

- Added Briton Kingdom of Cantuaria as de jure liege of Lundein and Ceint

- Extended history forwards to 530 (Bridge of Swords bookmark)

- Added long histories and pedigrees for several titles and families

- Event-spawned invaders (West Seaxe, Mercia, and Northumbria) are now connected to their existing in-game ancestors

- Agricola and the Ambrosius family now rule Glouvia

- Ambrosius Aurelianus is now King of Glouvia and High King between Vortigern and Uther

- Uther is now High King until the death of Mordred (his son)

- Gwent's capital is now properly at Burrium

- Cerdic now rules over south-east Britain as King of South Seaxe rather than Cantia

- Added a formed Gallic Empire under invasion by the proper WRE in 410

- Ynys Man is now Cumbric and ruled over by the Kings of Strathclyde/Galwydale (as historically), except at the earlier starts

- Added the historical kings of Osraige as a vassal of Munster

- Cilydd of Aquae Sulis as well as Aquae Sulis and Corinium themselves are now Nicene

[Cкрыть]

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 150
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 79345

Лучшие авторы в этой теме

  • vitovt13

    29

  • Neket2

    8

  • Falcssonn

    8

  • Ustaše

    7

  • Menschenhasser

    6

  • airzerg

    5

  • Old_Wayfarer

    5

  • Обеликс из Галлии

    5

  • Антипа

    4

  • Alterus

    4

  • Dgery87

    4

  • Gradan

    3

  • Vladislavius First

    3

  • Sttranik1122

    3

  • valynnit

    3

  • Armun

    2

  • vonBulka

    2

  • CrimeanMan

    2

  • Breton

    2

  • todaygoodday

    2

  • nass

    2

  • Егор44

    2

  • Raistlin

    1

  • Hafltry

    1

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Мод появился в "мастерской": Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Ustaše

Western Europe 410-962 - The Winter King     A Dark Ages Total Conversion for CKII, based on "The Warlord Chronicles" saga by Bernard Cornwell (The Winte

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.    

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Changelog:  

JimmyAlco

Можно ссылку на яндекс диск,а то ссылку в шапке мне банит роскомнадзор

Gradan

Да вообще безпредел и идиотия

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.    

Shamilboroda

Мод обновлён до версии 1.10.2. (на патч 3.2) Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. Чек-сумма - QTKL

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...