Hearts of Iron III: Their Finest Hour 2012 - Страница 27 - Hearts of Iron 3 / День Победы 3 - Strategium.ru Перейти к содержимому

Hearts of Iron III: Their Finest Hour 2012

Рекомендованные сообщения

Парадоксы помогут вам оживить ”Их Звездный час” ( ”Their Finest Hour” - название дополнения) в этом году. Да, это правда. Пришло время смахнуть пыль с вашего жезла главнокомандующего и принять командование над любой нацией во Второй Мировой войне, самого большого конфликта в истории.

Потому что самая дорогая игра Paradox Interactives и Paradox Development Studios' станет еще больше этой осенью. Hearts of Iron III, самый большой и дорогой симулятор политики, науки и битв периода Второй Мировой войны увидит новое дополнение, которое предложит игрокам еще большее погружение в этот период истории и новые пути, чтобы окунуться прямиком в эти события.

”Their Finest Hour” это третье дополнение для Hearts of Iron III, которое выходит через 3 года, после релиза оригинальной игры – еще одно подтверждение политики Paradox Interactives по развитию их игр и после релиза, добавляя новые возможности и идеи по просьбам активного и заинтересованного международного интернет-сообщества.

Мы сможем увидеть Hearts of Iron III: Their Finest Hour в конце 2012.

Анонсированные возможности for Hearts of iron III: Their Finest Hour:

- Расширенная система шпионажа с новыми и переработанными миссиями, включая новые спец-операции, которые отразятся на карте.

- Новый режим 'Стратегические планы ' где вы сможете загрузить реальный стратегический план, или разработать свой и поделиться им со своими союзниками в реальном времени в мультиплеере,

- Новые уникальные элитные юниты для армии каждого "мажора" - Gurkhas, Рейнджеры, Имперская стража и т.д.

- Более глубокая система морского десанта, включая разработку специальных десантых и штурмовых судов, чтобы улучшить эффективность ваших морских высадок.

- Более детализированный стратегический контроль и улучшенная система ленд-лиза, позволяющая вам поддерживать своих союзников, используя свою индустриальную мощь.

- Полководцы теперь способны получать способности, и присвоение им обязанностей становится более важным, чем когда-либо с новой тактикой системы ведения боя в сражениях.

- Новый пользовательский режим для сингла и мультиплеера. Вы начинаете с чистой доски и можете мгновенно начать строит юниты, исследовать технологии и влиять на политические союзы перед тем как игра началась. Это позволит вам моделировать интересные сценарии "А что если?" и проматывать ранние года для того, чтобы сразу прыгнуть в гущу событий без медленной подготовки.

- Два новых детальных сценария - Русско-Финская "Зимняя война" и Испанская Гражданская война.

Чего вы ждете от аддона? Чего хотелось бы увидеть в нем. Обсуждайте и делитесь своим мнением.

Переводил сам, поэтому если где напортачил - сообщайте, исправлю.

СкриныНажмите здесь!
 140de035ffe2bcd0771d6dcc26d057d8.jpg

75574143703134dcd44728cb214ef21c.jpg

[805c82d67db34879ddb70a2d056ed2e2.jpg

29cf9884f8721d66b5158c470de9a770.jpg

21b95f3d63e09db33f83eb67afa4901e.jpg

dca9eadf9cdd5af3c26858f86811703d.jpg

22eea0c8d3f4643bed2147028e1a3849.jpg

1bec2ac4b28e512b3ba3ce7ce1b5f16a.jpg

033f17beb93e525d519d3402a9008f10.jpg

[Cкрыть]

P.S Теперь скрины все и вроде нормально отображаются. Указывайте на ошибки перевода т.к английский я сам для себя понимаю, а для других перевожу очень редко.

P.S.S Думаю тему можно перенести в важное.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. !

Изменено пользователем Гессенский стрелок
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения

К сожалению, любители пофлудить так завалили тему, что ничего не найти теперь.

Помогите, плз, кто разобрался, как в английской версии сделать нормальные шрифты, какие файлы и где менять?

Ссылка на комментарий

Rumata87
К сожалению, любители пофлудить так завалили тему, что ничего не найти теперь.

Помогите, плз, кто разобрался, как в английской версии сделать нормальные шрифты, какие файлы и где менять?

Так вроде ничего не надо уже удалять, суда по ссылке в шапке

Изменено пользователем Rumata87
Ссылка на комментарий

Rumata87

вроде раньше так было

Поместить папку из архива в корневую папку игры с заменой. Удалить из папки корневая_папка_игры\tfh\gfx\fonts файл kart_font.
Ссылка на комментарий

Так вроде ничего не надо уже удалять, суда по ссылке в шапке

У меня в этой сборке кроказябры на карте и во всех меню. В-общем, путем копирования из предыдущих версий восстановил большую часть английского, только русские названия стран на карте остались и меню.

Ссылка на комментарий

Rumata87
У меня в этой сборке кроказябры на карте и во всех меню. В-общем, путем копирования из предыдущих версий восстановил большую часть английского, только русские названия стран на карте остались и меню.

ну в общем попробуйте

Удалить из папки корневая_папка_игры\tfh\gfx\fonts файл kart_font.

я когда делал мне помогло

Ссылка на комментарий

Комедиант


 ! 


 i 

Пользователи aaar, Rumata87, ROTOR, freeyorik, BORN OG OSIRIS, Airborne, Igorjan, Perf, Dimmy, GreenJazz, Fanger, metalhead, MrBorn, Saby, Skeptic, Vic, aliev-ruslan, neigrok, ссд получают предупреждения за оффтоп.
 

Вся чушь, не относящаяся к игре перенесена в Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .
 

Ссылка на комментарий

kapral Degnan

Посоветуйте во что лучше играть в TFH или FTM 3.06 ?

Ссылка на комментарий

sanyadadizha
Посоветуйте во что лучше играть в TFH или FTM 3.06 ?

У FTM 3.06 не играл, у меня патч был 3.05 (не очень я доверяю бете версии)) В принципе все было норм, но производительность желала быть лучшей, ИИ тупит (впрочем как и везде), а под конец жестокие глюки, хотя возможно ет ток у меня. Мне TFH в принципе больше по нраву. Во первых классная штука с планами, она по сути конечно бесполезна, но я люблю порисовать всякие там стрелочки и хорошо обдумать действия) ИИ в моих глазах хорошо вырос - делает качественные дивизии и более менее определяет какие действительно нужны, ну, а способ ведения сражения по сути не изменился( Ускорилось изучения техов, появились уникальные подразделения ну и так далее. Производительность просто шикарная (аж неожидано)), но довольно долго грузится сейвы. Вообщем, как по мне, установи TFH чуток поиграй порисуй всякие планы)) и дождись выхода патча. С ним, мне кажется, все будет на уровне)

Ссылка на комментарий

Родригез

Наконец вся оффтоп-ахинея ушла в небытие.

Хорошие новости от Парадокса - патч будет на следующей неделе! :022:

Пофикшено великое множество - поэтому думаю что теперь-то нам удастся поиграть всласть :rolleyes:

Хотели выпустить к выходным, но решили еще протестить. Список изменений на англ ниже - если кто-нибудь возьмется за перевод, тому будет огроменный респект:

ТЫЦ!Нажмите здесь!
 #################################

# Changes for Their Finest Hour 4.02 below.

#################################

-----------------------------------------------------------------------

- Gameplay Changes

-----------------------------------------------------------------------

- Underground will no longer spawn partisans on foreign territory if underground was on a border province.

- Now when merging units, the best unit is picked not the first in the selection. Best unit depends on how many subunits it has, how much STR, and how good is the leader.

- Now motorized units does get the speed bonus from rubber - yeah!

- org hits no longer happen in CGM mode.

- Queued Techs that become invalid (f.ex lost province with building required) have no longer leadership points spent on them. Those points jumps over to the next entry on the technology list. The tech unpauses when it's available again.

- Combat delay now scales with time of combat. UNIT_ATTACK_DELAY_PERIOD controls period of scaling

- fixed issue with long attack delay from support attack

- fixed an issue where CAGs would still launch and fight despite org level

- Units that can't fight (like empty HQs or none org) no longer counts in stacking penalty.

- LL Convoy sinking affects the overall efficiency with every hit, and slowly regenerates.

- Fixed supplies exploit by (re)creating HQs in encircled areas to magically bring the supplies to the location.

- Upped limit for embargoing to 65 neutrality.

- fixed issue where call to arms incorrectly replaced war leader with the wrong country

- embargo diplo option now cost only 1 points

- officers ratio in CGM is set to the same as in historical start for specific date (+ custom amount defined per country in cgm files. Also scalable by "officers_ratio=1.0" in cgm_settings.txt)

- Fixed problem with calculating total points available in CGM technology stage

- Fixed bug where it was impossible to invade shore if the coastal province has missing port position defined in DB

- Fixed exploit in CGM where it was possible to build HQ but had no points left

- removed min revolt risk from nationalism

-----------------------------------------------------------------------

- Interface Improvements

-----------------------------------------------------------------------

- Added indicator for terrain effects on a unit in division designer

- Fixed message spam after CGM is done (for unit placements, deleting, rearrangements, etc).

- Fixed bad slider min/max icon offsets that was confusing the available range in CGM diplomacy.

- Fixed missing tooltip in LL offer/request action icon.

- Strategic warfare overview: Including losses from defeated units that are destroyed when nowhere to retreat.

- Strategic warfare overview: Including damage to land units mounted on air/naval.

- No longer possible to click on "Play" button if currently selected bookmark does not match the currently selected tab

- Now displaying IC value in CGM deployment stage.

- fixed issue with command history in console having trailing invisible characters

- Fixed bug in day/night local status in province override by GUI calls.

- Estimated Day/night at location for land orders view.

- Fixed incorrect intel levels on own provinces at startup

- Now it's possible to add convoys/escorts by CTRL+LMB +10/-10 in convoy edit screen.

- Reopening LL distribution screen now remembers which sliders was locked.

- Unit Speeds are now dislayed with higher precision

- winter effect (fur strat.resource) is positive - green colored

- Added detailed info about what affects the current unit speed

- counter espionage number now properly shows rough amount of spies allocated to counter espionage in a foreign nation

- fixed issue with foreign minister touching tech sliders

- Added unit type name to description in buy production licence request

-----------------------------------------------------------------------

- Database Changes

-----------------------------------------------------------------------

- Nuke events added!

- moved over some placeholder files to overwrite broken stuff in Hoi3 collection so we get same checksum between versions.

- Moved some 1944 us/jap units out of low infra areas

- Fixed errors in technology levels in country databases.

- AC techs are on a 2 year cycle

- AC gain +0.75 AP/Armour per tech

- AC gains less SA from techs

- Mengkukuo can be created when not at war with China

- WSS have MOT terrain penalties, besides Urban.

- moved some CHI VPs out of interior

- Rebalanced threat from decisions, war and combat

- lowered infra on burma/siam border

- hu_hanin events have a real picture

- TUR has little more MP/LS

- Port and airbase tweaks to TUR

- POL starting neutrality lowered

- GER pre-war decisions add some threat against POL

- JAP will now get strait of taiwan modifier from coast wargoal

- great_patriotic_war decision gives SOV more MP

- should be impossible to give eastern poland to soviets after bitter peace

- reduced neutrality to mexico as well from undeclared war

- removed chinese industry transfer decision

- added case anton decision to take over vichy coast.

-----------------------------------------------------------------------

- Performace and Stability

-----------------------------------------------------------------------

- Invalid modifier name in scripts no longer crash the game - error are now printed in logs.

- Invalid location id specified in OOB no longer crashes the game, but prints an error in log.

- Strategic warfare overview: Fixed rare CTD happened on refreshing countries that no longer exists (also fixed error in save/reload Strat-War data)

- resolution now goes down to 720

- no longer forced to have > 50hz refresh rate. Might fix some external TV crashes

- optimized savegame loading

- Optimized game startup time

- Fixed game freeze in inf loop when AI was trying to merge fleets with itself by "joinFleet" order.

- Fixed potential multi-threaded deadlock in startup

- fixed crash when tag switching to illegal tag length in console

- fixed issue with unallocated textures used in settings window

- optimized area calculations for invasion evaluations

- Fixed CTD when USA annex GER and all it's allies that are GiE.

- tiny optimization to weather calculation

- Fixed CTD when cancelling unit upgrade construction.

- game no longer crashes when missing 3d model, but instead prints error in system_error.log.

- Found and fixed an important CTD while saving game

----------------------------------------------------------------------

- AI Improvements

----------------------------------------------------------------------

- Rebalanced japanese invasion AI

- Fixed AI bug having problems with paratroop dropping. (also was sometimes spamming with empty transport planes)

- AI no longer does stupid embargoes

- fixed issue with US attacking neutrals without threat

- Invasion AI now evaluates supply need when invading to figure out troop amounts it can safely use

- AI objectives are now correctly refreshed whenever the priority changes, not only when the objectives list changes.

- AI now cares about huge overstacking, and spreads units on the front if there is some serious lack of resources.

- mengkukuo decision only taken by AI once war ends with china to stopunits getting stuck

- fixed AI response issue with trades of a resource being both imported and exported

- fixed an issue where AI got blocked from trying to break out of a supply-less pocket when invading

- AI will now differentiate between countries who are potentially hostile and ones that could be, but are too busy when garrisoning borders and calculating theatre weights

- fixed issue where AI would use wrong direction threat to assess threat from an owner area

- many tweaks and rebalances to country specific production AIs

- fixed issue when tag-switching left military AI crippled

- invalid war preparations will now be purged

- AI can now remove smaller wars to focus on big attacks instead

- Fixed AI having problems with retrieving exiled units.

- AI now allowed to invade while preparing for war with neighbors assuming opponents are weak.

- AI should now have a higher minimum for home defense units

- AI under player command should now be allowed sealions earlier

- puppets will now prefer exile until their masters are defeated

- JAP now avoids declaring wars if in a pinch

- fixed error where AI would not balance forces correctly on a border at peace depending on who was biggest threat

- Fixed supplies bug where AI doesn't produce necessary amount when receives some supplies from allied country holding their troops on our territory.

- fixed a broken check for war against POL as SOV in late war

- Fixed problem with AI ignoring important fronts and overreacting for small fronts (like rebels spawned from undergrounds)

- fixed issue stopping axis puppets getting called at start of war

- occupied norway should now be considered german home area since they can walk over when it comes to invasions

- Vichy is now on the menu again for US attacks!

- fixed an issue where AI would calculate HQs as regular infantry and overstack invasions

- US now gives more lend lease when it runs out of manpower

- fixed an issue for countries without airports trying to buy planes with production licenses

- fixed issue where AI evaluated beaches differently at the moment of sending the invasion and could switch to a worse one

- UK will now pwn spain in the face if they grab gibraltar and blocks them in

- AI now research prerequisites for motorized troops more diligently

- fixed an issue where it was impossible to invade gibraltar without using manual control because it tried to trace the landing path from the blocked sea zone with the port rather than the one without

- sweden now only gives military access once norway has fallen, not while they are fighting the germans

- fixed issues with reinforce invasions eating all supply

- made allies prefer german mainland invasions if soviet is losing

- JAP now declares war on UK same time as US roughly

- fixed issue with UK AI not properly embargoing JAP

- ai now do not calculate soviet troops as friends just because they have same goal for invasions (we are competing!)

- fixed issue with spy AI incorrectly boosting enemies parties

- only existing countries should now be performing espionage

-----------------------------------------------------------------------

- User Modding

-----------------------------------------------------------------------

- techs can now be flagged to be stealable or not through espionage (all are stealable by default) write stealable=no to turn it off.

- Fixed issue with replace_path in mods

- New any_controlled effect trigger that works like any_owned

[Cкрыть]
Ссылка на комментарий

metalhead

а будут еще аддоны после этого?

Ссылка на комментарий

Родригез
а будут еще аддоны после этого?

Конечно будут! И аддоны и великолепные моды будут - это несомненно. Например мод Дидей усиленно пилят энтузиасты. Но играть в сырые версии очень не рекомендую, тем более оригинал Звездный Час еще до конца не приведен к годному для игры виду.

Ссылка на комментарий

Rumata87

Отличная новость!!!)

Ссылка на комментарий

ROTOR
Наконец вся оффтоп-ахинея ушла в небытие.

Хорошие новости от Парадокса - патч будет на следующей неделе! :022:

Пофикшено великое множество - поэтому думаю что теперь-то нам удастся поиграть всласть :rolleyes:

Хотели выпустить к выходным, но решили еще протестить. Список изменений на англ ниже - если кто-нибудь возьмется за перевод, тому будет огроменный респект:

ТЫЦ!Нажмите здесь!
 #################################

# Changes for Their Finest Hour 4.02 below.

#################################

А может вы выложите как раньше? Что бы любой желающий мог поучаствовать в переводе?

-----------------------------------------------------------------------

- Gameplay Changes

-----------------------------------------------------------------------

- Underground will no longer spawn partisans on foreign territory if underground was on a border province.

- Now when merging units, the best unit is picked not the first in the selection. Best unit depends on how many subunits it has, how much STR, and how good is the leader.

- Now motorized units does get the speed bonus from rubber - yeah!

- org hits no longer happen in CGM mode.

- Queued Techs that become invalid (f.ex lost province with building required) have no longer leadership points spent on them. Those points jumps over to the next entry on the technology list. The tech unpauses when it's available again.

- Combat delay now scales with time of combat. UNIT_ATTACK_DELAY_PERIOD controls period of scaling

- fixed issue with long attack delay from support attack

- fixed an issue where CAGs would still launch and fight despite org level

- Units that can't fight (like empty HQs or none org) no longer counts in stacking penalty.

- LL Convoy sinking affects the overall efficiency with every hit, and slowly regenerates.

- Fixed supplies exploit by (re)creating HQs in encircled areas to magically bring the supplies to the location.

- Upped limit for embargoing to 65 neutrality.

- fixed issue where call to arms incorrectly replaced war leader with the wrong country

- embargo diplo option now cost only 1 points

- officers ratio in CGM is set to the same as in historical start for specific date (+ custom amount defined per country in cgm files. Also scalable by "officers_ratio=1.0" in cgm_settings.txt)

- Fixed problem with calculating total points available in CGM technology stage

- Fixed bug where it was impossible to invade shore if the coastal province has missing port position defined in DB

- Fixed exploit in CGM where it was possible to build HQ but had no points left

- removed min revolt risk from nationalism

-----------------------------------------------------------------------

- Interface Improvements

-----------------------------------------------------------------------

- Added indicator for terrain effects on a unit in division designer

- Fixed message spam after CGM is done (for unit placements, deleting, rearrangements, etc).

- Fixed bad slider min/max icon offsets that was confusing the available range in CGM diplomacy.

- Fixed missing tooltip in LL offer/request action icon.

- Strategic warfare overview: Including losses from defeated units that are destroyed when nowhere to retreat.

- Strategic warfare overview: Including damage to land units mounted on air/naval.

- No longer possible to click on "Play" button if currently selected bookmark does not match the currently selected tab

- Now displaying IC value in CGM deployment stage.

- fixed issue with command history in console having trailing invisible characters

- Fixed bug in day/night local status in province override by GUI calls.

- Estimated Day/night at location for land orders view.

- Fixed incorrect intel levels on own provinces at startup

- Now it's possible to add convoys/escorts by CTRL+LMB +10/-10 in convoy edit screen.

- Reopening LL distribution screen now remembers which sliders was locked.

- Unit Speeds are now dislayed with higher precision

- winter effect (fur strat.resource) is positive - green colored

- Added detailed info about what affects the current unit speed

- counter espionage number now properly shows rough amount of spies allocated to counter espionage in a foreign nation

- fixed issue with foreign minister touching tech sliders

- Added unit type name to description in buy production licence request

-----------------------------------------------------------------------

- Database Changes

-----------------------------------------------------------------------

- Nuke events added!

- moved over some placeholder files to overwrite broken stuff in Hoi3 collection so we get same checksum between versions.

- Moved some 1944 us/jap units out of low infra areas

- Fixed errors in technology levels in country databases.

- AC techs are on a 2 year cycle

- AC gain +0.75 AP/Armour per tech

- AC gains less SA from techs

- Mengkukuo can be created when not at war with China

- WSS have MOT terrain penalties, besides Urban.

- moved some CHI VPs out of interior

- Rebalanced threat from decisions, war and combat

- lowered infra on burma/siam border

- hu_hanin events have a real picture

- TUR has little more MP/LS

- Port and airbase tweaks to TUR

- POL starting neutrality lowered

- GER pre-war decisions add some threat against POL

- JAP will now get strait of taiwan modifier from coast wargoal

- great_patriotic_war decision gives SOV more MP

- should be impossible to give eastern poland to soviets after bitter peace

- reduced neutrality to mexico as well from undeclared war

- removed chinese industry transfer decision

- added case anton decision to take over vichy coast.

-----------------------------------------------------------------------

- Performace and Stability

-----------------------------------------------------------------------

- Invalid modifier name in scripts no longer crash the game - error are now printed in logs.

- Invalid location id specified in OOB no longer crashes the game, but prints an error in log.

- Strategic warfare overview: Fixed rare CTD happened on refreshing countries that no longer exists (also fixed error in save/reload Strat-War data)

- resolution now goes down to 720

- no longer forced to have > 50hz refresh rate. Might fix some external TV crashes

- optimized savegame loading

- Optimized game startup time

- Fixed game freeze in inf loop when AI was trying to merge fleets with itself by "joinFleet" order.

- Fixed potential multi-threaded deadlock in startup

- fixed crash when tag switching to illegal tag length in console

- fixed issue with unallocated textures used in settings window

- optimized area calculations for invasion evaluations

- Fixed CTD when USA annex GER and all it's allies that are GiE.

- tiny optimization to weather calculation

- Fixed CTD when cancelling unit upgrade construction.

- game no longer crashes when missing 3d model, but instead prints error in system_error.log.

- Found and fixed an important CTD while saving game

----------------------------------------------------------------------

- AI Improvements

----------------------------------------------------------------------

- Rebalanced japanese invasion AI

- Fixed AI bug having problems with paratroop dropping. (also was sometimes spamming with empty transport planes)

- AI no longer does stupid embargoes

- fixed issue with US attacking neutrals without threat

- Invasion AI now evaluates supply need when invading to figure out troop amounts it can safely use

- AI objectives are now correctly refreshed whenever the priority changes, not only when the objectives list changes.

- AI now cares about huge overstacking, and spreads units on the front if there is some serious lack of resources.

- mengkukuo decision only taken by AI once war ends with china to stopunits getting stuck

- fixed AI response issue with trades of a resource being both imported and exported

- fixed an issue where AI got blocked from trying to break out of a supply-less pocket when invading

- AI will now differentiate between countries who are potentially hostile and ones that could be, but are too busy when garrisoning borders and calculating theatre weights

- fixed issue where AI would use wrong direction threat to assess threat from an owner area

- many tweaks and rebalances to country specific production AIs

- fixed issue when tag-switching left military AI crippled

- invalid war preparations will now be purged

- AI can now remove smaller wars to focus on big attacks instead

- Fixed AI having problems with retrieving exiled units.

- AI now allowed to invade while preparing for war with neighbors assuming opponents are weak.

- AI should now have a higher minimum for home defense units

- AI under player command should now be allowed sealions earlier

- puppets will now prefer exile until their masters are defeated

- JAP now avoids declaring wars if in a pinch

- fixed error where AI would not balance forces correctly on a border at peace depending on who was biggest threat

- Fixed supplies bug where AI doesn't produce necessary amount when receives some supplies from allied country holding their troops on our territory.

- fixed a broken check for war against POL as SOV in late war

- Fixed problem with AI ignoring important fronts and overreacting for small fronts (like rebels spawned from undergrounds)

- fixed issue stopping axis puppets getting called at start of war

- occupied norway should now be considered german home area since they can walk over when it comes to invasions

- Vichy is now on the menu again for US attacks!

- fixed an issue where AI would calculate HQs as regular infantry and overstack invasions

- US now gives more lend lease when it runs out of manpower

- fixed an issue for countries without airports trying to buy planes with production licenses

- fixed issue where AI evaluated beaches differently at the moment of sending the invasion and could switch to a worse one

- UK will now pwn spain in the face if they grab gibraltar and blocks them in

- AI now research prerequisites for motorized troops more diligently

- fixed an issue where it was impossible to invade gibraltar without using manual control because it tried to trace the landing path from the blocked sea zone with the port rather than the one without

- sweden now only gives military access once norway has fallen, not while they are fighting the germans

- fixed issues with reinforce invasions eating all supply

- made allies prefer german mainland invasions if soviet is losing

- JAP now declares war on UK same time as US roughly

- fixed issue with UK AI not properly embargoing JAP

- ai now do not calculate soviet troops as friends just because they have same goal for invasions (we are competing!)

- fixed issue with spy AI incorrectly boosting enemies parties

- only existing countries should now be performing espionage

-----------------------------------------------------------------------

- User Modding

-----------------------------------------------------------------------

- techs can now be flagged to be stealable or not through espionage (all are stealable by default) write stealable=no to turn it off.

- Fixed issue with replace_path in mods

- New any_controlled effect trigger that works like any_owned

[Cкрыть]

А может вы выложите как раньше? Что бы любой желающий мог поучаствовать в переводе?

Изменено пользователем ROTOR
Ссылка на комментарий

GreenJazz

В несколько сокращенном, но понятном варианте (наиболее интересные изменения пометил оранжевым):

Изменения в геймплее:

- Партизаны больше не будут появляться в захваченных пограничных провинциях.

- Теперь при слиянии юнитов, лучший выбранный юнит не будет 1-м в выборке.

- Теперь моторизованные юниты будут получать некоторые бонусы скорости от колесного хода.

- В моде CGM, больше не будут происходить удары по организации.

- Техи стоящие в очереди, и ставшие недоступными (напр. потеряна пров. с нужной постройкой), больше не будут потреблять очки л-ва.

- Задержка атаки, будет также зависеть от времени суток.

- Исправлена ситуация с долгой задежкой вспомогательной атаки.

- Исправлена проблема когда CAGи могли воевать и подниматся в воздух, вне зависимости от уровня орг.

- Юниты не способные воевать (например юниты потерявшие орг. или пустые HQ) больше не учитываются в расчете stacking penalty.

- Каждый раз, потопление конвоя оказывает общий эффект и медленно востанавливается.

- Исправленно использование supplies, созданием штаба в заданном радиусе, supplies переносятся туда.

- Ограничение для эмбарго, не более 65 очков нейтральности.

- Исправленна проблема неправильного размещения генералов в другой стране.

- Эмбарго теперь стоит 1 очко дипломатии.

- Офицерский рейтинг в моде CGM, теперь устанавливается таким же, как при определенном историческом старте.

- Исправлена проблема с общим подсчетом очков в CGM, доступных для технологий.

- Исправлена ошибка при которой было невозможно захватить побережье, если в пров. отсутствовало определение порта в DB.

- Для CGM исправленна возможность построить штаб, при отсутствии очков.

- Ликвидирован минимальный риск восстаний от национализма.

Улучшения в интерфейсе:

- В меню дизайна дивизии, добавлен индикатор эффекта от типа местности.

- Исправлен спам в сообщениях, для мода CGM.

- Исправлен баг для мин/макс сдвига слайдера в CGM.

- Исправленно отсутствие подсказки в иконке на запрос действия в LL. (кто знает, что такое LL?)

- Уничтожение юнитов, если им некуда отступать. Наносится урон юнитам, транспортируемым морем или воздухом.

- Больше нельзя кликнуть на кнопку "Play" если выбранная закладка, не соответствует выбранному Табом, на данный момент.

- Теперь показывается IC (ПП) на стадии размещения в CGM.

- Исправлена проблема с невидимостью значков в истории команд.

- Исправлен баг в дневном/ночном статусе вызова GUI (фиг его знает, что это за аббревиатура. Какой-нибудь, Граунд Юнитс Интерфейс).

- Определение дня/ночи в панели приказов для сухопутных сил.

- Исправлен неправильный уровень разведки в собственных пров. при старте.

- Теперь возможно добавить конвой/экскорт нажатием CTRL+LMB+10|-10 в меню редактирования конвоев.

- Открытый заново LL экран, теперь помнит заблокированные слайдеры.

- Скорости юнитов, теперь показываются с большей точностью.

- Положительный Зимний эффект для стр. ресурсов, выделен зеленым.

- Добавлена подробная информация о том, что влияет на текущую скорость юнита.

- Значение контрразведки, теперь правильно отражает примерное кол-во шпионов, направленных для контрразведки в др. государства.

- Исправравленно влияние министра иностр. дел на слайдеры науки.

- Добавлено имя типа юнита в запросе на покупку пром. лицензии.

Изменение в базе данных:

(далее буду перечислять только важные изменения, слишком много непринципиальных)

- Добавлены ядерные ивенты.

- Исправлены ошибки в техах по странам.

- Техи для АС (бронеавтомобили) перешели на 2-х годичный цикл, некоторые изменения в модификациях.

- Сбалансированы угрозы от решений, войны и сражений.

- Подправлены некоторые ивенты для Польши, Турции, Германии, Китая, СССР, Японии.

Стабильность и Эффективность работы системы:

- Неправильные модификации имен, местоположения, теперь будут печататься в логах и не будут приводить к крашу.

- Оптимизирована загрузка сейвов и старта.

- Оптимизирован расчет погоды.

- Исправленны некоторые другие краши и проблемы.

Улучшения AI:

(похоже общие изменения достаточно существенные. Будем надеятся, что АИ действительно поумнеет)

- Сбалансированно Японское вторжение.

- Исправлен баг с воздушным десантом.

- АИ больше не делает глупых эмбарго.

- АИ теперь считает нужды обеспечения при захвате, учитывая кол-во войск.

- АИ теперь учитывает большой overstacking.

- АИ теперь может выполнять экспорт/импорт обоюдно.

Собирался закончить перевод, но ниже уже доделали остальное.

Спасибо тому, кто закончил.

Изменено пользователем GreenJazz
Ссылка на комментарий

GreenJazz
А что такое CGM?

Какой-то мод. Мне не знаком.

Ссылка на комментарий

- Fixed bug in day/night local status in province override by GUI calls.

- Исправлен баг когда вывод значений дня/ночи для провинции перекрывался другими запросами к графическому интерфейсу.

По ИИ половина:

- Пересмотрен алгоритм вторжения Японии.

- Исправлен баг ИИ для десантирования парашутистов (а так же спама с пустых самолетов).

- ИИ теперь не вводит нелогичные эмбарго.

- ИИ теперь оценивает необходимое кол-во ресурсов при нападении для использования только того кол-ва юнитов которое он может поддержать.

- ИИ теперь правильно меняет приоритеты, опираясь не только на глобальные цели.

- Правильно распределяет юниты по фронту, старается максимально избежать минусовой бонус на стак юнитов.

- Нац. решение по Японии принимается теперь только после окончания войны с Китаем, что бы избежать потерю юнитов без снабжения.

- Фикс на импорт-экспорт ресурсов одного типа.

- ИИ теперь учитывает снабжение провинций при попытке окружения в атаке.

- ИИ теперь делает различия между странами которые враждебны и потенциально враждебны.

- Улучшена оценка направлений ударов и территориальных угроз.

- Много мелких улучшений баланса производства для различных стран.

- ИИ научился прекращать мелкие войны ради одного большого удара.

- Исправлен алгоритм отвода и реорганизации войск.

- ИИ теперь может напасть на соседа даже во время подготовки к войне, в случае если противник заметно слабее.

- ИИ теперь держит минимум войск для защиты своей территории.

- Марионетки теперь предпочитают изгнание в случае если главная страна побеждена.

- Япония избегает начало войны если считает что не готова.

- Исправлена ошибка в балансировании и оценки приграничных войск и угроз им.

- Испрвлена ошибка оценки подкреплений получаемых от союзников.

Изменено пользователем niju
Ссылка на комментарий

Airborne
- Япония избегает начало войны если считает что не готова.

А по истории Япония и так была не совсем готова вести тотальную войну с союзниками.Да и Маньчжурию японские войска оккупировали без ведома императора и генштаба.

Ссылка на комментарий

Установил сборку на английском, прилагаемую в первом посте. Работает, кажется, нормально, но карта не отображается (белая) на любом из режимов просмотра.

Кто-нибудь сталкивался с такой проблемой? В теме о технических проблемах не нашёл, в этой тоже.

Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 1,241
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 299498

Лучшие авторы в этой теме

  • neigrok

    83

  • Rumata87

    57

  • aaar

    46

  • SQR

    44

  • Airborne

    38

  • ROTOR

    37

  • GameForGame

    32

  • niju

    31

  • Юрий 79

    30

  • ljekio

    29

  • anty2

    24

  • Gann

    22

  • Igorjan

    22

  • Trex

    20

  • Perf

    18

  • Zoophil

    16

  • simuil

    15

  • Геша

    14

  • Gensek Cherdenko

    14

  • Drovosekas

    14

  • GreenJazz

    14

  • mener

    13

  • yarrik

    12

  • FuguPhish

    12

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...