Перейти к содержимому
Strategium.ru

Гессенский стрелок

Рекомендованные сообщения

(изменено)
Здравствуйте, скачал СК2+, распаковал архив в папку mod, запустил через лаунчер, все длс, из модов только плюс, на загрузке флагов программа прекращает работать, кто знает как исправить?

Система:

Windows 7 64-разрядная домашняя расширенная

ОЗУ: 2048 Мб

Видяха: NVIDIA GeForce 9500 GT

Проц: AMD Athlon II X2 245 2.9 GHz

Архив с логами прилагается.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Мод установлен в папку с игрой? Я как-то установил в папку mod в корневой папки игры - была точно такая проблема. Поставил в your user documents>\Paradox Interactive\Crusader Kings II\mod.

Все работает отлично.

Изменено пользователем Engarde

Vladislav_Emelyanov
(изменено)
Мод установлен в папку с игрой? Я как-то установил в папку mod в корневой папки игры - была точно такая проблема. Поставил в your user documents>\Paradox Interactive\Crusader Kings II\mod.

Все работает отлично.

Сделал так же, все работает, спасибо!

Уух, люблю СК2+ :042: , жаль только нет раздробленных миров как в старой версии :cray:

Изменено пользователем Vladislav_Emelyanov

Сделал так же, все работает, спасибо!

Уух, люблю СК2+ :042: , жаль только нет раздробленных миров как в старой версии :cray:

В самом начале игры, в интригах есть кнопочка. Её жмакаешь и делишь мир. Вуаля.


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 7.05.2015Нажмите здесь!
 

* The regular 'Demand Religious Conversion' diplo action has been removed. It has been replaced with 'Attempt Religious Conversion' -- usable under in the same circumstances (though it costs 50 Piety to attempt to convert a vassal, instead of simply 10 for a courtier), you will need to decide your approach (diplomacy, religious debate, or threat of imprisonment if you have at least Medium CA/Tribal Organization) and then the target will respond either with refusal, conversion, or sympathy (though sympathy cannot be gained with threats). Each approach has a different chance of working, depending on the target and circumstances, though only diplomacy/debate can get a target to honestly convert (otherwise they will likely remain sympathetic to their old religion, and/or become Cynical). Be careful debating someone with higher Learning than you, or you may end up becoming sympathetic to THEIR religion, instead!

* Religion heads now always pay 100 Piety for holy wars (never 250), and can go into Piety "debt" if they so desire.

* Fixed stem duchy creation when HRE is created without East Francia having existed first.

* Fixed some duplicate retinues

* Fixed Mongol Empire split event

* "Protected Inheritance" (titles cannot succeed to outside the realm) moved from High to Medium Crown Authority.

* "King's Peace" moved from Medium to High Crown Authority.

* "Title Revocation" moved from Autonomous Vassals to Limited Crown Authority.

* Finally fixed the issue where Liberation Revolt leaders would sometimes end up with a city or temple capital.

* Provinces that are isolated from the top liege's capital now get +2% revolt risk.

* The game's consideration of what's considered a province contiguous to the capital now crosses a single sea zone.

* The Kidnap plot has been re-enabled for the AI to use. The AI will now use it if they are at war with the target, the target has a plot against them (and they can't arrest him), they have a reason to execute the target (and can't arrest him) or the target is a fellow vassal in the same realm with either a vassal or a county that they claim or which is de jure theirs. The player can use the Kidnap plot on anyone, but demanding a county or vassal follows the same restrictions (only against a fellow vassal, and only if the target is yours by claim or by de jure right). You have the option of quietly killing the target if they refuse your demand, but their spymaster may discover the truth. There is another version of the Kidnap plot which is only available for non-rulers, originally used if they were refused a title after a demand (or you broke a promise to give them one). It may now also be used by courtiers with a claim on a county, though the chance is far less if their claim is weak.

* Fixed the "going native" event to work in a way that makes sense.

* Fixed the nomination of vestal virgins so a player only can receive it once a year (if they happen to be Pontifex Maximus), and so it properly only applies to girls who aren't already vestalis and properly only goes to a maximum of five at a time.

* Non-titular kingdom titles for which a ruler has none of its de jure titles as part of his realm will now be destroyed shortly after being inherited.

* Bumped up slightly the number of troops an adventurer is likely to get.

* EU4 Converter: fixed bug with rebel types that was causing broken EU4 saves.

[Cкрыть]


Menschenhasser
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

В шапке.


(изменено)

Лучи добра всем! :D

В файлах мода нашел такую культурную группу как 'crusader', и состоящую из 2 культур 'outremer', 'latin', но не нашел event'a для перехода в них. Этого event'a действительно нет или это я такой слепой?

Изменено пользователем Luskor

пару вопросов насчет совместимых модов из описания. насколько они актуальны для последних версий игры и мода, и что конкретно делает consort mod??


Мод превосходный - можно сказать что это даже не мод, пропатченная ванильная версия, какой она должна быть(после правок времени перемирия) на оригинал и смотреть не хочется). Только почему в 867 году Каролингская империя является единым государством? Для убойного реализма? :unsure:


Пися Камушкин
Мод превосходный - можно сказать что это даже не мод, пропатченная ванильная версия, какой она должна быть(после правок времени перемирия) на оригинал и смотреть не хочется). Только почему в 867 году Каролингская империя является единым государством? Для убойного реализма? :unsure:

Потому что потом она красиво разваливается.


Cozyablo

не могу скачать последнюю версию

говорит скачивание начинается и тишина


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 22.05.2015Нажмите здесь!
 

* Added a new "Imperial Decadence" system which affects all non-Muslim empires (and replaces the "State of the Empire" modifiers for the Byzantium). This is a variable between 0 and 100 which will increase by 3 or more (the amount gets higher the larger and more centralized the empire is) each time the title changes hands. As the variable gets above 10, the ruler will receive an Imperial Decadence modifier which reduces troop morale, levies, and global taxes by an amount that increases as the variable does. Imperial Decadence raises further if the empire loses wars or has a ruler/regent with negative traits (on a random basis). Imperial Decadence can be lowered through coronations, tournaments, winning wars (major rebellions, holy wars, crusades, and de jure imperial claims), and the ruler/regent having positive traits (on a random basis). There is also a Lower Imperial Decadence decision available every five years which can pass reforms to reduce the decadence variable, but at the cost of 1000 Prestige and 100 Piety. Some realms, like Byzantium, will begin the game with levels of Imperial Decadence already in place -- all other empires build it up as time goes on.

* Added a bunch of tooltip to the new "Attempt Religious Conversion" diplo action which should give players a bit more insight into their options and chances of success.

* Fixed the Third Temple event so it shows the proper builder name, and added a boost to Jewish RA after it's built.

* Characters who are away from their home courts during war will have a lower chance of discovering plots and will be unable to have more children while they're away.

* If the holder of a caliphate rises above 80 decadence, other rulers of their religion (Dukes or greater) who have low decadence may claim the caliph title.

* Made lowering decadence as a muslim alittle bit easier ( tho it can still swing upwards quickly if not watched carefully ).

* If an emperor gains a second imperial title, he will now be forced to choose between them. There can be only one empire.

* Tweaked the cannibal modifier.

* Allowed Old Saxon culture to form the Kingdom of Saxony.

* Bug fixed when enacting the "Rebuild Persepolis" decision at more than max number of holdings for the province.

* Merchant Republics now begin the game with more money, and access to additional starting forces and retinue cap through their palace.

* Small Merchant Republics (under 30 realm size) can summon their patricians to the republic's defence if they are attacked by an outside force.

* All holy orders (rather than just some) will now ask to build a castle in an applicable ruler's province when they gather 600 gold. They only ask to build in provinces that already have all three main holding types (castle, city, temple), will not build more than one castle in the same province, and a given ruler can only be asked this once in their lifetime.

* Reconquering Roman territory as the Byzantine or Roman empire will now result in the creation of a "Provincia" corresponding with the reconquest events. These are the only kingdoms that Byzantium or the Roman Empire can hold without changing away from the "No vassal kingdoms" law. Byzantium can not hold Provincia Thracia, the Roman Empire can not hold Provincia Roma, forcing the Emperor of either empire to rule the "home" territory without a vassal king to hand it off to.

* Historical High Kings of Ireland given their title. Irish tribal dukes may now use a decision to give themselves a strong claim to the High King title, if its holder is also tribal. The decision requires the ruler be ambitious and have 250 Prestige.

* Revamped the conditions under which a courtier will ask to join a holy order so they make sense. They will first get divorced if they are married (and leave behind children), as well as sell any of their estates. Piety loss/gain for the liege will vary depending on whether they are a child, a close relative, or neither. If refused, the courtier will not ask the same liege again for at least ten years.

* The Settle Tribe job for the steward can now allow the liege to succeed at the Civilize a Province ambition.

* Celtic Pagan rulers now cannot switch from Tanistry to another succession type, as is supposed to be the case.

* Fixed the CB which enforces a claim for others to still trigger success for the Win a War ambition.

* Succession Crisis now applies to Tanistry and Feudal Elective realms as well.

* Limited notification events for wounded and maimed characters in a tournament to members of the top liege's court, vassals, dynasty and close relatives.

* The Sunni Caliphate (AI only) may now experience a period of anarchy (known historically as the Anarchy at Samarra) if there is a particularly weak caliph between 800 and 900 AD -- the caliph will be all but imprisoned by his court, and his vassal limit will drop dramatically until either he or a successor can restore order. In the Old Gods bookmark, this period of anarchy is already underway.

* Characters with more than one sympathy trait can receive an event where a fellow courtier who is zealous challenges them, and they will either drop one of their sympathy traits or gain the cynical trait and an enemy.

* Guardian traits should now influence which traits their wards end up with a bit more.

[Cкрыть]


Tempest
<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 22.05.2015Нажмите здесь!
 

* Added a new "Imperial Decadence" system which affects all non-Muslim empires (and replaces the "State of the Empire" modifiers for the Byzantium). This is a variable between 0 and 100 which will increase by 3 or more (the amount gets higher the larger and more centralized the empire is) each time the title changes hands. As the variable gets above 10, the ruler will receive an Imperial Decadence modifier which reduces troop morale, levies, and global taxes by an amount that increases as the variable does. Imperial Decadence raises further if the empire loses wars or has a ruler/regent with negative traits (on a random basis). Imperial Decadence can be lowered through coronations, tournaments, winning wars (major rebellions, holy wars, crusades, and de jure imperial claims), and the ruler/regent having positive traits (on a random basis). There is also a Lower Imperial Decadence decision available every five years which can pass reforms to reduce the decadence variable, but at the cost of 1000 Prestige and 100 Piety. Some realms, like Byzantium, will begin the game with levels of Imperial Decadence already in place -- all other empires build it up as time goes on.

* Added a bunch of tooltip to the new "Attempt Religious Conversion" diplo action which should give players a bit more insight into their options and chances of success.

* Fixed the Third Temple event so it shows the proper builder name, and added a boost to Jewish RA after it's built.

* Characters who are away from their home courts during war will have a lower chance of discovering plots and will be unable to have more children while they're away.

* If the holder of a caliphate rises above 80 decadence, other rulers of their religion (Dukes or greater) who have low decadence may claim the caliph title.

* Made lowering decadence as a muslim alittle bit easier ( tho it can still swing upwards quickly if not watched carefully ).

* If an emperor gains a second imperial title, he will now be forced to choose between them. There can be only one empire.

* Tweaked the cannibal modifier.

* Allowed Old Saxon culture to form the Kingdom of Saxony.

* Bug fixed when enacting the "Rebuild Persepolis" decision at more than max number of holdings for the province.

* Merchant Republics now begin the game with more money, and access to additional starting forces and retinue cap through their palace.

* Small Merchant Republics (under 30 realm size) can summon their patricians to the republic's defence if they are attacked by an outside force.

* All holy orders (rather than just some) will now ask to build a castle in an applicable ruler's province when they gather 600 gold. They only ask to build in provinces that already have all three main holding types (castle, city, temple), will not build more than one castle in the same province, and a given ruler can only be asked this once in their lifetime.

* Reconquering Roman territory as the Byzantine or Roman empire will now result in the creation of a "Provincia" corresponding with the reconquest events. These are the only kingdoms that Byzantium or the Roman Empire can hold without changing away from the "No vassal kingdoms" law. Byzantium can not hold Provincia Thracia, the Roman Empire can not hold Provincia Roma, forcing the Emperor of either empire to rule the "home" territory without a vassal king to hand it off to.

* Historical High Kings of Ireland given their title. Irish tribal dukes may now use a decision to give themselves a strong claim to the High King title, if its holder is also tribal. The decision requires the ruler be ambitious and have 250 Prestige.

* Revamped the conditions under which a courtier will ask to join a holy order so they make sense. They will first get divorced if they are married (and leave behind children), as well as sell any of their estates. Piety loss/gain for the liege will vary depending on whether they are a child, a close relative, or neither. If refused, the courtier will not ask the same liege again for at least ten years.

* The Settle Tribe job for the steward can now allow the liege to succeed at the Civilize a Province ambition.

* Celtic Pagan rulers now cannot switch from Tanistry to another succession type, as is supposed to be the case.

* Fixed the CB which enforces a claim for others to still trigger success for the Win a War ambition.

* Succession Crisis now applies to Tanistry and Feudal Elective realms as well.

* Limited notification events for wounded and maimed characters in a tournament to members of the top liege's court, vassals, dynasty and close relatives.

* The Sunni Caliphate (AI only) may now experience a period of anarchy (known historically as the Anarchy at Samarra) if there is a particularly weak caliph between 800 and 900 AD -- the caliph will be all but imprisoned by his court, and his vassal limit will drop dramatically until either he or a successor can restore order. In the Old Gods bookmark, this period of anarchy is already underway.

* Characters with more than one sympathy trait can receive an event where a fellow courtier who is zealous challenges them, and they will either drop one of their sympathy traits or gain the cynical trait and an enemy.

* Guardian traits should now influence which traits their wards end up with a bit more.

[Cкрыть]


 i 

Обновил
 

Здравствуйте, господа.

Столкнулся с такой неприятностью - реформированные язычники не могут грабить у меня. Ни в феодализме, ни в республике.

Вопрос, - это у меня баг или это фишка мода? =)))

Если фишка, то как вернуть взад, так сказать

чтоб можно было грабить язычниками, нарпрмиер реформированным селтиком и реформированным нордическим язычеством.

подскажите пожалуйста


Sergik1777

Подскажите,из-за чего может постоянно вылетать игра с этим модом?Установил как положено,в папку документы,лет 50 играл нормально,потом пошли вылеты постоянно...


Cozyablo
(изменено)

Подскажите пожалуйста кто-нибудь, что такое раздробленный мир, о котором так много пишут в этой теме?

Да и еще вопрос, при нажатии на иконку де-юре королевства игра вылетает. Это частая проблема или у меня какие-то траблы?

Первый вопрос снят.

Изменено пользователем Cozyablo

В ваниле можно было приглашать дворянина, священника, дебютантку. В моде же это можно произвести только один раз. Вопрос: почему так и где брать народ?


Здравствуйте, господа.

Столкнулся с такой неприятностью - реформированные язычники не могут грабить у меня. Ни в феодализме, ни в республике.

Вопрос, - это у меня баг или это фишка мода? =)))

Если фишка, то как вернуть взад, так сказать

чтоб можно было грабить язычниками, нарпрмиер реформированным селтиком и реформированным нордическим язычеством.

подскажите пожалуйста

пожалуйста, подскажите по моему вопросу хоть кто нибудь!


ainur88
пожалуйста, подскажите по моему вопросу хоть кто нибудь!

Так и быть уговорили:

идем по этому адресу:

Documents\Paradox Interactive\Crusader Kings II\mod\CK2Plus\common\religions

открываем там текстовый документ, ищем нужный вам reformed_pagan

и напротив

allow_loot ставим yes

усё

"Викинга" тоже будут давать, если играть за Норсов


В ваниле можно было приглашать дворянина, священника, дебютантку. В моде же это можно произвести только один раз. Вопрос: почему так и где брать народ?
Так и быть уговорили:

идем по этому адресу:

Documents\Paradox Interactive\Crusader Kings II\mod\CK2Plus\common\religions

открываем там текстовый документ, ищем нужный вам reformed_pagan

и напротив

allow_loot ставим yes

усё

"Викинга" тоже будут давать, если играть за Норсов

Раз вы уже помогаете, окажите пожалуйста помощь и мне.

ainur88
(изменено)
Раз вы уже помогаете, окажите пожалуйста помощь и мне.

Можно приглашать раз в месяц. Почему так? Не знаю вопрос к мододелам)

Если вам нужны люди для распределение земель, то в решениях есть кнопочка распределить "все земли" или только "раздать баронства". Так что проблем с народом возникнуть не должно

Изменено пользователем ainur88

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 2,345
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 787890

Лучшие авторы в этой теме

  • Pacific Coast Highway

    169

  • Kit_EA

    119

  • Гессенский стрелок

    111

  • vitovt13

    94

  • Вадим_

    56

  • MaslovRG

    45

  • Meltafess

    39

  • HCaesius

    38

  • Ydaa

    36

  • Domkrat282

    31

  • Антипа

    30

  • vovks

    25

  • Elest

    25

  • yangutov

    23

  • Sergik1777

    22

  • yrfin

    22

  • русич

    21

  • Aspen

    21

  • Shvondermyx

    20

  • Walick

    19

  • Menschenhasser

    18

  • Dipsas

    17

  • Replecant

    15

  • Warfail

    15

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

e479

Адаптация 2.8.3.4 полной самодостаточной сборки CK2+ на основе прежнего перевода готова. Сейчас попробую исправить одну мелочь и выложу ссылку. Поскольку я не занимался переводом, а только адаптацие

Dralingea

I don't speak Russian but I really wanted to thanks you for sharing this mod out of paradox forum ! Thanks you very much !

vitovt13

@Adjudicator на игру постоянные скидки (Стим или Гамазавр). Если являешься таким уж ярым фанатом данной серии, то можно сэкономить на табаке, алкоголе или грязных женщинах, приобрести стоковую ве

Aldes

Шел святой к Господу. Шел туда, где не был ни разу, Увидал на рабе Божьем (имя) проказу. Поклонюсь святому по первому разу,   Попрошу убрать злую проказу. Помоги, святой,

KolenZo

мдаа, ск плюс пока на голову превосходит ванилу по степени внезапности смертей и доставления веселья.   В общем, сел за киев с 769, начитерил лютого персонажа (гений, сильный и далее по текс

Steposhan

КОГДА ПЕРЕВЕДУТ?!

Москаль

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. . Кстати, в итоге таки выпустили патч совместимости с 3.3.0.   Культуры закончились. Теперь разрабы скачут на религиях и истории. Я наконец-

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Compatible with Patch 2.6.1.1 Checksums Without India: KDCR With India: GRQD    

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    • alexis
×
×
  • Создать...