Перейти к содержимому
Strategium.ru

Гессенский стрелок

Рекомендованные сообщения

Давно узнать хотел, мод и правда так уж оживляет оригинал? Ибо на вики наткнулся на то, что этих ребят, что разрабатывают этот мод взяли в компанию.

Настолько оживляет, что я даже перешел с русской ванилы на басурманскую(английскую) версию с модом) И мне очень нравится))


electromagic

Такой вопрос - как за герцога муслима перейти в католичество? Столица католическая. Вариант стать вассалом католика и конвертироваться в его веру не проканал.


Такой вопрос - как за герцога муслима перейти в католичество? Столица католическая. Вариант стать вассалом католика и конвертироваться в его веру не проканал.

Наложница христианка может выдать эвент "пастельный разговор" где рассказывает о своей вере и предлагает принять её.

То же самое с женой, в какой то версии даже действие было "чё я не как жена то"


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 4.02.2015Нажмите здесь!
 

* Major revision to the faction system:

* There are now four main factions:

Court (vassals who push for autonomy and recognition)

Prosperity (vassals who are interested in wealth and peace)

Glory (vassals who are interested in prestige and war)

Tradition (vassals who are interested in piety and religion)

* Vassals can join all four factions, but will be drawn to some based on their traits and relations with the faction leader

* Faction leaders have a diplo decision to 'Recruit Faction Member' for any vassal not part of their faction

* Faction members have a diplo decision to 'Court Faction Member' for any other member of their faction

* Faction members sometimes have disputes with disliked faction leaders, which can end in them leaving the faction

* Chancellors have a new 'Negotiate With Faction' result on their Improve Relations job, if they are on the province of a faction leader

* Spymasters have a new 'Undermine Faction Member' result on their Uncover Plots job, if they are on the province of a faction member

* Upon a faction meeting being called, members have the option to call for a vote of no confidence before the meeting can begin

* Factions have a wider variety of things they can demand when they're unhappy, including reversion to an old succession law or surrendering a county to a faction member

* 'Faction Mood' is no longer abstracted -- it is based directly on the prevailing opinion of faction members towards their liege

* When a faction rebellion is defeated, rebels are banned from joining ANY faction for five years

* Tooltips only indicate a change in faction mood when the liege actually has that faction existing

* Actions that change faction opinions now last five years, rather than until the annual faction maintenance

* Factions are pleased when you give a title to a member of their faction

* Faction rebellions now properly remove the Loyalist trait upon the war ending, and the "reward your allies" event should properly fire

* Lieges now get an opinion bonus towards Loyalist vassals, as well as the reverse, for the duration of the war

* Factions are no longer called into a Separatist war

* Pretender faction leaders have a diplo decision to 'Ask to Support Pretender' for any fellow vassal, to get them to support your chosen pretender

* There is now a "Religious Faction" which can form if a vassal is part of the liege's religion group but not the same religion (meaning they are either a heretic or the parent religion). If the faction grows powerful enough, it will demand that the liege convert or will start an overthrow war -- and if that war is successful, the liege will be replaced by an heir/pretender/claimant of the faction's religion or by the faction leader.

* band-aid fix to prevent Carolingian Empire/Holy Roman Empire from gaining de jure territories before they have ever been formed

* fix to France becoming de jure e_france again after the fall of the Carolingian Empire

* fix to prevent carousing from cancelling for "no guests" when invitees have accepted.

* fix to allow the Restless Sidhe modifier to go away from provinces no longer held by Celtic Pagans or Tuatha

* Upped the impact diseases have on the provinces they infect ( effects against charaters remains unchanged)

* Pagan Subjugation CB no longer restricted to neighbors (still restricted to targets in the de jure kingdom of your capital, though)

* Egyptian, Levantine and Bedouin cultures now properly convert in the EU4 Converter

* Several omitted & incorrect provinces have been addressed in the EU4 converter

* Added "the Jailer" for rulers who enjoy having a rather populated prison

* Centralization law removed -- Vassal limits and demesne size modifiers moved to Crown Authority (+12 vassal size at minimum CA with -3 per level down to 0 at max, +0 demesne size at minimum CA with +1 per level up to +4 at max)

* Majesty conveys a bonus to demesne size, with +1 at tech level 2, +2 at tech level 4, +3 at tech level 6 and +4 at tech level 8

* Customs techs now convey a levy bonus as well as a tax bonus

* Adjusted de jure land in and around finland

* Unreformed pagans can now convert to feudalism/republicanism

* Titles that are invalid due to the Charlemagne DLC being active will now reflect that in the tooltip

[Cкрыть]


<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 4.02.2015Нажмите здесь!
 

* Major revision to the faction system:

* There are now four main factions:

Court (vassals who push for autonomy and recognition)

Prosperity (vassals who are interested in wealth and peace)

Glory (vassals who are interested in prestige and war)

Tradition (vassals who are interested in piety and religion)

* Vassals can join all four factions, but will be drawn to some based on their traits and relations with the faction leader

* Faction leaders have a diplo decision to 'Recruit Faction Member' for any vassal not part of their faction

* Faction members have a diplo decision to 'Court Faction Member' for any other member of their faction

* Faction members sometimes have disputes with disliked faction leaders, which can end in them leaving the faction

* Chancellors have a new 'Negotiate With Faction' result on their Improve Relations job, if they are on the province of a faction leader

* Spymasters have a new 'Undermine Faction Member' result on their Uncover Plots job, if they are on the province of a faction member

* Upon a faction meeting being called, members have the option to call for a vote of no confidence before the meeting can begin

* Factions have a wider variety of things they can demand when they're unhappy, including reversion to an old succession law or surrendering a county to a faction member

* 'Faction Mood' is no longer abstracted -- it is based directly on the prevailing opinion of faction members towards their liege

* When a faction rebellion is defeated, rebels are banned from joining ANY faction for five years

* Tooltips only indicate a change in faction mood when the liege actually has that faction existing

* Actions that change faction opinions now last five years, rather than until the annual faction maintenance

* Factions are pleased when you give a title to a member of their faction

* Faction rebellions now properly remove the Loyalist trait upon the war ending, and the "reward your allies" event should properly fire

* Lieges now get an opinion bonus towards Loyalist vassals, as well as the reverse, for the duration of the war

* Factions are no longer called into a Separatist war

* Pretender faction leaders have a diplo decision to 'Ask to Support Pretender' for any fellow vassal, to get them to support your chosen pretender

* There is now a "Religious Faction" which can form if a vassal is part of the liege's religion group but not the same religion (meaning they are either a heretic or the parent religion). If the faction grows powerful enough, it will demand that the liege convert or will start an overthrow war -- and if that war is successful, the liege will be replaced by an heir/pretender/claimant of the faction's religion or by the faction leader.

* band-aid fix to prevent Carolingian Empire/Holy Roman Empire from gaining de jure territories before they have ever been formed

* fix to France becoming de jure e_france again after the fall of the Carolingian Empire

* fix to prevent carousing from cancelling for "no guests" when invitees have accepted.

* fix to allow the Restless Sidhe modifier to go away from provinces no longer held by Celtic Pagans or Tuatha

* Upped the impact diseases have on the provinces they infect ( effects against charaters remains unchanged)

* Pagan Subjugation CB no longer restricted to neighbors (still restricted to targets in the de jure kingdom of your capital, though)

* Egyptian, Levantine and Bedouin cultures now properly convert in the EU4 Converter

* Several omitted & incorrect provinces have been addressed in the EU4 converter

* Added "the Jailer" for rulers who enjoy having a rather populated prison

* Centralization law removed -- Vassal limits and demesne size modifiers moved to Crown Authority (+12 vassal size at minimum CA with -3 per level down to 0 at max, +0 demesne size at minimum CA with +1 per level up to +4 at max)

* Majesty conveys a bonus to demesne size, with +1 at tech level 2, +2 at tech level 4, +3 at tech level 6 and +4 at tech level 8

* Customs techs now convey a levy bonus as well as a tax bonus

* Adjusted de jure land in and around finland

* Unreformed pagans can now convert to feudalism/republicanism

* Titles that are invalid due to the Charlemagne DLC being active will now reflect that in the tooltip

[Cкрыть]


 i 

Добавил в шапку
 

Есть империя с несколькими королевствами в составе и в некоторых из них у меня нельзя призвать армию вассала, как решить эту проблему?


DrowRanger
Есть империя с несколькими королевствами в составе и в некоторых из них у меня нельзя призвать армию вассала, как решить эту проблему?

Слишком мало деталей. Что за королевства, что за вассалы, племенные или феодальные, какое у них к вам отношение, может они просто вас не любят? И учтите, вассал моего вассала - не мой вассал. Вы можете призвать армию короля-вассала, но не герцога/графа, который подчиняется этому королю, хоть он и в вашем гос-ве


Dark_Sem

Хелп кто может.

Контролирую Францию, Голландию, Аквитанию и Бургундию( столица в Париже) при этом не могу создать императорский титул. В чем беда, или способ созданию поменяли?


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 8.02.2015Нажмите здесь!
 

* The AI will now only use pagan subjugation on neighboring (or very close) territories.

* The AI will now be willing to press antipope claims on the Papacy even if the antipope is not of the ruler's dynasty.

* Moved the county of Sudermanland to the duchy of Uppland to solidify a king of Sweden's power a little

* Increased the holding count of Akershus, Bergenshus, and Trondelag so Norway is no longer just a tasty snack for Sweden or Denmark to munch on

* Moved Norway's capital to Trondelag

* Being caught murdering someone will now give an extra level of Dishonourable (for a total of 2, which wear off at the usual speed) instead of vanilla's permanent "Known Murderer" modifier.

* Factions in the HRE are more disapproving of Crown Authority, and more likely to demand it be reduced.

* The descriptions of Autonomous Vassals and Low Crown Authority now contain a note that Kingdom and Empire de jure claims cannot be made.

* Faction vote results will now display the vote of the player.

* Ruler name has been added to the faction mood tooltips, so they make sense (particularly in the CB code).

* The 'support our liege' faction result now states that prestige is being transferred to the liege, so it's not confusing.

* Revolts that stem from failed imprisonment will no longer be rendered invalid.

[Cкрыть]


Old_Wayfarer
]]>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ]]>

changelog 8.02.2015Нажмите здесь!
 

* The AI will now only use pagan subjugation on neighboring (or very close) territories.

* The AI will now be willing to press antipope claims on the Papacy even if the antipope is not of the ruler's dynasty.

* Moved the county of Sudermanland to the duchy of Uppland to solidify a king of Sweden's power a little

* Increased the holding count of Akershus, Bergenshus, and Trondelag so Norway is no longer just a tasty snack for Sweden or Denmark to munch on

* Moved Norway's capital to Trondelag

* Being caught murdering someone will now give an extra level of Dishonourable (for a total of 2, which wear off at the usual speed) instead of vanilla's permanent "Known Murderer" modifier.

* Factions in the HRE are more disapproving of Crown Authority, and more likely to demand it be reduced.

* The descriptions of Autonomous Vassals and Low Crown Authority now contain a note that Kingdom and Empire de jure claims cannot be made.

* Faction vote results will now display the vote of the player.

* Ruler name has been added to the faction mood tooltips, so they make sense (particularly in the CB code).

* The 'support our liege' faction result now states that prestige is being transferred to the liege, so it's not confusing.

* Revolts that stem from failed imprisonment will no longer be rendered invalid.

[Cкрыть]


 i 

В шапке
 

(изменено)
Слишком мало деталей. Что за королевства, что за вассалы, племенные или феодальные, какое у них к вам отношение, может они просто вас не любят? И учтите, вассал моего вассала - не мой вассал. Вы можете призвать армию короля-вассала, но не герцога/графа, который подчиняется этому королю, хоть он и в вашем гос-ве

Греция и Сицилия, в составе Византии, феодальные, отношение 100 положительное, короли - мои прямые вассалы. Раньше всё было нормально, но потом они откололись, пришлось завоевать снова и после завоевания и назначения нового короля войска не призываются, хотя в игре прошло уже лет 20.

Изменено пользователем Katy_s

Не могу запустить мод.

устанавливаю сборку с форума и на нее мод.

Лаунчер мод видит, но к сожалению при загрузке выпадает с ошибкой.

Видимо есть какие-то нюансы с установкой?


vitovt13
Не могу запустить мод.

устанавливаю сборку с форума и на нее мод.

Лаунчер мод видит, но к сожалению при загрузке выпадает с ошибкой.

Видимо есть какие-то нюансы с установкой?

4.1 Все моды устанавливаются в <Мои документы>\Paradox Interactive\Crusader Kings II\mod.


vitovt13

<noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex>

changelog 19.02.2015Нажмите здесь!
 

* Become King ambition no longer selectable when a vassal (was already invalidated on selection if not independent).

* Spying via the Way of Life decision no longer reveals a lover who is the target's wife or consort.

* Added additional check so guests of feasts do not have their flags cleared before the feast is actually over.

* Court members will no longer auto-marry members of their liege's dynasty.

* Cleaned up feast events to make them mostly work from triggers instead of slowing down the system.

* Tweaked feast events:

-duels are now available to women with martial lady traits

-female and homosexual feast hosts can now seduce feast guests (married or not)

-single and homosexual feast guests can now seduce other guests (married or not)

-possible to become lovers as a result of a successful seduction at a feast

-tweaked chances of triggering and success for seductions at feast

* You may now invite members of the target's court to join a Fabricate Treason plot (when used against a vassal).

* Added tooltips for the factions so it's clear what raises and lowers their moods.

* The "Settle Tribe" job for a tribal ruler's Steward now has the chance to begin city construction if the county is already of the ruler's culture.

* Duchy of Aland added to the technology list.

* Fixed the event chain where adventurers are taken captive and offered to their target for ransom.

* Seduction, Scholarship, and Theology focus are also lost when the ruler is a prisoner.

* The HRE should not lose de jure land any longer after the fall of the Carolingian Empire.

* Pagan wards no longer care whether guardian takes prisoners/makes sacrifices after sieges.

* Lowered tribal building costs for market village and tribal hillfort.

* Other factions get a little jealous when you grant a landed title to the member of a different faction.

* Events/decisions which are supposed to be tied to geographical regions will no longer fail to work if the province de jure drifts to a different kingdom title.

* Vassals will no longer ask to replace your councillors during a rebellion.

* Moved Majesty's demesne size bonus to Legalism instead.

* Added a number of law prerequisites into Legalism tech.

* Changed Norse culture conversion events to happen a bit more quickly.

* Limited spread of Outremer culture to the Levant and the Middle East.

* All reformed pagan religion heads are now granted to the player in the same manner as the Norse were.

[Cкрыть]


Dark_Sem

Плохо, что после формирования Римской Империи, византийская коронация становится обычной имперской.... как-то неправильно =) Ради триггера стоит ли формировать...


Воевода
(изменено)

Какие требования к удовлетворению амбиции "Become exalted among Men"? У меня столько вассалов, что условия скрылись на самом верху этого длинного списка.

Изменено пользователем Воевода

Tempest
Какие требования к удовлетворению амбиции "Become exalted among Men"? У меня столько вассалов, что условия скрылись на самом верху этого длинного списка.

в ванилле это 1000 престижа


Воевода
(изменено)
в ванилле это 1000 престижа

Да, я это нашёл, про обычную игру речь не веду, так как, например, цена "Become Paragon of Virtue" в CK2+ поднята с 500 до 1000 благочестия, и добавлены некоторые новые амбиции, то, скорее всего, и у "Become Exalted among Men" порог удовлетворения повышен. Вот только насколько: 1500 или 2000 престижа? Мне важно, чтобы расставить приоритет для амбиций.

Изменено пользователем Воевода

Да, я это нашёл, про обычную игру речь не веду, так как, например, цена "Become Paragon of Virtue" в CK2+ поднята с 500 до 1000 благочестия, и добавлены некоторые новые амбиции, то, скорее всего, и у "Become Exalted among Men" порог удовлетворения повышен. Вот только насколько: 1500 или 2000 престижа? Мне важно, чтобы расставить приоритет для амбиций.

Он там кажется повышается каждый раз, пропорционально твоему престижу.


fiodor8
Да, я это нашёл, про обычную игру речь не веду, так как, например, цена "Become Paragon of Virtue" в CK2+ поднята с 500 до 1000 благочестия, и добавлены некоторые новые амбиции, то, скорее всего, и у "Become Exalted among Men" порог удовлетворения повышен. Вот только насколько: 1500 или 2000 престижа? Мне важно, чтобы расставить приоритет для амбиций.

Сначала 1000, если превышаешь, то 3000. Если превышаешь 3000 амбиция становится недоступной.


Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   Вы не можете вставлять картинки напрямую. Загрузите или вставьте их через URL.

  • Ответы 2,345
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 788730

Лучшие авторы в этой теме

  • Pacific Coast Highway

    169

  • Kit_EA

    119

  • Гессенский стрелок

    111

  • vitovt13

    94

  • Вадим_

    56

  • MaslovRG

    45

  • Meltafess

    39

  • HCaesius

    38

  • Ydaa

    36

  • Domkrat282

    31

  • Антипа

    30

  • vovks

    25

  • Elest

    25

  • yangutov

    23

  • Sergik1777

    22

  • yrfin

    22

  • русич

    21

  • Aspen

    21

  • Shvondermyx

    20

  • Walick

    19

  • Menschenhasser

    18

  • Dipsas

    17

  • Replecant

    15

  • Warfail

    15

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

e479

Адаптация 2.8.3.4 полной самодостаточной сборки CK2+ на основе прежнего перевода готова. Сейчас попробую исправить одну мелочь и выложу ссылку. Поскольку я не занимался переводом, а только адаптацие

Dralingea

I don't speak Russian but I really wanted to thanks you for sharing this mod out of paradox forum ! Thanks you very much !

vitovt13

@Adjudicator на игру постоянные скидки (Стим или Гамазавр). Если являешься таким уж ярым фанатом данной серии, то можно сэкономить на табаке, алкоголе или грязных женщинах, приобрести стоковую ве

Aldes

Шел святой к Господу. Шел туда, где не был ни разу, Увидал на рабе Божьем (имя) проказу. Поклонюсь святому по первому разу,   Попрошу убрать злую проказу. Помоги, святой,

KolenZo

мдаа, ск плюс пока на голову превосходит ванилу по степени внезапности смертей и доставления веселья.   В общем, сел за киев с 769, начитерил лютого персонажа (гений, сильный и далее по текс

Steposhan

КОГДА ПЕРЕВЕДУТ?!

Москаль

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. . Кстати, в итоге таки выпустили патч совместимости с 3.3.0.   Культуры закончились. Теперь разрабы скачут на религиях и истории. Я наконец-

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Compatible with Patch 2.6.1.1 Checksums Without India: KDCR With India: GRQD    

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    • alexis
×
×
  • Создать...