Перейти к содержимому
Strategium.ru

Гессенский стрелок

Рекомендованные сообщения

И как узнать, что именно мне не хватает:

q3Flz.jpg

Деньги на создание есть, 50% территории сего титула тоже есть, престиж есть, войны нет, но создать не могу. Стоит крестик и иди пойми, из за чего.

Для создания империй, нужно использовать решения в панели интриг.


Однако, юбилей - неделя без патча! Разработчики мода не заболели ли часом? Что там по этому поводу на Парадоксплазе слышно?


Гессенский стрелок
(изменено)
Однако, юбилей - неделя без патча! Разработчики мода не заболели ли часом? Что там по этому поводу на Парадоксплазе слышно?

Чего? Последний патч позавчера был

Изменено пользователем Гессенский стрелок

Pacific Coast Highway

Как то слишком сурово в моде с католической религией, на счёт другой религии не в курсе.

Через 20-30-40 лет (в каждой из игр по разному временные рамки были), сила Папы ниже 20-15, а было один раз и 9. А это означает, что кругом одни еретики. Играть находясь католиком, практически не возможно. Даже если забивать на то что твои вассалы еретики, со временем расходуешь армию быстрее чем она заполняется, в облостях евенты по минусы как экономике так и соотв. армии и т.д и т.п.

Попробую сыграть за греков, посмотрим как у них там.


Pacific Coast Highway

Кстати, как узнать какие королевства в моде?

Просто есть как я понял, не мало просто титулярных королевст (которые не показаны на полит. карте), таких как неаполь, или тринакрия.


Pacific Coast Highway

как повышать авторитет папы в мире? ужасно быстро падает

да чего говорить, если сам император HRE становится еретиком(


Гессенский стрелок
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. хотфикс

Гессенский стрелок

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. 1.12

Изменения на английскомНажмите здесь!
 1.12:

- Now compatible with official patch 1.05f.

- Upgraded to latest version of Culturally Different Cities.

- The Komnenos dynasty now starts with claims to Byzantium in 1066.

- Kingdoms and Empires must now have at least Medium crown authority to fight a de jure war over a province whose Duchy they do not control.

- Removed the attribute nerfs on birth since new education system makes them redundant (and I can always just tweak good education trait chances down if stat inflation becomes a problem again).

- Added a new education system. Children will now get an education trait sometime between the age of 15 and 16 instead of getting it on their 16th birthday. The trait they get will always be the same archetype as their tutor (ie a tutor with an intrigue trait will generate an intrigue trait for their student) but which trait the child gets is now influenced by the child's own attributes, so a high martial child is likely to do well in a martial education for example. Randomization was also increased so the child doesn't just get the exact same trait as their tutor almost every time. Overall, the higher end education traits should now be significantly rarer.

- Added a notification event that fires when one of your close relatives turns 16, letting you know that they are an adult and which education trait they got (to compensate for the lack of an education notification).

- Reduced the power/cost of universities and increased the power/cost of monastic schools, to make Temples the foremost holding for research speed.

- Decreased the chance of healthy women dying in childbirth.

- Upgraded to latest version of family relations mod.

- Sped up the spread of English and Sicilian cultures.

- The learning and piety of a head of religion will now influence the moral authority of that religion through events.

- Randomly generated characters (both at game start and after) should now properly get assigned genetic traits.

- Removed the Arrange Courtier Marriages decision. Instead, courtiers with money and a position on your council will marry on their own.

- Reduced the piety cost of early Crusades, to make Crusade-less games less likely.

- When you win an independence war, the defeated ruler will now get claims on your titles.

- Changed the way loans work. Instead of an event that fires when you go into the red, a loan can now be taken at any time through a decision. The loan amount scales to your income, and is always a five-year loan at 25% interest. If you do not have the money to pay it back on the due date, you can extend it for another five years by paying the interest. If your character dies with an unpaid loan, the debt will be transfered to your heir.

- The AI will now make use of loans during wartime in order to buy mercenaries and fund its armies.

- AI will now only change succession laws under fairly specific circumstances (so half the world won't switch to Primogeniture on day one of the game).

- Reduced the penalty for characters dying in prison.

- Reduced the chance of prisoners in the dungeon falling ill.

- Imprisoned characters can no longer join a revolt.

- Increased the chance of characters with titles escaping from prison. The higher ranked the character, the higher the chance of them making the attempt.

- Reduced starting troop multiplier for Alp Arslan (due to the changes below).

- Added more buildings to the Seljuk Turks and increased the strength of the Ghilmans.

- Removed some holdings in Byzantium and reduced the strength of the Varangian Guard.

- Further improved performance by removing some unnecessary AI checks and moving others to events.

- Added two new ambitions: Befriend Liege and Befriend Head of Religion.

- Building destruction on siege events should now work correctly.

- Added two events associated with the 'Research Economy Tech' action. The positive event improves province prosperity, while the negative event results in temporary revolt risk.

- Center leader martial skill is now a very important factor for reducing attrition to your troops.

- Reduced the effects of Siege Equipment, to balance out for the removal of Military Fortifications.

- Replaced the Military Fortifications tech with Logistics, which increases supply limits to better correspond to later game army sizes.

- Attrition is once again a factor in war, although at greatly reduced maximum rates and heavily tweaked holding supply effects.

- Reduced garrison sizes to make stalled wars less likely.

- Increased effectiveness of defending garrison during assaults (to make up for lower numbers).

- Tweaked province prosperity events so that the extreme ends of the spectrum (Rich/Struggling) are less common.

- When pushing third-party claims, the tooltip will no longer say that the claimaint will become your landed vassal if that is not possible because the pushed title is equal or higher rank than your own.

- When pushing third-party claims, the claimaint will now remain your vassal if the title you are pushing is in the same realm as your own (ie held by your liege or one of his/her vassals).

- Pushing a third-party claim will no longer turn a character independent if the title you pushed for him or her was not already independent.

- You can now plot to kill characters whose title you or your child is a pretender to.

- Removed the demesne size requirements for raising crown authority, as they all too often locked the AI at autonomous vassals.

- Most titles formable by Christians are now also formable by Pagans.

- Kingdom of Wends can now be formed by Wends of any religion.

[Cкрыть]

Pacific Coast Highway

- Now compatible with official patch 1.05f.

сейчас после обновления игры до 1.05f, и при этом патче на мод, в лаунчере нету выбора мода


- Now compatible with official patch 1.05f.

сейчас после обновления игры до 1.05f, и при этом патче на мод, в лаунчере нету выбора мода

А ты удалил предыдущую версию мода, при установке этой? То что выложил тут стрелок это не патч на мод, а сам мод.


Sergey_Battle
(изменено)

Ребят, 1 просьба.

Можно выложить такой мод, который ТОЛЬКО добавит де-юре империи и королевства(как на скриншотах).

Заранее спасибо.

P.s.

Да еще, чтоб названия всего чуда были на русском.

Изменено пользователем Sergey_Battle

А есть ли руководство по этому моду? Дело в том, что я не вижу решений для создания титулярных королевств в Испании для мусульман. У меня отображается только условия для создания империи Ал-Андалузия. Но королевств, которых она требуют как создать непонятно.


Эти королевства создаются в стиле Тринакрии. Необходимо захватить столицу королевства (landed_titles.txt в папке common в помощь) + 2 герцогства. Помню, что у южного столица - Гранада.


Pacific Coast Highway
(изменено)
А ты удалил предыдущую версию мода, при установке этой? То что выложил тут стрелок это не патч на мод, а сам мод.

Удалил.

То что это мод я в курсе) выше опечатка.)

всё, теперь всё работает, спасибо

Изменено пользователем justaplayer

Гессенский стрелок

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменения версии 1.13 на английскомНажмите здесь!
 1.13:

- Fixed a bug that was causing feasts, hunting and summer fairs to become permanently unavailable for a character.

- Jews can now create the Kingdom of Jerusalem.

- Harder difficulty levels will no longer increase AI income, but will lower player income instead (for players who think money is too plentiful).

- Tweaked a vanilla event that was causing Catholic moral authority to increase far too quickly.

- How you vote on your liege's law proposals will now influence his or her opinion of you.

- Fixed a rare bug that would result in characters being given two education traits.

- Further decreased chances of children picking up the higher level education traits.

- When a character usurps their liege's primary title, they will now also take the liege's capital province (so that if a pretender seizes the Byzantine Empire they should also get Constantinople, for example).

- Corrected some newly introduced performance issues.

- Courtiers with honorary titles and money will now marry on their own unless that honorary title is Court Jester or Concubine.

- Extending a loan will now only extend it for two years.

- Exiling characters now costs prestige, to prevent an exploit where a low ranked player could repeatedly imprison and banish his baron vassals for large sums of money.

- Players can now complete many ambitions multiple times, although the rewards for completing them are greatly lessened after the first time.

- Fixed a bug where lack of crown laws would incorrectly reset your demesne laws to the lowest level.

- Fixed some bugs with lover events where women could get impregnated by their female lovers.

- Female councillors will no longer marry other women.

[Cкрыть]

Pacific Coast Highway

Стрелок, спасибо что следишь за обновлениями.

Хороший патч


Гессенский стрелок

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Изменения версии 1.14 на английскомНажмите здесь!
 1.14:

- BLC is now an optional module that requires the Mongol Faces DLC. If you are having issues with graphics, performance or load times, try playing without BLC as it increases CK2's memory usage considerably.

[Cкрыть]

Расписанно ли где-нибудь условие создания титулярных королевств за исламские эмираты в Иберии? То я вижу лишь условия создания титулярной империи Ал-Андалузии. И если нет, но кто-то знает, можно ли расписать как?


Мне так некто и не ответит?


Мне так некто и не ответит?

В моем посте #94 ответ уже был дан. Читайте тему.


Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 2,345
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 787694

Лучшие авторы в этой теме

  • Pacific Coast Highway

    169

  • Kit_EA

    119

  • Гессенский стрелок

    111

  • vitovt13

    94

  • Вадим_

    56

  • MaslovRG

    45

  • Meltafess

    39

  • HCaesius

    38

  • Ydaa

    36

  • Domkrat282

    31

  • Антипа

    30

  • vovks

    25

  • Elest

    25

  • yangutov

    23

  • Sergik1777

    22

  • yrfin

    22

  • русич

    21

  • Aspen

    21

  • Shvondermyx

    20

  • Walick

    19

  • Menschenhasser

    18

  • Dipsas

    17

  • Replecant

    15

  • Warfail

    15

Лучшие авторы в этой теме

Популярные сообщения

e479

Адаптация 2.8.3.4 полной самодостаточной сборки CK2+ на основе прежнего перевода готова. Сейчас попробую исправить одну мелочь и выложу ссылку. Поскольку я не занимался переводом, а только адаптацие

Dralingea

I don't speak Russian but I really wanted to thanks you for sharing this mod out of paradox forum ! Thanks you very much !

vitovt13

@Adjudicator на игру постоянные скидки (Стим или Гамазавр). Если являешься таким уж ярым фанатом данной серии, то можно сэкономить на табаке, алкоголе или грязных женщинах, приобрести стоковую ве

Aldes

Шел святой к Господу. Шел туда, где не был ни разу, Увидал на рабе Божьем (имя) проказу. Поклонюсь святому по первому разу,   Попрошу убрать злую проказу. Помоги, святой,

KolenZo

мдаа, ск плюс пока на голову превосходит ванилу по степени внезапности смертей и доставления веселья.   В общем, сел за киев с 769, начитерил лютого персонажа (гений, сильный и далее по текс

Steposhan

КОГДА ПЕРЕВЕДУТ?!

Москаль

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. . Кстати, в итоге таки выпустили патч совместимости с 3.3.0.   Культуры закончились. Теперь разрабы скачут на религиях и истории. Я наконец-

vitovt13

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.   Compatible with Patch 2.6.1.1 Checksums Without India: KDCR With India: GRQD    

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу
  • Модераторы онлайн

    • alexis
    • СУЛАРИУС
×
×
  • Создать...