Патч 1.4Beta - Страница 8 - Архив - Strategium.ru Перейти к содержимому

Патч 1.4Beta

Рекомендованные сообщения

- Farmers, Labourers and Craftsmen is far less likely to become soldiers in colonies.

- Congo, Hawaii & Ionian Islands can no longer be annexed by decision if they are played by a human player.

- Pops will no longer demote to types with even worse unemployment than them in a province.

- Small Arms, Lumber & Liqour factories are now slightly more productive.

- Added a local_ruling_party_support modifier.

- Spoilsystem now only affects the actual province and not the entire country.

- Badboy now affects consciousness properly.

- Being liberated gets about 75% of workers immediately back into production in an RGO.

- Industrial score is now based on profitability and people working in it.

- Rebalanced artisan profitability on production.

Изменено пользователем Yase
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения
Nedzvikk
Не тупите, в настройках есть параметр Counter Distance. Вот с ним поиграйтесь, и тогда все должно заработать.

Поставил максимальное удаление,все-равно при максимальном удалении(простите за тавтологию) не видно войск. И это печально.

Изменено пользователем Nedzvikk
Ссылка на комментарий

Не тупите, в настройках есть параметр Counter Distance. Вот с ним поиграйтесь, и тогда все должно заработать.

теперь понятно за что он отвечает

Поставил максимальное удаление,все-равно при максимальном удалении(простите за тавтологию) не видно войск. И это печально.

достаточно оставить его на середине

Изменено пользователем Yase
Ссылка на комментарий

belogvardeec
Вообще стоило бы сделать невозможным объявление войн с превышением лимита ББ: тогда играть интереснее. Виктория 2 интересна именно стремлением к реалистичности эпохи (насколько это возможно в игре
А это разве реализм? В реале кому хошь и объявляй войну. Только жди последствий. И здесь это великолепно реализовано. Изменено пользователем belogvardeec
Ссылка на комментарий

von_Wilngar

При использовании этого патча возник следующий вопрос-играю за Германию,9 млн. взрослого населения,при этом средний прирост 250,а у Австро-Венгрии при населениии в 10 млн средний прирост 1,5К;у РИ вообще за 2К.С чем связан такой низкий прирост населения - по технологии я их обгоняю,даже принят закон о низком уровне мед. обеспечения(у них нет)?И как с этим бороться?

Ссылка на комментарий

Kapitalist
При использовании этого патча возник следующий вопрос-играю за Германию,9 млн. взрослого населения,при этом средний прирост 250,а у Австро-Венгрии при населениии в 10 млн средний прирост 1,5К;у РИ вообще за 2К.С чем связан такой низкий прирост населения - по технологии я их обгоняю,даже принят закон о низком уровне мед. обеспечения(у них нет)?И как с этим бороться?

Вы смотрите не по среднему показателю, а смотрите по месячному приросту.

Например засеки месяц и посмотрите сколько населения прибавилось.

И да, какой год на дворе?

Ссылка на комментарий

Canis aureus

1.4 только бета пока? Выпуск нормального патча не планируется?

Ссылка на комментарий

Kapitalist
1.4 только бета пока? Выпуск нормального патча не планируется?

Да, но разницы особо большой не ждите.

Просто будет установщик, который ставится только на лицуху, патч, с которым потом мороки будет еще больше.

Ссылка на комментарий

[light]

Патч как патч, все играбельно.

Правда часто стали появляться бригады, отмеченные желтым или красным — это значит не хватает солдат для обеспечения конкретной бригады. В 1.2 патче такого не было никогда, хотя не особо мешает.

Я конечно в Викторию всего недельку играю, но мне все нравится, кроме одного — нельзя, как в Европе, одной кнопкой выделять бригаду для оккупации.

Еще показалось что 1.4 стала как-то быстрее работать. В общем патчить нужно.

Ссылка на комментарий

Kapitalist

Правда часто стали появляться бригады, отмеченные желтым или красным — это значит не хватает солдат для обеспечения конкретной бригады. В 1.2 патче такого не было никогда, хотя не особо мешает.

Это специальная такая фишка для большего реализма. В целом - довольно неплохое нововведение

Я конечно в Викторию всего недельку играю, но мне все нравится, кроме одного — нельзя, как в Европе, одной кнопкой выделять бригаду для оккупации.

А что мешает вам набрать полный стек кавы или самолетов - как нибудь его переименовать и выделять справа в помощнике, где список всех армий? Или я вас неправильно понял?

Еще показалось что 1.4 стала как-то быстрее работать. В общем патчить нужно.

Да, это так. Еще зависит от мощности процессора.

Ссылка на комментарий

[light]
А что мешает вам набрать полный стек кавы или самолетов - как нибудь его переименовать и выделять справа в помощнике, где список всех армий? Или я вас неправильно понял?

Не правильно.

Для оккупации достаточно одной бригады и что бы ее отделить от стека нужно нажимать R и ручками выделять какая конкретно остается на оккупацию. Это лишние клики. В Европе просто есть кнопка: [осадный корпус] — она сразу выделяет из стека необходимое кол-во войск для осады из стека.

Вот именно такой кнопочки не хватает.

Ссылка на комментарий

Понравился мне пока этот патч. Сыграл 30 лет за США.

То что заметил

1. У Британии наконец-то не весь мир на службе состоит! Армий всё же больше чем у других но логично!!

2. Политический баланс и действие AI нравятся! Такая ситуация: Франция (не смотря на мои 13 единиц бед боя) предложила союз и тут же атаковала Испанию. Ну я поддержал а потом попросил у Испании Кубу по эвенту! И ещё не всё... Пока Франция была в Пиренеях - Пруссия атаковала их за Эльзас! И к ним присоединилась Британия и Россия в качестве поддержки Пруссии. Мне это уже нравится потому что не так часто удаётся увидеть Германию на карте! Война эта пока идёт, но Франция проигрывает. Я из войны вышел и даже предложил Пруссии субсидии ;)

В экономике изменений не заметил.

В производительности также ничего нового.

Ссылка на комментарий

русификатор на патч есть?

Ссылка на комментарий

ставь локализацию с 1.3

Кстати заметил что Китай все чаще в войнах с Португалией отбирает у последней колонии в Индии и Африке

Ссылка на комментарий

PANZERJAGER

Ну у меня Китай ещё на 1.3 отбирал Гоа, Ломбок и Португальск. Кению.

Ссылка на комментарий

1.4 от 25 августа Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Ссылка на комментарий

SCORE
А что-нибудь изменилось?

Не читал списка обновлений, но из обсуждения на форуме понял, например, что турки могут перенести столицу в Анкару, если стамбульская провинция становится пограничной, а это хорошо византию образовать реальнее ;)

Ссылка на комментарий

Изменения на англ.Нажмите здесь!
 25th of August

- Added new entry to the outliner, about the provinces being occupied by rebels. (icon still TBD)

- added console command "showprovinceid" will display province ID in the tooltip

- Countries now buy things before the pops from the market. Be aware, you can piss of your pops mightily.

- fascists/commies/anarcho-liberals will no longer setup absolute_monarchy when voting is repealed

- All pops should be able to support gerrymandering correctly

- clergy are less likely to promote to bureaucrats when admin spending is low

- tweaked clergy to officer promotion logic

- When a province discovers gold it will have the gold rush effect for 2 years

- Fixed pop promotion to clergymen modifiers about their consiousness level. Maxed out con gave too high penalty making it impossible to get completely ANY more clergyments, even with national focus on.

- Fixed an issue with farmers and labourers not checking crime spending when promoting to bureaucrat.

- Outliner fliters are now remembered when closing the game.

- Any_greater_power effect now affects all great powers, not just the first.

- Game should no longer CTD when resign, open ledger in summary screen, and press "previous page".

- Fixed a crashbug when selecting a province that had defected in the population view.

- Fixed problem with corrupted buttons when alt-tabbing.

- Fixed CTD when choosing option B in event 44300.

- Fixed CTD after loading a specific save file.

- Fixed bug with combat where one side overruns right before the combat starts, even that both sides has 3k army.

- Fixed bug in calculating estimated militancy change.

- Fixed bug with the ghost army.

- Fixed bug - countries in sphere of influence did not show up as top producers.

- Fixed bug - RGO goes down to 0% then instantly goes up to 75%, repeatedly.

- Fixed bug in "BuildUnitView", when selecting different provinces that has the same amount of units under construction, and clicking "BuildArmy" button.

- Fixed tooltip so it doesn't show the troops bonus, for provinces under colonization.

- Fixed bug in updating great powers - noticable in the advanced diplomacy tutorial--

- Fixed REB militancy change when it's raised, and when it get's defeated in combat.

- Fixed organisation bar in military view, so it shows correct values.

- Refactored a bit the province event window, so the long german texts doesn't overlap anything.

- Dialogs about rebellion should no longer sometimes get corrupted texts.

- Fixed an irritating checkbox blink for "Auto-create" and "Auto-assign" leaders.

- Fixed a minor tooltip problem with hotspot area.

- Fixed issue with invalid required goods shown, to build the infantry, in the military view (in the tooltip).

- Fixed the top exports/imports tooltip that is blinking when the game is unpaused, making it hard to read.

- Fixed decision requirements tooltip, for RUS "Return to third rome".

- Construction should no longer be stuck forever with spending slightly above 0 and automated trade.

- Fixed corrupted chat window in metaserver.

- Events 14550, 18530, 36705,44105, and 44104 now grant RPs based on yearly income rather than a fixed value

- Trail of tears should not affect pops which are already west of the Mississippi

- Qaraganda is now a Russian core

- toned down a giant pop in Barranquilla

- made some irish in the US catholic

- shrank giant pop in Pucallpa

- shrank giant pop in Wajir

- shrank giant pop in Saghalian Oula

- Czechoslovakia should has a core on Uzgorod

- Bacalar no longer has doubled pops

- Slovakia now accepts czechs, while Slovenia does not

- Ukraine has a core in Yuzovka

- Idaho is now a colony

- cavours_diplomacy also gives 50 relates with FRA

- Danish army now called Haeren

- Corrected add_core in province 950 to use CZH tag

- fixed flipped HAI liberal/convervative names

- POR starts with 125 relations with CHI

- JEr nimo now Jer nimo

- Lots of typos fixed

- Added tooltip message for the mil/con change estimation, that was missing if the pop is living in the province that is under rebel control.

- Fixed some typo bugs in pop modifiers, causing incorrect bonuses regarding their literacy.

- Fixed description for population growth modifier, so it's consistent to the value shown in social reforms.

- annals_of_the_fulani_jihad now requires 4% literacy

- rebels of extream ideologies should not appear before the ideology is enabled

- Brazil no longer starts with the_command_principle

- Province modifier for mining/farming size penalty now properly affects the RGO.

- Slavestate trigger now works from province scope.

- Region scope switches now clear previous scope properly.

- Pan-Nationalist rebels can no longer force country-swaps.

- Money can now go below 0 from events and decisions.

- Fixed irritating click sounds when mouseover the savefiles and pop icons in population screen.

- state_scope now clears province scope properly enabling triggers to check entire states and not just a province.

- AI for GP's will now focus more on market functionality techs.

- tweaked RGO spread modifiers to grant larger bonus and fire less pops

- tweaked trigger on Pan-Nationalist unification so AUS/KUK will not join when HUN is not free

- Austria's dual monarchy can only be enacted once

- Pops no longer have an insane love for democracies when emigrating.

- Low literate states will not see farmers or labourers becoming craftsmen unless they have unemployment.

- Beuruecrats will demote quicker to farmer and labourers if no current spending.

- Increased liquour output a little bit further.

- Reduced base profitability of luxury furniture a tad bit.

- Fixed text in "become great power" message, in all other langs then english, did overlap over the button.

- Fixed budget sliders, so they got reset immediately when got bankrupt, while budget view is open.

- Added some useful key shortcuts into diplomacy view.

- Fixed bug - when building army, and it's still gathering required materials, then save and reload, the building time increases by 1 day.

- Fixed slider bar functionality in population view.

- Fixed slider bar reset when game unpaused, in politics view.

- Fixed Text overflow in election event.

- Fixed bug about not responsive for clicks, topbar buttons. Sometimes user could accidently click on a small icons, that caused the button not being clicked at all - it was frustrating.

- Fixed colony icon in pops view, so it's faded out if impossible to colonize, and expanded tooltip with more details.

- China no longer accepts beifaren culture

- Satellites shall now be known as puppets

- The world now produces more sulphur

- ENG now starts at cordial relations with PER, EGY, AFG, and PAN

- female suffrage requires a universal type voting reform

- female suffrage will be removed if a universal type voting reform is not present

- ALD now has a core on Oran

- Drunken sailor event choices fire corrrect reaction events

- Orange and Transvaal start with slavery enabled

- Authoritarianism invention can be discovered by absolute monarchies with conservative ruling parties too

- Turkish capital can move to Ankara if the neighbouring balkan provinces are taken

27th of June

- Pop files can now be loaded properly in mod-dir without destroying references to them elsewhere.

- Admit Hegemony now only takes countries in the targets sphere, and nobody else spheres.

- Provincesize should no longer increase by resigning and reloading.

- Sphere members now will see their entire sphere in the "sphere" filter in diplomacy view.

- The game now supports multiple bookmarks.

- Liquor distilleries and artisans now produce a little bit more liquor.

- Pops will not moved to colonies if they can get alot of luxury goods.

- Prohibition can only be enacted once now.

- Manowar now has a higher supply need of artillery.

- Cavalry move and select sound effects is now used.

- Bhutan, Ladakh, Mongolia & Tibet are now Gelugpa.

- Lots of provinces are now prorpley tagged as colonial.

- Jan Mayen is now a norwegian core.

- Springtime of Nations modifier now have a proper icon.

- Mecklenburgs second socialist party now have the correct start date.

- Sunda Strait works correctly now.

- Fixed quite a few minor errors in datafiles.

- Added prussian_constitutionalism as valid government type for crown_empress_of_india

- Egypt not allowed to initiate egyptological_excavations itself

- Fixed Congo badboy threshold on annex_the_congo

- Excluded Schleswig provinces from South German Federation formation requirements

- Added prussian_constitutionalism as valid government type for establish_la_guardia_civil

- Removed check for carlism prevails flag (which is never set) from establish_la_guardia_civil

- Israel's capital is now Jerusalem.

- Iquique and Arica are now cores of Chile.

- Fixed a few problems in event files which created unintended things.

20th of May

- Farmers, Labourers and Craftsmen is far less likely to become soldiers in colonies.

- Congo, Hawaii & Ionian Islands can no longer be annexed by decision if they are played by a human player.

- Pops will no longer demote to types with even worse unemployment than them in a province.

- Small Arms, Lumber & Liqour factories are now slightly more productive.

- Added a local_ruling_party_support modifier.

- Spoilsystem now only affects the actual province and not the entire country.

- Badboy now affects consciousness properly.

- Being liberated gets about 75% of workers immediately back into production in an RGO.

- Industrial score is now based on profitability and people working in it.

- Rebalanced artian profitability on production.

[Cкрыть]
Ссылка на комментарий

KaKaKTyC

Локализация от 1.3. не пашет. Иероглифы.Ставил на патч от 25 августа.

Кто нибудь может дать ссылку на версию на которую шла локализация.

Изменено пользователем KaKaKTyC
Ссылка на комментарий

Royce_59
- Countries now buy things before the pops from the market. Be aware, you can piss of your pops mightily.

Наканец то пофиксили эту ерунду. Теперь все товары будут идти сначала гос-ву, и только потом гражданам. Теперь с армией можно не беспокоиться, и не будет глупых вопросов типа "ой блин, у меня страна производит 50 вина, а нанять войска не могу!!!111"

- Turkish capital can move to Ankara if the neighbouring balkan provinces are taken

Это тоже хорошо, теперь можно сделать современную Турцию гораздо быстрее. И Попофф наканец то сможет проливы себе забрать))

Admit Hegemony now only takes countries in the targets sphere, and nobody else spheres.

Теперь не будет бага, когда можно Германию с Австрией сделать уже через 2 года после начала игры. И это хорошо

Ссылка на комментарий

Гость
Эта тема закрыта для публикации сообщений.
  • Ответы 264
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 89170

Лучшие авторы в этой теме

  • Yase

    28

  • Royce_59

    13

  • Nekka

    9

  • eros

    7

  • Gfm-89

    7

  • aaar

    7

  • Nedzvikk

    7

  • Олег Добрый

    7

  • prinigo

    6

  • Juanito

    6

  • patr00n

    6

  • Шпротоед

    6

  • CezarX.ua

    6

  • DarkArcher

    5

  • [light]

    5

  • Pshizik

    5

  • Kapitalist

    5

  • PANZERJAGER

    4

  • makabu

    4

  • Razor_Ex

    4

  • Vissarionych

    4

  • KaPZeN

    4

  • Kervan

    4

  • Pedobear

    3

Лучшие авторы в этой теме

  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...