Devlet-i Ali Osman - Иностранные моды - Strategium.ru Перейти к содержимому

Devlet-i Ali Osman

Рекомендованные сообщения

DarkArcher

Devlet-i Ali Osman

нарушение удалено

Devlet-i Ali Osman v1.1

Совместим только с патчем Divine Wind от 22-го июля 2011.

Скачать: <noindex>Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. </noindex> 35.9 MB (31.03.2012)

Инструкция по установке.Нажмите здесь!

- Загрузить DAOv1.1.rar.

- Удалить папку "dao" старой версии и файл "dao.mod".

- Распаковать DAOv1.1.rar в папку mod.

- Выбрать DAO v1.1 в лаунчере.

- Играть.

[Cкрыть]

Как можно судить из чейнджлога, все геймплейные изменения этого мода касаются Османов и Византии, дабы сделать игру за них более интересной и приблизить их положение к историческому. Но самое сочная фишка кроется тут. И имя ей...

Карта

Лучше один раз увидеть, чем сто раз услышать. Прошу:

574cc1baa83741218a950d59fb02f.png

Скрин говорит сам за себя. Скажу лишь что карта была портирована из Виктории.

А тут целый перечень ссылок на скриныНажмите здесь!

Сравнение ваниллы и DAO (v0.40)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Остальные скрины (v0.41)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Other Screenshots (v0.42)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Остальные скрины (v0.43)

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Карты для раскрашивания (мододелам по всей видимости) (v0.44)

нарушение удалено

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

[Cкрыть]

Вот что говорит Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. сам:

Этот проект улучшает границы в Европе, Северной Африке и на Ближнем Востоке, делает их более историчными. Физические карты (реки и рельеф) были взяты и Виктории 2. Потом я (камарад Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. ) начертил политические границы. Для сравнения ванильной карты и карты DAO, я сделал три карты провинций. Я предполагаю что большинство игроков начинает игру в 1399-ом. Давайте посмотрим на эти карты:

Ванильная карта 1399 года: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Карта DAO 1399 года (v0.40): Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Карта DAO 1399 года с берегами из ваниллы (v0.40): Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Старые версии.Нажмите здесь!

-Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.1 Patch (официальный патч от 22-ого июля 2011) (13.01.2012)

-Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.1 Patch (официальный патч от 22-ого июля 2011) (25.12.2011) + Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

-Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.1 Patch (официальный патч от 22-ого июля 2011) (14.09.2011)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.1 Patch (официальный патч от 22-ого июля 2011) (10.09.2011)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind Beta 5.1 от 2-ого февраля 2011 (25.02.2011)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind Beta 5.1 от 2-го февраля 2011 (08.02.2011)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.0 (26.01.2011)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.0 (04.01.2011)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.0 (30.12.2010)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.0 (27.12.2010)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Divine Wind 5.0 (26.12.2010)

- Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. для Heir to the Throne 4.1 (03.11.2010)

[Cкрыть]

Список изменений старых версий на английском.Нажмите здесь!

Towards v1.0

- CoT in Hormuz is deleted.

- Inland and coastal CoTs don't give 0.5 mercant. Now, you can get 0.1 merchant from each center of trade level (Each 100 gold is one level).

- Coastal CoTs give 3 naval forcelimit and inland CoTs give 5 land forcelimit.

- National Focus now can be moved after 10 years instead of 20.

- Bureaucracy idea now gives +15% global tax modifier instead of 10%.

- Steppe horde, tribal despotism, tribal federation are now gives -0.5 infamy in a year, instead of -1.

- [This entry has added in previous version, but cancelled in this version.] >> Government of Despotic Monarchy has Holy War CB against countries that are not neighbours, like imperial government.

- Expanded bureaucracy gives -0.02 global tax modifier, instead of -0.05 (event_modifiers.txt)

- Core-gain takes 60 years, core-lose takes 75 years.

- Sheriff gives 0.02 global tax modifier instead of 0.01 and needs 40 cultural tradition instead of 20.

- Two provinces (+6 base tax +5 manpower in total) added to Muscowy.

- Timur and his empire is now stronger in land military by using domestic policies.

- Each level of your CoT gives you +1 badboy limit.

- Badboy limit +5 added to the AI in DAO Normal settings.

- Defender of faith now gives -0.25 infamy in a year.

- Expanded inland seas a bit.

- Tech modifier changes: Eastern %93, Ottoman %88, Muslim %80

- DESTROY_COT_THRESHOLD is 800.

- Pecs has not CoT in 1399 again.

- New flag for Turkey.

- Jizya tax now gives tolerance_heathen = -0.5 instead of stability_cost_modifier = 0.2.

- Ottoman tolerance now gives prestige = -0.01 instead of stability_cost_modifier = 0.06.

- Trade good in Cuenca is iron now.

- Sunni gives 12, Shiite gives 10 stability now.

- Trade good in Kьtahya is gold now.

- Higher manpower for some areas;

* Persia: Yasuj +1, Fars +2, Ajam +1, Kerman +2, Azerbaijan +1,

* Egypt: Qusayr -1, Marsa Alam -1,

- Higher basetax for some areas;

* Egypt: Nubia -1, Delta -1, Alexandria -3, Cairo -3

* Tunis: Tunis -1

* Anatolia: Kьtahya +2

Towards v0.49

- Higher base tax for some areas;

* Two Sicilies: Foggia +1

* Northeastern Germany: Prenzlau +1, Koslin +1

* Wielkopolska: Torun +1

* Malopolska: Ruthenia +1, Przemysl +1

* Bohemia: Liegnitz +1

* Hungary: Miskolc +1, Banat +1, Temesvar +1, Partium +1, Sloznok +1

* Croatia: Karlovac +1, Slavonia +1

* Bosnia: Bihac +1

* Andalusia: Malaga +2

* Tunisia: Bizerte +2, Kairouan +2, Gafsa +1, Tunis +3

* Algeria: Aures +1, Biskra +1

* Libya: Tripolitania +2, Misratah +1, Cyrenaica +2, Tobruk +1

* Egypt: Matruh +1, Giza +2, Fayyum +1, El Arish +1, Nile +1, Sohag +1, Al Qahira +2, Iskenderiya +1, Ibrim +1, Dongola +1, Berber +1

* Syria: Acre +2, Latakia +1, Hawran +1, Hammah +1, Tudmur +1, Dayr az-Zawr +1, Al Hasakah +2

* Greece: Albania: +1, Vlore +1, Janina +1, Messolonighi +1, Bitola +1, Constantinople +3

* Bulgaria: Dobrogea +1, Silistria +1, Plovdiv +1, Sofia +1, Pleven +1, Skopje +1, Nis +1

* Asia Minor: Balikesir +1, Mugla +1

* Anatolia: Trabzon +1, Giresun +1, Kayseri +1, Sivas +1

* Turkey: Dulkadir +1, Urfa +1, Diyarbekir +4, Erzurum +1, Erzincan +1

* Iraq: Mosul +2, Arbil +1, Sharizor +1, Kut +1, Nasiriyah +1

* Crimea: Kyzyl Yar +1, Kouban +1

* Persia: Ilam +1, Semnan +1, Dash-i-Lut +1, Yazd +1, Birjand +1, Mashhad +1, Makran +1

* The Middle-East and Central Asia: Kyzyl Avrat +1, Samarkand +2, Bukhara +2

* Russia: Moskva +2, Vyazma +1

- Higher manpower for some areas;

* Tunisia: Bizerte +2, Kairouan +2, Tunis +1

* Libya: Misratah +1, Tobruk +1, Tripolitania +1, Cyrenaica +1

* Egypt: Fayyum +1, Giza +1, Alexandria -1, Delta -1

* Greece: Edessa +1, Constantinople +1, Kavala +1

* Bulgaria: Sofia +1

* Iraq: Bagdad +3, Basra -5, Nasiriyah +2, Kut +2, Sharizor +1

* Turkey: Diyarbekir +1

* Anatolia: Trabzon +1

* Syria: Damascus +2

* Algeria: Al-Djazair +1, Tlemcen +4

* Persia: Ajam +1, Luristan +1, Ilam +1, Dehkord +1, Yasuj +1, Semnan +1

* Andalusia: Granada +2

* The Middle-East and Central Asia: Bukhara +2

* Hungary: Pecs +1, Miskolc +1, Partium +1

- Some trade good changes;

* Bizerte; grain >> iron

* Hawran; grain >> salt

* Al Karak; grain >> salt

* Denizli; cloth >> copper

* Giresun; naval_supplies >> fish

* Adana; fish >> cloth

* Dulkadir; cloth >> wool

* Bфne; grain >> wine

- Building changes:

* temple gives -5 stability instead of -4.

* armory gives 100 manpower instead of 250 and its cost is 35 instead of 50.

* training_fields gives 100 manpower instead of 250 and its cost is 50 instead of 75.

* barracks gives 400 manpower instead of 1000 and its cost is 60 instead of 100.

* regimental_camp gives 10% local_manpower_modifier instead of 20% and also now gives +2 land_forcelimit.

* conscription_center now does not give 5000 manpower, but it gives +10 land_forcelimit instead of +5.

* stock_exchange gives +3 tax_income instead of +5.

* road_network gives +20% movement speed instead of 10%.

- Added Bosnian core to Bihac.

- Some eastern provinces and seas are discovered by nomad group.

- Holy War CB multiplier effect on infamy is now 0.375 (instead of 0.25)

- 13 provinces added. (10 to North Africa, 1 to East of Anatolia, 2 to Arabia)

- Persia is now fedual monarchy.

- All Mediterranean coasts are also in continent group of Europe to prevent "distant overseas" effect in Mediterranean.

- Many border changes in Nort Africa, Middle East and Balkans.

- tHy's Border GFX - Version 1 added and edited.

- Some graphical improvements for beauty.

- Some other provincial history changes.

- Rejected formal request event will give 0.5 infamy also. (RandomProvinceEvents.txt)

- Most of the non-Greek cores of Rome (Byzantine) are removed for historical realism.

- Croatia is Hungary's vassal in 1399.

- Pecs has CoT in 1399

- Sunni gives 0.2 Colonist

Towards v0.48

- All decisions are compatible with new provinces now.

- Very Easy difficulty is deleted. DAO Normal difficulty is added. DAO Normal difficulty does not give any bonus or penalty to player but the AI gets:

inflation_reduction = 0.5 #ben ekledim.

war_exhaustion = -0.08 #ben ekledim.

badboy = -0.2 #ben ekledim.

- Sunni and Shiite now gives (for balance):

land_tech_cost_modifier = -0.18 #ben ekledim.

naval_tech_cost_modifier = -0.12 #ben ekledim.

production_tech_cost_modifier = 0.15 #ben ekledim.

trade_tech_cost_modifier = 0.15 #ben ekledim.

- ottoman_musellem has now 1 defensive_fire and 1 defensive_shock.

- ottoman_timariot has now 1 offensive_fire and 1 defensive_fire.

- ottoman_spahi has now 1 offensive_fire and 1 defensive_fire and 2 defensive_shock.

- ottoman_sekban has now 4 offensive_fire.

- Formal request will not give -1 stability, also gives -5 prestige now instead of -10.

- Karaman and Candar are no longer an ally of Turkey in 1399.

- Ramazan and Dulkadir are no longer an ally of Mamluks in 1399.

- Interregnum added to the Bookmarks, 1405.1.1.

- Emperor's land force bonus from states in HRE is reduced by half.

- Bagdad gets COT in 1550.2.1.

Towards v0.47

- Ported to official 5.1 patch of 22nd July 2011

- Shiite gives -0.25 badboy and -0.15 global_tax_modifier instead of -0.20. (changed#1)

- Shiite gives land_forcelimit_modifier = 0.25.

- Sunni gives land_forcelimit_modifier = 0.25.

- total_blockaded gives 0.08 WE, instead of 0.18.

- Granada is allied with Algiers and Tunisia and guaranteed by Mamluks and Tripoli in 1399.

- Imperial government bonuses changed:

#land_morale = 0.25 #ben iptal ettim.

land_forcelimit_modifier = 0.2 #ben ekledim.

global_manpower_modifier = -0.1 #ben ekledim.

officials = 0.6

tolerance_heretic = 1 #ben ekledim.

tolerance_heathen = 1 #ben ekledim.

- My changes of turkish_missions restored to the vanilla.

- Antwerp port corrected, Fars port deleted.

- Province of Macedonia renamed as Thessaloniki.

- Name of Byzantine is now Rome.

- Name of Ottomans is now Turkey.

- Turkish cores removed from Albania, Vlore, Janina and Messolonghi in 1399.

- Land ideas have some changes;

grand_army = {

land_forcelimit_modifier = 0.33

global_manpower_modifier = 0.1 #ben ekledim.

discipline = -0.05 #ben ekledim.

}

military_drill = {

land_morale = 0.5 #1.0 #ben degistirdim.

discipline = 0.1 #ben ekledim.

}

engineer_corps = {

leader_siege = 1

defensiveness = 0.25

}

battlefield_commisions = {

army_tradition = 0.01

discipline = 0.05 #ben ekledim.

}

glorious_arms = {

prestige_from_land = 1.0 #100% extra prestige from land battles

discipline = 0.05 #ben ekledim.

}

national_conscripts = {

trigger = {

land_tech = 7

}

global_manpower_modifier = 0.25 #0.5 ben degistirdim.

land_forcelimit_modifier = 0.25 #ben ekledim.

}

regimental_system = {

trigger = {

land_tech = 30

}

land_maintenance_modifier = -0.20

discipline = 0.05 #ben ekledim.

}

- Turkish domestic policies have some changes;

centralization_decentralization = 0 #1 ben degistirdim.

offensive_defensive = -3 #0 ben degistirdim.

land_naval = -4 #-1 ben degistirdim.

quality_quantity = -3 #-2 ben degistirdim.

- Decision of Imperial Administration now needs 40 provinces instead of 30.

- Hamburg port position corrected.

- New texturesheet from Modestus url: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. .

- Smaller trade goods 3d objects on trade mapmode.

Towards v0.46

- Ust Yurt positions corrected.

- Ottoman Azab has now +1 more defensive_morale and enabled in 5. land tech.

- Ottoman Janissary has now +2 offensive_fire and +1 defensive_fire.

- Thrace - Kocaeli (Bithynia) strait deleted. They are connected like land provinces.

- Serbia is not Ottoman vassal in 1399, but allied and under sphere of influence with Ottomans.

- Thrace has not cot in 1399.

- Morea is Byzantine vassal in 1399.

- Ottomans has imperial government between 1459 and 1640.

- Decision of "Ottoman tolerance" is giving -1 tolerance_heretic (instead of 3) and 5 tolerance_heathen (instead of 3). Also increasing %6 stability cost (instead of %10).

- Decision of "make constantinople capital" is edited to make it more historical and balanced:

151 = {

culture = turkish

religion = sunni

rename_capital = Konstantiniyye #Istanbul #ben değiştirdim.

cot = yes #ben ekledim.

citysize = 70000 #ben ekledim.

change_manpower = 5 #ben ekledim.

manpower = -60 #ben ekledim.

base_tax = 5 #ben ekledim.

}

316 = { #bithynia (+2 base tax +2 manpower added)

citysize = -3000 #ben ekledim.

change_manpower = -2 #ben ekledim.

base_tax = -2 #ben ekledim.

}

317 = { #bursa (+1 base tax +1 manpower added)

citysize = -3000 #ben ekledim.

change_manpower = -1 #ben ekledim.

base_tax = -1 #ben ekledim.

}

326 = { #angora (+1 base tax +1 manpower added)

citysize = -2000 #ben ekledim.

change_manpower = -1 #ben ekledim.

base_tax = -1 #ben ekledim.

}

1846 = { #yazgod (+1 base tax +1 manpower added)

citysize = -2000 #ben ekledim.

change_manpower = -1 #ben ekledim.

base_tax = -1 #ben ekledim.

}

So, province of Thrace's

manpower is now 5 (instead of 10)

base tax is now 9 (instead of 14)

citysize is now 70000 (instead of 140000)

in 1399.

- 82 Provinces added without any base tax or manpower change.

- Steppe hordes in Asia are now tribal federation.

- Hormuz-Qawasim strait added.

- Vassalize Mamluks mission changed to PU wit Mamluks. And avaliable for these countries: Tripoli, Hedjaz, Tunisia, Algiers, Syria and Iraq.

- Some province name changes: Croatia > Zagreb, Bulgaria > Ruse, Constanta > Dobrogea, Allenstein > Masuria

- Sunni gives -0.25 badboy.

- Shiite gives -0.40 badboy.

Towards v0.45

- Ported to Beta of 5.1 - 2nd February 2011

- Thrace has fort level 3 in 1399.

- End date is now 1921.

- Ostmarch renamed as Krems. (with suggestion of etepetete)

- Trent renamed as Sьd-Tirol. (with suggestion of etepetete)

- Port of Gцrz corrected. (with suggestion of etepetete)

- InExtenso deleted. (will be added in the future)

Towards v0.44

- Name of Ottomans changed to Ottoman State.

- Tunisia has the city of Tripoli between 1401-1455.

- Tunisia has 4 east provinces of Algeria in 1399.

- Tunisia's base tax and manpower increased:

* Kabylia: +1 base tax, +1 base manpower

* Bфne: +2 base tax, +1 base manpower

* Constantine: +2 base tax, +1 base manpower

* Gabes: +3 base tax, +1 base manpower

* Tunis: +6 base tax, +5 base manpower

- Some provinces of Ottomans and Anatolian Beylik's base tax and manpower increased:

* Bithynia: +0 base tax, +1 base manpower

* Bursa: +2 base tax, +2 base manpower

* Edirne: +1 base tax, +2 base manpower

* Anatolia: +0 base tax, +1 base manpower

* Smyrna: +1 base tax, +1 base manpower

* Antalya: +1 base tax, +2 base manpower

* Sivas: +0 base tax, -1 base manpower

* Hamid: +0 base tax, +1 base manpower

* Konya: +1 base tax, +2 base manpower

* Karaman: +0 base tax, +3 base manpower

* Adana: +2 base tax, +2 base manpower

* Kastamon: +1 base tax, +1 base manpower

- Some provinces of Mamluks base tax and manpower increased:

* Nile: +3 base tax, +1 base manpower

* Asyut (Minya): +4 base tax, +1 base manpower

* Nubia: +2 base tax, +1 base manpower

* Alexandria (Iskenderiya): +2 base tax, +1 base manpower

* Cairo (Al Qahira): +2 base tax, +4 manpower

* Delta: +1 base tax, +0 base manpower

- Tunisia's government tpye is now Despotic Monarchy.

- Padishah of Ottoman in 1399, Bayezid I, now has 7 mil points.

- Hamid and Konya is now Ottoman city in 1399.

- Independence of Byzantium, Epirus and Bosnia are guaranteed by Ottomans in 1399.

- Byzantium and Bosnia are in Ottoman sphere of influence in 1399.

- Candar and Karaman are vassals of Ottomans between 1399-1402.

- Ramazan and Dulkadir are vassals of Mamluks between 1399-1515.

- Syria and Iraq will born (if born) with tribal despotism.

- Government of Despotic Monarchy has Holy War CB against countries that are not neighbours, like imperial government.

- Bosphorus sound toll gives also +25% naval force limit.

- Ottoman tech group modifier is now 0.85 and Eastern tech group modifier is now 0.90.

- Ottoman State is Feudal Monarchy in 1399.

- Decision of make_constantinople_capital rename it Konstantiniyye instead of Istanbul.

- Cyprus is Mamluks' province between 1426-1489.

- Sirt and Cyrencia are provinces of Ottomans after 1551.

- Ottoman government type is now Feudal Monarchy in 1399.

- Impassable Mountains added in Pyrenees, North of Scandinavia and Caucasus.

- Thrace has cot in 1399.

- Imperial Government has tolerance_heretic = 1 and tolerance_heathen = 1.

- Some rivers and lakes corrected.

- Some corrections of North Italy city positions.

- Added InExtenso 1.2

Towards v0.43

- Few border corrections for Poland

- Many border changes in Egypt

- Few border and name corrections in Iberian Peninsula based on drawings of WeissRaben and CatalanNation

- New regions for North Africa and Middle East, also Crimea

- Few history corrections (Torun to Prussia, Croatia to Austria, Shirvan to Persia, Zeta to Ottomans and vassal after 1710, Bosnia no longer Ottoman vassal and ally in 1399...etc)

Towards v0.42

- Name corrections (In Anatolia, Egypt, Syria, Rumelia, Georgia, Faroe Island)

- Few border changes (In Crimea, Navarra, Prussia, Slovenia)

- Few position corrections

Towards v0.41

- New France map from Captain Frakas (Edited files are provinces.bmp, positions.txt)

Towards v0.40

- DAO map ported to Divine Wind. (Including files are provinces.bmp, rivers.bmp, terrain.bmp, positions.txt, colormap_water.dds)

- Added wraitii's Divine Wind: new fog. (Good one of terraincognita.fx)

- default.map file was edited. (terrain_sheet_heights lowered to 400 from 600. This makes the game a bit faster when zooming in detailed map view.)

[Cкрыть]

Devlet-i Ali Osman Lite v0.46

Совместим с Europa Universalis III: Divine Wind и любым бета патчем.

Скачать: Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. 3.77 MB (01.03.2011)

Чем же отличается Lite-версия ?

Эта версия содержит только лишь изменения карты; файлы истории провинций, файлы локализации и решение для Византии (фемная система). Эта версия также включает файл terraincognita.fx, благодаря которому туман выглядит лучше.

Мнение от переводчика (то бишь меня :D )

По моему лучшая модификация для DW существующая на сегодняшний день. Посмотрим, может после идеальной обточки карты автор займется таким же улучшением геймплея.

 i   
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.
 

Изменено пользователем Raizel
удаление нарушения
Ссылка на комментарий

Закреплённые сообщения

Немного не понял отличия лайт и полной версии мода? Если легкая версия содержит только карту и решения для Византии, то что содержит полная?

Ссылка на комментарий

Вервад

Что и было сказано много-много раз в первом посте ;)

Ссылка на комментарий

DarkArcher
Немного не понял отличия лайт и полной версии мода? Если легкая версия содержит только карту и решения для Византии, то что содержит полная?

там скорректировано все, что касается Османов. что конкретно написано в чейнджлоге

Ссылка на комментарий

Hellion1213
По моему лучшая модификация для DW существующая на сегодняшний день. Посмотрим, может после идеальной обточки карты автор займется таким же улучшением геймплея.

Да мод хороший, сам сейчас с ним играю,но на следующей неделе выйдет MEIOU TD и потребность в Devlet-i Ali Osman отпадет целиком и полностью.

Зы Хотя они вроде бы сотрудничают и возможно следующие идеи создателей Devlet-i Ali Osman по улучшению геймплея за Турцию будут воплощены уже в MEIOU.

Но это ИМХО

Ссылка на комментарий

Да мод хороший, сам сейчас с ним играю,но на следующей неделе выйдет MEIOU TD и потребность в Devlet-i Ali Osman отпадет целиком и полностью.

Зы Хотя они вроде бы сотрудничают и возможно следующие идеи создателей Devlet-i Ali Osman по улучшению геймплея за Турцию будут воплощены уже в MEIOU.

Но это ИМХО

А что за MEIOU TD? Можна ссылку?

Уже нашол на парадоксплазе. А есть ли на стратегиуме тема по этому моду?  

Изменено пользователем Kala4
Ссылка на комментарий

MaslovRG
Уже нашол на парадоксплазе. А есть ли на стратегиуме тема по этому моду?  

Только тема по переводу. В Гильдии переводчиков 3 тема сверху.

Ссылка на комментарий

Только тема по переводу. В Гильдии переводчиков 3 тема сверху.

Я так понял тема по переводу заглохла, а перевод так и не начался?

Ссылка на комментарий

DarkArcher
Да мод хороший, сам сейчас с ним играю,но на следующей неделе выйдет MEIOU TD и потребность в Devlet-i Ali Osman отпадет целиком и полностью.

спасибо за инфу. и не подозревал, что MEIOU на DW переносят. А карта еще сочней... Скрины на меня произвели примерно такой эффект - :man_in_love: - :D

Взгляните сам Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое. . и Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Я так понял тема по переводу заглохла, а перевод так и не начался?

ЕМНИП, на снежках кто-то переводил. но кто - непомню

Ссылка на комментарий

Hellion1213
ЕМНИП, на снежках кто-то переводил. но кто - непомню

На снежках был машинный перевод насколько я помню, что само собой не айс.

Ссылка на комментарий

Мефодий
На снежках был машинный перевод насколько я помню, что само собой не айс.

Вы старый-старый перевод Леона имейте в виду? А новую версию (на Великие Династии) перевожу я (естественно перевод не машинный).

Ссылка на комментарий

Вы старый-старый перевод Леона имейте в виду? А новую версию (на Великие Династии) перевожу я (естественно перевод не машинный).

А можно узнать что уже переведено и сколько уже длится процес?

Ссылка на комментарий

Мефодий
А можно узнать что уже переведено и сколько уже длится процес?

Я бы дал ссылку, но слышал здесь за это почему-то банят. Дело в том, что перевод начинали еще на В.....и год назад. Там перевели пару тысяч строк за месяц и все заглохло. Где-то после Нового года я решил их начинание закончить. В результате пришлось почти все переделать на свой лад. Объем там большой, но строки достаточно простые (обычно строка - одно предложение из нескольких слов, много сходных конструкций). Сейчас больше 2/3 оставшихся строк - это файл MEIOU - Provinces (1500 - 1800 названий провинций).

Готовность 100%:

DG_Christian

DG_Dharmic

DG_Islam

DG_Taoic

MEIOU - On_Action_Events

MEIOU - Rebels

Protestant_Protestant

Reformed_Reformed

EUIII - Vanilla_Texts

MEIOU - War_Dynamism

MEIOU - Religions

MEIOU - Government_changes

Haccoude - Jousting_Tournament

DavidsonShdw_-_Sic_Semper

MEIOU - Personnality

SRI_Decisions_and_Missions

Antracer - Core Decision Localisation

Darken - Fix

MEIOU - Decision Automation

MEIOU - Common

MEIOU - FB Great Khan

MEIOU - FB Start Up Bonus

Sebeck - Hawaii

MEIOU - Changing tier levels

MEIOU - ATAGE

MEIOU - Advisers

MEIOU - Miscellaneous

Fuzzbug - Spread_of_Islam

MEIOU - Korea

MEIOU - ForkItOver

MEIOU - Vice_Royalty

MEIOU - Factories

MEIOU - FB_Ressources

MEIOU - Catastrophies

MEIOU - Fortification_dilapidation

DG_Religion

MEIOU - Initial_settings

В процессе (от 50 до 99%):

MEIOU - Bookmarks

MEIOU - Colonial Events

MEIOU - Cultures

MEIOU - Map_divisions

MEIOU - Military Units

MEIOU - Modifiers

MEIOU - Nations

MEIOU - Policies

MEIOU - Provinces

MEIOU - Buildings

SRI_AI_Strategy MEIOU

MEIOU - Triggered Modifiers

MEIOU - Missions

MEIOU - Flavor_Events

Sakura - Sengoku

MEIOU - Fief

Brent_P - Capital Feature

MEIOU - Decisions

MEIOU - Rise and Decline

MEIOU - Treaty_Tordesillas

Wiz - Union_Notifications

ThePatrician - Prices_events

17blue17 - UpdatedNavalUnits

Переведено и ждет обработки:

MEIOU - EastIndiaTrade

Antracer - TB&TB_Blockade

Antracer - War_Blockade

Изменено пользователем Maslov55
Удалил название В. Оно теперь тоже под запретом.
Ссылка на комментарий

MaslovRG
Сейчас больше 2/3 оставшихся строк - это файл MEIOU - Provinces (1500 - 1800 названий провинций).

Можешь скинуть файл?

Изменено пользователем Maslov55
Ссылка на комментарий

DarkArcher
Я бы дал ссылку, но слышал здесь за это почему-то банят. Дело в том, что перевод начинали еще на В.....и год назад. Там перевели пару тысяч строк за месяц и все заглохло. Где-то после Нового года я решил их начинание закончить. В результате пришлось почти все переделать на свой лад. Объем там большой, но строки достаточно простые (обычно строка - одно предложение из нескольких слов, много сходных конструкций). Сейчас больше 2/3 оставшихся строк - это файл MEIOU - Provinces (1500 - 1800 названий провинций).

очень надеюсь, что допереводить для MEIOU TD придется мало

Можешь скинуть файл?

когда зальешь на транслейт, присоединюсь ;)

Ссылка на комментарий

Мефодий
Можешь скинуть файл?

Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы увидеть скрытое содержимое.

Ссылка на комментарий

 Мефодий, буду ждать конца перевода, знаю работа не такая уж трудная , но сильно муторная и однообразная.  Если на этом форуме нельзя будет выложить скинеш в лс пожалуйста. 

Изменено пользователем Kala4
Ссылка на комментарий

Lin Nacume

Я выскажусь по поводу переноса карты из Виктории 2 в Европу3. В Виктории карта конечно красивая, но на ней явно прослеживается Рыбинское водохранилище (строительство началось в 1935 году), а в 1399 году на этом месте был и не бедствовал еще город Молога. Вот и думаю, может оно и не нужно,переносить.

Изменено пользователем Lin Nacume
Ссылка на комментарий

Присоединиться к обсуждению

Вы можете оставить комментарий уже сейчас, а зарегистрироваться позже! Если у вас уже есть аккаунт, войдите, чтобы оставить сообщение через него.

Гость
Ответить в тему...

×   Вы вставили отформатированное содержимое.   Удалить форматирование

  Only 75 emoji are allowed.

×   Ваша ссылка автоматически преображена.   Отображать как простую ссылку

×   Предыдущее содержимое было восстановлено..   Очистить текст в редакторе

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Ответы 27
  • Создано
  • Последний ответ
  • Просмотры 20132
  • Сейчас на странице   0 пользователей

    • Нет пользователей, просматривающих эту страницу


Copyright © 2008-2024 Strategium.ru Powered by Invision Community

×
×
  • Создать...